fredag 8 maj 2009

V75 Rättvik 9/5

Goddagens
Välkommen att ta del av mina tankar och idéer inför V75 på Rättviks travbana. Har flera roliga drag i en omgång som förgylls av en Elitloppstörstande Jaded, det är i den här starten det troligen avgörs om han kommer till start på Solvalla sista söndagen i maj.
Håll till godo med Lopp för Lopp!

Avd 1, 2140 Auto:
Bästa hästen återfinns på bakspår, nr 11 Le Vent A Change med Johnny Takter. Kruxet är givetvis utgångsläget, men jag kommer troligen att spika honom. För dom som vill gardera vill jag rekommendera streck för outsidern 8 Olympic Athen. Hästen kan emellanåt öppna riktigt snabbt och med lite tur hittar han ner i andra ytter, möjligen till och med spetsa. 7 Wood Laday har sett riktigt läcker ut på slutet. 2 Katjing har Stig H svårt att få fason på. Är hästen mot förmodan lika bra imorgon som i vintras vinner den, men det är ej troligt. 1 Increase Broline tar hand om ledningen, svarar eller släpper? Fin form, kan räcka. 6 Manna fick äntligen vinna sitt första lopp senast på Solvalla. Det var ett skitlopp och segerns skrivs som billig. Tuffare emot här och mycket överstreckad som det ser ut i nuläget tycker jag. 10 Rea Montana känns inte het med tanke på bakspåret men besitter fin kapacitet.
Min Ranking: A= 11 B= 8 7 2 1 C= 6 10 9 5 3

Avd 2, 1640 Auto:
Vidöppet lopp om nu inte 4 M.T Danny Boy lever upp till sitt inköpspris. Gör han det riskerar övriga ekipage att varvas innan de passerat mållinjen. Tråkiga lägen för två av mina favorithästar, 10 It´s A Face och 12 Dear Jackie. Jag rekommenderar helgardering. 1 Agge The Bomber spetsar troligen men där deklarerar man att det är rygglopp för hästen som gäller. Först fram för att överta är antingen 2 Carmenere, 3 Super G eller 6 Avec Degato, men som sagt: Strecka så många ni har råd med!
Min Ranking: A= 2 6 4 10 3 B= 5 1 12 7 C= 9 8 11

Avd 3, 1640 Auto:
1 Jaded bör vinna med halva upploppet minst, om han inte blir snuvad på ledningen av 4 Taylor Made. Då kan det bli problem, men Örjan lär nog knuffas och puffas för att snabbt komma ut i andraspår och därefter få överta spets. Kan dock bli så att 7 Strong Boy D.E kommer före Jaded fram till ledaren, även 8 Standpoint lär göra ett allvarligt försök med detta. 11 Acclaim och 12 Earl Tilly kan komma in i matchen om man varvar på 1,10. Jag rekommenderar dock spik på 1 Jaded.
Min Ranking: A= 1 B= 7 8 12 11 C= 10 3 9 6 4 5

Avd 4, 1640 Volt:
Kallblodslopp, blä! Spets tar 6 Aldermarin. Utvändigt hamnar Örjan med 7 Lome Stjernen. I vassen lurar 10 Love, 4 Troll Jokeren och den något ovillige 3 Amor Even. Loppets dunderskräll är den formtoppade 14 Slettvoll Rambo som om tempot blir högt kan hinna fram.
Min Ranking: A= 6 7 B= 10 4 3 14 C= 8 9 12 2 1 11 5 15 13

Avd 5, 2140 Volt:
Här trodde jag att jag hittat omgångens roligaste drag, men usch vad hårt betrodd 1 Jennifer Flower blir. Andrahandare i nuläget och det käns därmed inte lika roligt att spika henne. 4 Princess Amason imponerade på Solvalla vid lätt seger senast. Mest streckvärd anser jag i nuläget 3 Global Jewel vara (12%), även 14 Hankypanky Dancing (5%) och 12 Alvena Nancy (11%) har förvånansvärt få streck på sig. 7 Ännu Mera Kosing har toppform, men kan verkligen en häst med ett sådant namn vinna V75. 6 Evelina Xing kan bli farlig om Kajsa prickar från springspåret.
Min Ranking: A= 1 B= 4 3 14 12 7 6 C= 8 2 11 9 13 10

Avd 6, 2140 Auto:
Fint lopp för bronsdivisionshästarna. 3 Device sitter troligen i ledningen per omgående och vinner troligen loppet. Dom av er som önskar gardera bör ta med 9 Korok, 8 Einar Celeber, 7 Lost Without You,4 Little Rainbow, 12 True Q och 1 Ivy L.B.
Min Ranking: A= 3 B= 9 8 7 4 12 1 C= 2 5 6 10 11

Avd 7, 2140 Auto:
Befogad favorit i nr 5 Bob Hope, spets och slut? Han utmanas i första hand av spårgrannarna 4 Joel Cortina och 6 Fortune Access. Därefter ses 2 Wait And Win och 1 Gidde T.H med likvärdiga chanser. 9 Jenspeter Hornline trivs allra bäst i spets men har överraskat på V75 förr. Vill man ha med ett riktigt korsdrag streckar man nr 10 Gjedó Du Louvre (1%).
Min Ranking: A= 5 B= 4 6 2 1 C= 9 10 3 8 7 12 11

Inget systemförslag ännu. Hoppas jag hinner publicera något innan spelet stängs.
Jag ber som vanligt att få önska alla; Lycka Till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar