fredag 18 maj 2012

Systemändring V75 Gävle 19/5


***Systemändring lördag morgon***
Då min tipsters-kollega Felghen på Stall-travtips.se tyckte jag kunde "avgå" efter att ha missat Jeppas Hugo på fyra streck finner jag det bäst att lägga till honom på systemet. Jag hade faktiskt missat den, "skämmes ta mig f-n" som någon uttryckte det i en dokusåpa för längesedan. Systemet blir så klart något dyrare, 480 kr totalt!
************************************************

Boomshackalack
V75 på Gävle med ett enda bra lopp som jag ser det, Prins Daniel´s lopp i den tredje avdelningen. I övrigt är det en rätt sorglig tillställning man skrapat ihop, men inte mycket annat att vänta så här veckan innan Elitloppet.

Hade inte tänkt komma med några tips, men då jag under den gångna veckan varit hetare än en vedeldad gammal järnkamin från Husqvarna ser jag det dock som en skyldighet från min sida! Tyvärr ingen jättefeeling, men form slår klass och nu ska miljonerna kammas hem! Jag ska bli hästägare lagom till nästa helg, haha!
Tipsen ter sig något annorlunda mot vad brukligt är men...
Håll tillgodo!

Spiken: Spetsläge, toppkusk och fortsatt form!!! Ingenting talar som jag ser det emot favoriten i den inledande avdelningen. Spik på 1 Janthom Kåpe.

Mini-låset: I avd 4 höjer sig två hästar gentemot övriga, 7 Astoria Amour och 8 Nato Dream. Att någon annan än dessa två ska blanda sig i sgerstriden finner jag ej troligt. Låset ett faktum!

Mellan-låset: I den avslutande avdelningen hittar jag tre tänkbara kandidater till segern. Självklart måste 11 Friction med på systemet med tanke på vad han visat på slutet men jag anser spelvärdet på såväl 2 La Bellouet som 7 Francais Du Gull vara så pass högt att jag oxå streckar dessa båda.

Stor-låset: I den sjätte avdelningen vill jag gardera den stora favoriten 2 Inhibited, men jag tänker inte slösa på strecken. Med 1 Jaguar Broline, 9 Lilljeppe och 11 Main Kronos känns loppet igenbommat!

Hängslen & Livrem: I avd 2 hade jag gärna tagit med alla. Favorit är 6 Diaz A E men den var väl mer än lovligt seg senast då jag för övrigt hade spikat just den. Med streck för åtta ekipage känner jag mig rätt så säker…. på att just favoriten vinner! Skämt åsido, visst har favoriten bra chans men loppet känns ändå vidöppet tycker jag.

Önske-Vinnaren: Jag hoppas, jag ber, jag vill och tror faktiskt oxå en del på att det är dax för 7 Alvena Pele att vinna. Då blir han oxå inbjuden till Elitloppet av Tore och jag är säker på att han inte skulle göra bort sig där.

Kallblodslösningen: Avd 5 och mina kallblodiga vänner väntar på att bli omhändertagna, usch, svårt, gillar det inte, men lösas måste det likt förbenat. Känner mig inte alls säker men fyra streck får räcka. Tror mest på 1 Jenny R G och varnar för rysaren 6 Voje Nido.

Systemet (960 rader = 480 kr):

Avd 1) 1 Janthom Kåpe
Avd 2) 1-3-5-6-7-8-9-12
Avd 3) 7 Alvena Pele
Avd 4) 7-8
Avd 5) 1-3-6-12
Avd 6) 1-2-3-9-11
Avd 7) 2-7-11

Lycka till! / @TravExperten



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar