fredag 25 maj 2012

***V75 Jackpot 26/5 Solvalla***

Boomshackalack!
Den inledande dagen på elitloppshelgen har snart passerat revy. Vad spelet beträffar gick precis allt åt helsike. Hyggliga lopp man fick bevittna dock. Häftigast var att se Perfect Toll springa 1.12,3 2160 m volt och ändå få nöja sig med andrapriset, var ska månne detta sluta???
Imorgon lördag ser jag mycket fram emot elitlopps-frukosten, regisserad av Stall-Travtips grundare/ägare Ivar Bjordal! Arrangemanget ser ut att ha alla förutsättningar att bli en lyckad tillställning!
Värmen var påtaglig idag på Solvalla och för oss som har lite glest mellan hårstråna på huvudet rekommenderar jag keps på, hela dagen. Själv ska jag grunda genom att dricka "resorb" för första gången i mitt liv. Värmen i kombination med att vissa lusthöjande drycker ska intas fick mig börja tänka och planera i dessa banor....
Nu är det sannerligen hög tid att börja den kortfattade genomgången av V75, avdelning för avdelning. Håll tillgodo!

V75-1) 2 Henke Diablo höll berömvärt senast. Fick se sig målfotoslagen av 5 Exdream som liftat med i rygg. Här luktar det ledning och ongen blir gladare än jag om det räcker hela vägen. 12 Mr Picolit är ju som alla vet en kanon och trots läget ses han med bra chans. 8 Parkin har även han dragit taskigt startspår men hästen är fantastiskt bra och kan vinna på nytt. Kihlström/Melander i samarbete en elitloppshelg för med sig respekt och därför streckat jag även 4 Inhibited.

V75-2) Har ett roligt spetsbud i 1 Very Sober. Den rensar friskt om den skulle stå hela vägen hem. 4 Västerbocheckpoint är självklar att betala för. 6 Glenn Palema får plats på systemet liksom 8 Rocky Winner och 9 Long Night. Erik Adielsson får ånyo förtroendet bakom 3 Kricken C D, kan skrälla.

V75-3) Stoeliten gör skäl för namnet den här gången. Så som 2 Tamla Celeber såg ut senast vore det närmast tjänstefel att inte spika även om många vurmar för 8 Nalda Nof. Roger Walmann låter så där äckligt mellan-raderna-nöjd som bara han kan och spiken könns islagen redan vid inlämningen!

V75-4) 1 Tam´s Thea har ett intressant läge då formen fortsatt ser ut att vara på topp. Spets tar hon och i och med det kan hon skrälla genom att leda loppet från start till mål. 2 Hurricane Blue besitter skyhög kapacitet men har en aktion som bitvis lämnar en hel del övrigt att önska. 6 Vici Lane ser mycket bra ut för dagen, kan vinna. Strecka även 8 Orange Avenue och återigen bortglömde 10 Ekesås Top Gear. Jag chansar bort favoriten 9 Jocke!

V75-5) Länge och väl var jag inne på att gardera storfavoriten 3 Braås Palema men vid närmare eftertanke kom jag fram till att hon med Ingves hjälp troligen sitter i ledningen per omgående och då det säkert vankas barfotabalans på nytt blir hom extremt svår för övriga att rå på. Jag singelstreckar med en viss, inte till fullo behaglig eftersmak.

V75-6) Silverdivisionen håller som vanligt hög nivå, nu är det ju dessutom finaldax vilket ju är ytterligare en garanti för bra startfält. Fem streck gör att det känns som om jag sitter säkert i sadeln. 9 O´Grady kan profitera på en för spets hårt laddande 7 Calvados Crane. Skulle denne bli utsvarad en bit av 2 Hard Cider riskerar tempot bli extremt uppdrivet med många trötta ben mot slutet av loppet som följd. 3 Carlos Lightning känns mycket streckvärd. Kommer inte vara med i någon startrusning men kan smyga med lite längre ner i fältet och speeda mycket snabbt till slut. Att 12 Tion Medon Sisu kan flytta snabbt på sig fick vi bevisat vid hästens senaste triumf. Här hoppas man på mycket högt tempo, får man det kan hästen återigen vara en jobbig skräll för många.

V75-7) Harper Hanovers, vilket lopp!!! Jag har en lika rolig som osannolik spik i loppet och jag är osäker på om det är hjärtat eller skallen som fattat det avgörande beslutet i frågan!? Bara kusken lyckas hålla hästen i trav hela vägen tror jag segern är ett faktum men det går verkligen inte att lita på att den uppgiften ros i hamn. 5 Ghetto Blaster var enastående senast efter galoppen, likadant i starten dessförinnan. Jag hoppas och ber att Pasi den här gången ska få runt sin guldklimp utan felsteg. Lyckas den gode Pasi med detta får vi nog se helgens lyckligaste vinnare i vinnarcirkeln gissar jag. Men motstånd saknas sannerligen inte!

Systemförslag, V75 Jackpot 26/5 (600 rader = 300 kr):

Avd 1) 2-12-8-4
Avd 2) 1-4-6-8-9-3
Avd 3) 2 Tamla Celeber
Avd 4) 1-2-6-8-10
Avd 5) 3 Braås Palema
Avd 6) 9-7-2-3-12
Avd 7) 5 Ghetto Blaster

Lycka till! / @TravExperten 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar