fredag 29 maj 2009

***V75 Elitloppshelgen Lördag***

Tjabba Alla Vänner
Så är det äntligen dags för årets höjdpunkt, alla kategorier för oss travfantaster, Elitloppshelgen är här! Lördagens V75:a ser svårlöst ut och då det brukar kunna skrälla rejält just denna lördag krävs det lite chansningar här och där. Vi kör igång med Lopp för Lopp!

Avd 1) Final Bronsdivisionen 2140 Auto:
1 Device snabbstartar till ledningen men släpper till 4 Immenso November. Favoriten 9 Victory Love sitter djupt nere i kön och Svanstedt vågar inte gå fram i dödens utan vill spara hästens otroliga speed till 700 kvar. Han måste vara minst lika bra som senast för att hinna fram. Räcker troligen med dessa tre men jag vill vara säker på att överleva första avdelningen. Därför plockar jag även med 6 Oblige Ås, 7 Leonas Yeti, 10 Fire och 11 Korok.
Ranking av mina tipshästar: A= 4, 9, 1 B= --- C= 11, 7, 6, 10

Avd 2) Final Klass I 2140 Auto:
Svårslagen favorit i 5 Chimall TT. Kommer dock få gå utvändigt ledaren loppet igenom. Ledaren heter med all sannolikhet Manhattan Sassy och starter från spår 1. När två träter..., ja då kanske Tim Tetrick får kliva högst upp på podiet med 9 Anthon Bris. Startsnabb och bör kunna hålla ryggen på Manhattan Sassy. Tror Chimall TT plockar ner ledaren och chansen till att fältet splittras upp får ses som stor. Lucka som på beställning för Anthon Bris och för en gång skull känns det lockande att spela Tvilling 5-9! Garderar ytterligare med 3 Voodoo Hornline, 7 Västerbo Lescure och 8 Power Nap.
Ranking av mina tipshästar: A= 5 B= 1, 9 C= 3, 8, 7

Avd 3) Stoeliten 1609 Auto:
Dagens drag tillika en av mina spikar återfinns här i form av 3 Swept To Victory. Möjligt att hon kan få överta ledningen från 1 Fama Currit efter en bit. Kan dock vinna från alla positioner, dödens undantaget.
Ranking av mina tipshästar: *** 3 Swept To Victory ***

Avd 4) Final Klass III 2140 Auto:
Är 3 Sahara C Four lika bra som föregående lördag vinner han säkerligen. Om en lite sämre dag, vilket inte är otroligt, utmanas han i första hand av 2 Galax Trot. Svårt att lista ut vem som kommer sitta i ledningen då startrusningen lagt sig. Jag garderar vidare med 4 Rumbleinthejungle, 5 Rea Montana, 6 Dear Jackie, 7 Carmenere och 9 Across The Seas.
Ranking av mina tipshästar: B= 3, 2, 6, 7 C= 5, 9

Avd 5) Final Klass II 2140 Auto:
Usch, vidöppet och har inte råd med alltför många streck. Tror mycket på 2 Bravado, men jag tycker att Robert Berghs hästar ofta underpresterar då dom gästar huvudstadsbanan. Känner mig därför tvingad att gardera och jag gör det med följande hästar: 6 Sogå Benito, 7 Fisher King, 8 Hunter Brodde, 10 Wood Laday och 11 Ridgehead Cahore.
Ranking av mina tipshästar: B= 2, 6, 8, 11 C= 10, 7

Avd 6) Final Silverdivisionen 2140 Auto:
Här måste det spikas! Jag slår till hårt med hammaren på 1 Bob Hope. Spets känns givet att han tar och då min favorithäst 6 Clear Sign inte såg som bäst ut i debuten för Robert Bergh plockar jag ovilligt bort honom från mitt system. Det ryktas om skoryck bl a vilket gör mig än mer orolig, men jag måste ta ställning och spika!
Ranking av mina tipshästar: *** 1 Bob Hope ***

Avd 7) Harper Hanovers Lopp 3140 Volt:
Om Elitloppet är ett av tidernas bästa så måste väl detta vara ett av de sämsta Harper Hanovers-lopp som någonsin körts!? Det finns dock en häst jag tror är huvudet högre än dom andra, inte för att jag tror han gynnas av den långa distansen utan han är helt enkelt den snabbaste hästen i fältet och det tror jag räcker. Spik nummer tre slås i lika bestämt som det är säkert att valdeltagandet till EU-parlamentsvalet kommer understiga 40%! 11 Teaser Elegance vinner tämligen odramatiskt med åtminstone fem längder!
Ranking av mina tipshästar: *** 11 Teaser Elegance ***

Systemförslaget innehåller A, B och C-hästar och ser ut som följer:
Avd 1) A= 4, 9, 1 C= 11, 7, 6, 10
Avd 2) A= 5 B= 1, 9 C= 3, 8, 7
Avd 3) *** 3 Swept To Victory ***
Avd 4) B= 3, 2, 6, 7 C= 5, 9
Avd 5) B= 2, 6, 8, 11 C= 10, 7
Avd 6) *** 1 Bob Hope ***
Avd 7) *** 11 Teaser Elegance ***

Kraven är att MINST en A-häst MÅSTE vinna och att MAX en C-häst FÅR vinna.
Ramen är på 1512 rader och systemet reduceras p g a ovanstående krav till 496 rader och skrivs ut på 4 kuponger.
Således blir investeringskostnaden 248 SEK.
Till Er alla; Lycka Till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar