fredag 9 oktober 2009

V75 Bollnäs 10/10

Morsning
Jackpot igen! Ingen super-spik finns att luta sig emot men jag ska nog kunna leda er i rätt riktning, mot de hägrande miljonerna! Formen är i stigande, jag hoppas flera av er tog rygg på varningen i onsdags gällande 2-procentaren Diamant Pilen!? Nu drar vi igång med Lopp För Lopp!

1) Mest tror jag på 7 Lamborghini S T. Olsson bör hitta till ledningen och då ska det till en bra häst för att slå honom. En häst i fältet var väldigt nära att besegra favoriten 1 Power Nap tidigare i somras och är nu totalt bortglömd. Det lyser väl inte toppform precis om 9 Lost Without You men läget är intressant då jag tror tempot kommer bli rätt så uppskruvat och distansen känns som ett kraftigt plus. 12 Sunnan Tibbe ser helläcker ut för dagen, synd på läget. Men med den form han besitter för dagen kan man inte räkna bort honom helt och hållet. 1Power Nap får problem att hålla upp ledningen och är därmed mycket sårbar. 11 Simb Tyrant kommer Bergh chansa med att rycka allt som går att rycka till den här starten. Fågel eller fisk? Jag vågar inte chansa bort den här 1-procentaren.

A= 7 B= 9 12 1 C= 11

2) Jag väljer att toppranka en outsider som jag tror har mycket bra vinstchans om ledningen nås. 6 Safir Brick har gjort det mycket bra en längre tid och i senaste starten såg han bättre ut än någonsin. Streckad på endast 11% i nuläget. 10 Örbäckens Molle gillar jag skarpt. Han kan profitera på en utdragen spetskörning och speeda vasst över upploppet, han har rätt inställning till sitt jobb. 3 Smalltown Brat har varit ute mot hårdare hästar på slutet än vad han ställs emot den här gången. Stall Lähdekorpis form verkar vara på uppåtgående och här satsar man mot ledningen, når man dit? 1 Gina Moquette blandar och ger. Här kan hon få en fin resa i rygg på ledaren och med lucka i tid har hon en mycket vass avslutning att komma med, det har hon visat förr. 2 Makes People Talk har stått med halsinfektion, bort med den. 12 Daytona Ås blir för hårt betrodd med tanke på utgångsläget, bort med den också.

A= 6 B= 10 3 C= 1

3) En otroligt tunn och tråkig Gulddivision, märks tydligt att hösten gjort sin entré. 2 Go On Pale är tillräckligt bra för att vinna en sådan här soppa. Han var bra senast och man borde kanske spika honom, men... Längst ut bakom bilens vingar startar 8 S J´s Photocopy. Han kan ibland lägga iväg likt en torped från start, här tror jag dock man endast kör för att hitta en position mitt i fältet någonstans. 5 Quantum Classic tror jag tar ledningen för att sedan få Go On Pale över sig. Där bak i fältet gottar sig mitt drag och speedar ner många, kanske alla, över upploppet. 1 Olganina kan vinna om hon är lika bra som vid segern på Solvalla. 10 Lucky Dream B L gör enstaka fenomenala prestationer. När han nu tävlar i V75 på hemmaplan lär det nog vara vässat värre. Streckad på endast 2%, ett måste.

A= 8 B= 2 1 C= 10

4) Startsnabbhet, läge och form, allt rör 2 Hallsta Lotus. Det finns ytterligare en med samma förutsättningar, och som dessutom är van att möta de bästa bland kallbloden, 3 Mörtvedt Jerkeld. Streckar man dessa båda tror jag man överlever den här avdelningen. Vill man vara 100% säker streckar man även 1 Fakse och 7 Lome Stjernen, jag väljer dock att avstå.

A= --- B= 2 3 C= ---

5) Ser man till motståndet ska detta vara en skrattmatch för favoriten 9 Any Joy. På slutet har hon ställts mot hästar som Annicka, Caddie Dream, Calamara Donna, Estepona, Miss Sixty och Mystic Lady U S, ingen i detta lopp som ens kommer i närheten av deras kapacitet. Spiken känns helrätt. Det roliga är att hon sjunker i streckprocent succesivt, i nuläget är hon streckad på endast 51%.

**** Spik: 9 Any Joy ****

6) Stressiga 1640 m Auto i klass II. Vi ser en bra favorit i 1 Il Divo, men vad händer från start då det kommer laddas rejält från dom med spår längre ut i banan? Lyckas Preben försvara innern ses vinstchansen som mycket god, han har bland annat spetsat i en 1,10-öppning så borta ur spetsstriden är han definitivt inte. Skulle någon blåsa förbi honom från start tror jag vi hittar vinnare långt ut på vingen. 7 Mafioso var mycket fin att skåda senast då han vann mycket lätt. Missar favoriten ledningen tror jag den tas av 4 Double Pearl, men där anar jag formtapp varvid jag tror 7 Mafioso slår denne ifrån dödens. Låset på två känns helrätt.

A= --- B= 1 7 C= ---

7) 5 Clear Sign tillhör en av mina absoluta favoriter. Han har nu ett lopp innanför västen och bör ha gått framåt rejält till denna start. Bergh har också fått tid på sig att lära känna den här högkapabla krabaten. Jag misstänker dock att han kan komma att få göra grovjobbet utvändigt om ledaren. Om så blir fallet tror jag han får svårt att vinna. I stället tror jag då mer på 2 Access Tooma som äntligen börjar visa form igen. 10 Speedy Gold var lysande i lördags och om inte täta starter ställer till det utmanar han på den hysteriska form han befinner sig i. 12 Rutger Raket återfinns numer i träning hos Åke Svanstedt, intressant. Spår 12 drar givetvis ner förhoppningarna men inte tillräckligt för att jag ska avstå att strecka. 9 Klöver Kung har skrällt förr på V75 och kan göra så igen. Två lopp i kroppen efter långt tävlingsuppehåll och toppformen borde vara i antågande, totalt bortglömd på strecken. 6 Catch The Flax flög fram över upploppet senast och kan han ta sig förbi 3 Räser Sune i kampen om spets kan han rinna undan, men då måste han få bestämma tempot en bit. Klart bäst bakifrån är min erfarenhet.

A= 5 2 B= 10 12 C= 9 6

Systemförslag V75 Bollnäs 10/10:

1) A= 7 B= 9 12 1 C= 11
2) A= 6 B= 10 3 C= 1
3) A= 8 B= 2 1 C= 10
4) 2 3
5) 9 Any Joy
6) 1 7
7) A= 5 2 B= 10 12 C= 9 6

Ramen är på 1920 rader. Jag ställer följande krav: Minst 2 A-hästar måste vinna!
Max 2 B-hästar får vinna!
Max 2 C-hästar får vinna!

Efter reduceringen återstår 528 rader utskrivet på 6 kuponger till en kostnad av 264 kr. Tuffa krav kan tyckas, men jag är man, inte mus!!! Jag ber som vanligt att få önska alla ett stort Lycka Till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar