onsdag 9 maj 2012

V86 Jackpot Solvalla 9/5

******Systemändring******
Jag ändrar lite på systemet, eller rättare sagt jag lägger till några hästar i avd 5 och spelar med utgångshästar, med kravet att minst en av dessa måste vinna. Systemet skrivs därefter ut på två kuponger. Det låter väldigt uppåt på 4 Mygodwhata Face i avd 2 och det blir min utgångshäst, övriga streckade i det loppet finns ju kvar på systemet men vinner någon av dom måste min andra utgångshäst, 2 Dreams Take Time i avd 5 segra. Hästar som läggs till på systemet är i den femte avd.en nr 3,4,5 och 10.
Nya systemkostnaden blir: 288 kr.

Kupong 1:                                                       Kupong 2:
1) 1-2-5-6                                                      1) 1-2-5-6
2) 4 Mygodwhata Face                            2) 1-4-5-9-11
3) 4-6-7-8-10-12-13-14                          3) 4-6-7-8-10-12-13-14
4) 4 Friction                                                 4) 4 Friction
5) 3-4-5-10                                                   5) 2 Dreams Take Time
6) 1-4                                                              6) 1-4 
7) 2-8                                                              7) 2-8
8) 9 Long Night                                           8) 9 Long Night
********************************************************

Boomshackalack...
Oj oj oj, mer intensiv vecka än den här har sällan skådats vad V75 beträffar. Tre V75-omgångar inom loppet av FYRA dagar!!! Det börjar på Åby med Kungakannan och Drottning Silvia´s Pokal på torsdag, den vanliga V75:an på lördag från Dannero och så avslutas veckan med Oslo Grand Prix på söndag! Var länge sedan jag var i Oslo och bevittnade deras största travlopp live men jag kan varmt rekommendera ett besök, trevlig bana med härlig atmosfär, glada norrmän och mycket fint belägen. Om det bara inte vore så in i norden dyrt i vårt kära västra grannland...
Inledningsvis ska vi dock fokusera på V86 från Solvalla. det är jackpot och många sköna extramiljoner att spela om. Vi tar en kortfattad genomgång, avdelning för avdelning.
Håll tillgodo!

V86-1) Sex hästar kommer till start i den avdelning som förra veckan innehöll 12 startande men som det sades från början ALLTID skulle innehålla åtta ekipage. Jag bryr mig egentligen inte ett skvatt men undrar hur det kommer sig att man så hastigt och lustigt ändrat sig!?
Jag inleder fegt. 1 Amaru Boko har goda möjligheter att försvara ledningen, bra chans. 2 Iceland måste visa att senaste insatsen inte var en engångsföreteelse. Jag hoppas han kommer vara lika bra. Med ett lopp i kroppen bör 6 Year In Review förts framåt rejält vad formen beträffar, flyger lågt över upploppet. 5 Copper Beach tror jag egentligen inte på men han såg ruskigt fin ut vid segern på Jägersro. Jag utelämnar två som i sammanhanget får ses som sparvar i tranedansen.
Ranking: 1-2-6-5

V86-2) Fem hästar höjer sig betydligt gentemot övriga, sett till vad dom presterat så här långt i sina korta karriärer och jag streckar samtliga av dessa. 11 Today´s Butterfly har man höga tankar om och nu är det lite av eldprov som väntar men jag tror inte hon gör bort sig, tvärtom. 9 Technology blir bortglömd. Var klar favorit på vinnarspelet senast i det lopp som vanns av A Hannibal och där 1 Digital Media var tvåa. Galopperade den gången från start, nu kommer hon tas försiktigt från bakspår och kapacitetsmässigt duger hon definitivt. 1 Digital Media snabbstartar men kan eventuellt tänkas släppa till någon av de båda favoriterna, 4 Mygodwhata Face och 5 Johanna Roc. Skulle någon av favoriterna få överta och sedan bestämma tempot efter behag blir dom så klart svåra att komma till tals med.
Ranking: 11-9-1-4-5

V86-3) Ännu ett streckkrävande lopp! 6 Jimi El Bombo och 7 Peaceful Melodi tillhör definitivt dom som besitter högst grundkapacitet men det var länge sedan dom visade sig från sin rätta sida. Skulle dom löpa upp till det dom kan finner jag det troligt att dom är etta och tvåa när mållinjen passeras. 14 Mugger M M är mycket bra och sett till senare framträdanden tillmäts han bäst segerchans i loppet. 12 Handler är oxå riktigt bra men inte startat på länge och är inte toppad på något sätt, snällt upplägg att vänta. Streck även för i form varande 4 Zic Zac Life, 8 Global Millionaire och 10 Rutger Gigant. Streckar oxå Björn Goop´s styrning, storskrällen 13 Jerry Eme.
Ranking: 14-12-7-6-4-10-8-13

V86-4) Även om jag gärna skulle streckat 10 Mellby Sambuca kan jag inte blunda för hur bra 4 Friction varit på slutet och då strecken redan börjar sina tycker jag mig hittat en bra favorit att luta mig mot.
Ranking: 4

V86-5) Sist blev det en hejdundrandes startgalopp för favoriten 2 Dreams Take Time. Lövgren tar det nog lugnt och försiktigt den här gången, vem som sedan skall utmana om segern "beats me". Jag tror på favoritseger och räknar in spik nummer två!
Ranking: 2

V86-6) Mest troligt är att 1 Tindra Sisu håller upp ledningen och körs i spets. Ses med bra chans med tanke på vad hon presterat hittills. Senast avslutade hon sista 500 m under 1.12 ute i spåren. Jag vågar dock inte plocka bort 4 Engla Håleryd från kupongen. Den dagen den här damen behagar hålla ordning på sina fyra ben går ingen i nuvarande klass säker för henne. Stark och tuff de dagar hon fungerar.
Ranking: 1-4

V86-7) Åter efter ett uppehåll kommer 2 Order By Mackie. Inte redo för några stordåd som det låter från stallet men hon ska ändå gå barfota runt om och är startsnabb. Jag streckar utan att tveka och var ett tag inne på att spika men lopparkivet lät mig finna ytterligare en häst att strecka. 8 Aloe Vera var senast ute på V75 i finalen av Diamantstoet. Loppet vanns av Sensory Ås som även startar i detta lopp. In på upploppet, efter att Ohlsson chansat och suttit kvar varvet från mål då attackerna påbörjades bakifrån, kom galoppen i en trång situation då kusken sökte fritt spurtutrymme. Aloe Vera ställde sig snabbt, innan diskningsgränsen, men tappade ju värdefulla längder på framförvarande ekipage med kort bit kvar av loppet. Hon lyckades i alla fall lägga beslag på sista slanten i loppet och efteråt kan jag tänka mig att Ohlsson förbannade sig över galoppen tillika sin något defensiva styrning och sa till Pedersen att "den här vinner nästa gång".
Ranking: 2-8

V86-8) Jag har inte råd med annat än ytterligare en spik på detta "TV-system". Den lotten faller på är en som verkligen gjort sig förtjänt av att få vinna, 9 Long Night. Ingen självklar vinnare på något sätt men formen är god, kusken den bästa, hygglig startrygg och streckprocenten inte överdrivet hög. Det här känns bra!
Ranking: 9

Systemförslag (640 rader = 160 kr):

Avd 1) 1-2-6-5
Avd 2) 11-9-1-4-5
Avd 3) 14-12-7-6-4-10-8-13
Avd 4) 4 Friction
Avd 5) 2 Dreams Take Time
Avd 6) 1-4
Avd 7) 2-8
Avd 8) 9 Long Night

Lycka till! / @TravExperten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar