fredag 4 maj 2012

V75 Jackpot Örebro 5/5

Howdy Racing Lovers!
Nu har det blivit dax att sätta tänderna i en härlig V75-omgång från Örebro.

V75-1) Jobbigt! Egentligen tror jag ju 4 Blue Rock reglerar fältet ifrån dödens om så krävs med tanke på hur han såg ut senast. Men 1 La Bellouet såg ruskigt fin ut på Solvalla och fick aldrig chansen från rygg ledaren, jag måste betala för henne den här gången. Skulle 7 Kaffir Face vakna på rätt sida kan det bära iväg ända till ledningen och han har ju vunnit på 1.12-tider över distansen tidigare! 10 Carlos Lightning är den här gången ute över mer passande distans och är en glänsare med mycket hög kapacitet.
Ranking: 4-1-7-10

V75-2) Inte helt lättlöst men jag försöker hålla nere antalet streck och låser loppet på två. 9 Västerbocheckpoint är en hårding som nu gjort fyra lopp efter längre uppehåll. Toppformen är ett faktum och senast på Åby tog han längder på Indigo Broline in mot mål, i o f s efter att ha liftat med i rygg på denne då Örjan valt att släppa ifrån sig ledningen. Kan tugga ner allt under slutvarvet. Spetsbudet som jag ser det hittar vi från innerspåret, 1 Kontroll Broline. Håller Björn spets och får bestämma en bit blir det svårt att plocka längder för övriga.
Ranking: 9-1

V75-3) Jag var länge och väl inne på att singelstrecka 6 Alvena Pele men frågan är om det inte riskerar bli en väl tuff inledning. 2 Brioni är nedstruken till innerspåret och lär satsa vad som går för att hålla ledningen. Tänk på att det är betydligt större chans att hålla de utvändiga hästarna stången då det är 1609 m i s o 1640 m! Utvändigt kommer dock "mannen med den gyllene tanden" försöka ta sig förbi med 3 I Saw You. 5 Jasper Lane kommer säkerligen oxå tryckas av ordentligt. Risken finns att solfjädereffekten sätter käppar i hjulet för Alvena Pele´s möjligheter. 4 Prince Tagg och 10 Wishing Stone är två som skulle kunna profitera på "vilda-västern"-öppning.
Ranking: 6-4-10-2-3

V75-4) Fint lopp för stoeliten! Då läget är bästa tänkbara och formen är i zenit finner jag det lämpligt att spika favoriten 4 K L M Prelong. Hon möter inga dåliga hästar och vill man gardera rekommenderar jag streck för 3 Victoria Island som troligen spetsar för att omgående lämna över taktpinnen till favoriten. Med fritt till slut kanske hon kan utmana då formen är så bra den kan bli. Jobbiga utgångslägen för två av de bättre stona i loppet, 7 Olivia Lavec och 8 Yucca Boko, annars har dom kunnande som räcker och blir över.
Ranking: 4

V75-5) Jaha, vem vinner det här då??? Öppet värre! Jag har en idé i form av 6 La Pheripherique. Hästen kan öppna raskt och jag gillar det jag sätt av henne så här långt. Jag tycker även att Jenni H Åsberg är en hygglig driver som bör kunna förvalta springspåret. 2 Tjurkhults Gidde är en speedkula som har tokform. Han borrar ner sig på ett läckert sett över upploppet och kan mycket väl vinna på nytt. 10 Hamras Pirat har tänt till ordentligt på barfotabalansen och får dessutom Johnny Takter i sulkyn den här gången. 9 Ekesås Top Gear ser ut att ha väldigt mycket fart i sig och jag blir inte förvånad om Björn Goop är rätt man för uppgiften att hitta de dolda växlarna hos den här femårige hingsten.  
Ranking: 6-2-10-9

V75-6) Bronsdivisionen som dagen till ära samlat ett mycket trevligt gäng. Jag spikar 7 Mr Picolit utan att darra. En mersmakande tredjeplats senast bakom Deuxieme Picsous och Raja Mirchi får ses som en nyttig genomkörare inför det här loppet. Jag tror han leder loppet från start till mål!
Ranking: 7

V75-7) Som vanligt har Örebro International samlat ett respektingivande startfält. Jag önskar ändå man hade lyckats locka några namnkunniga utländska ekipage, men dom får vi nog vänta på till Harper Hanovers. Jag streckar sex hästar men ska erkänna det var mycket nära att jag valt att spika 6 Ghetto Blaster som imponerade väldeliga senast trots att han inte vann. Distansen tror jag kan vara en fördel men kusken riskerar hamna på vingel och han kommer inte få någonting gratis. 12 Winning Love visade vid segern på Solvalla att formen är på topp, vilket för övrigt hela stallet verkar vara. 14 Elliot Hall är outtröttlig och älskar distansen. Han har dessutom vant sig att stångas mot tuffast tänkbara motstånd. 10 Indigo Broline vann senast över samma distans med det såg nog bättre ut än det var. Mycket tuffare emot den här gången men tävlar hästen på topp kan det gå. Stallkamraten 2 Pine Alone ser mycket fin ut för dagen och kan få en fin och vilsam resa på innerspår i den främre träffen. Med fritt in på upploppet kan det återigen visa sig att form slår klass. 15 Spring Erom lämnar en hel del övrigt att önska vad stilen beträffar och det krävs nog viss bättring gentemot senast om han ska avgå med segern här.
Ranking: 6-12-14-10-2-15

Systemförslag (960 rader = 480 kr):

Avd 1) 4-1-7-10
Avd 2) 9-1
Avd 3) 6-4-10-2-3
Avd 4) 4 K L M Prelong
Avd 5) 6-2-10-9
Avd 6) 7 Mr Picolit
Avd 7) 6-12-14-10-2-15

Lycka till! / @TravExperten

4 kommentarer:

  1. Kul att vi har samma tipsetta i La Pheripherique:) Men du har ju missat Peak i sista....Stort lycka till i alla fall!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har inte hunnit kolla dina tips än, får göra det efter kosläppet vi ska på nu. Kul som sagt med L P. Peak har jag missat men tror inte jag hade trott på den även om jag noterat den i listan ;))

      Radera
  2. Riktigt kul att du satte den idag! Det var du absolut värd! Synd att det inte hände så mycket i utdelningsväg bara...Men sju rätt är alltid sju rätt och det ger respekt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltid lite trist när det inte ger mer men jag är nöjd ändå. Ska försöka hålla den här nyfunna formen ett tag nu :)

      Radera