tisdag 9 juni 2009

Solvalla V64 10/6

Hemma igen!
Skönt att slippa Halmstad eller någon annan bana, borta bra men hemma bäst! Solvalla bjuder inte på någon klang och jubelföreställning denna vecka men man kan ju spela ändå! Jag ska inte hålla er på halster, vi kör igång med Lopp för Lopp!

Avd 1, 2640 Auto:
Då Timo Nurmos säger att 2 Yogi Bear Boko inte är långt efter Yield Boko kapacitetsmässigt finner jag det klokast att spika. Motståndet är inte av värsta sorten och då starten går har min spik redan tre ben i mål!

Ranking av intressanta hästar: ***2 Yogi Bear Boko***

Avd 2, 2140 Volt:
Det här är nog bland det sämsta lopp som körts på Solvalla i år! Lågklassigt så det förslår, möjligen med undantag för 1 Max Arvinge. Hästen gjorde en mycket fin prestation i sin senaste start då han spårade runt om och gick ifrån till överlägsen vinst på finfina 1.15,8 2140 v. Troligen blir det samma scenario den här gången. Hästen ser ut att ha utvecklats enormt sedan han kom till Roger Pettersson. Tidigare var hästen i träning hos Rickard Alderborg som tragiskt gick bort för en tid sedan. Jag känner att jag behöver strecka på i avdelningarna som följer och förordar därmed spik även i avdelning två.

Ranking av intressanta hästar: ***1 Max Arvinge***

Avd 3, 2640 Auto:
7 Bill Laukko tände till ordentligt med barfotabalansen han gick med vid segern senast. Blir balansen densamma den här gången kan det bli spel mot ett mål, men utgångsläget är inte roligt och notera att kusken endast har en seger så här långt i karriären! 5 Paris Turf S L har ett bättre läge och hästen är rejält gynnad av den långa distansen. 11 Islay Broline är van tuffare motstånd och jag tycker mig skönja viss optimism från stall Stig H angående hennes chans att hävda sig i detta gäng. 3 Abbe Neth gynnas också av den långa distansen och har det bästa utgångsläget av de hästar jag nämnt samt en duktig kusk i David Källgren. 1 Reidar Burge har vunnit över distansen ifrån ledningen tidigare och slog då ett gäng dugliga hästar. Kanonläge här och blir giftig om ledningen nås. Formen kanske inte är på topp men spetshästen är alltid värd att betala för den här tiden på året. 8 Splendido Star hängde med bra i finalen på Solvalla bakom Sahara C Four och Dear Jackie. Inga sådana hästar i detta fält och hade hästen belönats med ett spår närmre sargen hade nog tipsettan tilldelats honom. 4 Pop My Cork fick dåliga ryggar att gå i senast men avslutade vasst. Duktig kusk (Anna Rönning) som sitter upp bakom en häst med lite smygform och som trots allt vann fyra lopp under fjolåret. Dags för första victorian för i år i och med detta? 6 Fido Stursk gör det bra men verkar inte ha belönats med det bästa av löphuvuden. Kan vara en rolig kantboll att betala för då det finns kapacitet i hästen.

Ranking av intressanta hästar: 7, 5, 11, 3, 1, 8, 4, 6

Avd 4, 2140 Volt:
Aaah... Underbart, en bra häst från kanonläge med Sveriges främsta startkusk i jollen, spikas! Vem? 6 Naturana med Erik Adielsson! Spets och slut lyder min analys. Har vi riktig tur blir hon inte ens favorit. I nuläget ser den lotten ut att falla på 8 Sanne Rivner men där tycker jag mig ana formtapp.

Ranking av intressanta hästar: ***6 Naturana***

Avd 5, 2140 Auto:
Hade det inte varit för utgångsläget hade givetvis 11 Bull Trap spikats i detta lopp. Jag vill dock utfärda en varning för 5 Q Forty Five, en högkapabel häst som jag tror kommer sitta i ledningen tidigt här. 12 Energy Ås har gjort bort sig med galopp ett par gånger på slutet. Sämsta läget men hästen kan mycket i sina ljusa stunder. 9 Ila Dimanche kan få ett lopp i draget, varför inte i rygg på en attackerande Bull Trap. Hon har en vass speed de dagar hon är på rätt humör. 10 Fraternity Party får Björn Goop i vagnen, alltid intressant. En riktig kantboll jag betalar för är 3 Persos Shogie som kan få loppet i rygg på ledaren, med lucka till slut vet man aldrig. 6 Casanova Chip verkar ha svårt att hitta tillbaka till gammal fin form. Skulle Hockey lyckats pricka in den till denna start kan hästen vinna, men lätt blir det inte och mycket tur krävs.

Ranking av intressanta hästar: 11, 5, 12, 9, 10, 3, 6

Avd 6, 1640 Auto:
Hyfsad klass på den avslutande avdelningen. 10 Staro Allentown är fältets bästa häst. Tror dock han kan få problem att runda samtliga p g a utgångsläget och endast ett lopp i kroppen. Förstastrecket går i stället till 2 Amiral Sund som kanske kan sno åt sig ledningen här och får han sedan sänka tempot blir det svårt att plocka längder sista 700. 1 Cadeau K hade ingen framgång i Sweden Cup under elitloppshelgen. Kan inte hålla upp innerspåret och får lita till turen. 7 Lucky Dream B L såg mycket fin ut vid segern senast. Får dock svårt att hitta till ledningen den här gången. Skulle han mot förmodan nå sin favoritposition utan att det kostar för mycket kan han mycket väl vinna.

Ranking av intressanta hästar: 2, 10, 1, 7

Spelförslag V64 Solvalla 10/6:

1) 2 Yogi Bear Boko
2) 1 Max Arvinge
3) 7, 5, 11, 3, 1
4) 6 Naturana
5) 11, 5, 12, 9, 10, 3, 6
6) 2, 10, 1, 7

Systemet är på 140 rader och kostar det samma att investera i.
Jag ber som vanligt att få önska mina läsare; Lycka Till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar