onsdag 16 januari 2013

V86 Solvalla 16/1

Howdy!

Travsuget börjar mer och mer komma tillbaka. Har ändå bestämt mig för att hålla insatserna nere och spela mer sällan än vad fallet varit under lång tid. Det blir betydligt roligare att spela om man vet att det inte är stora pengar man riskerar förlora, åtminstone fungerar jag på det sättet. V86 är annars ett spel där tunga insatser känns som ett måste för att ha en reell chans att vara med och kriga om de stora pengarna. Det bästa är givetvis att delta i något andelsspel, modell större.
Jag har den här veckan inte haft möjlighet att använda mig av lopparkivet varvid jag känner mig en smula oinsatt. Jag har i vilket fall som helst knåpat ihop ett litet V86-förslag och som seden bjuder leder jag er genom omgången, avdelning för avdelning.
Håll tillgodo!

V86-1) Det är svårt att gå emot Stall Melanders hästar då de ju vinner i parti och minut. 4 Digital Darling blir stor favorit men jag litar inte fullt ut på henne utan garderar med ytterligare två. Peter Eriksson lär nog sända för allt vad tygeln håller första biten med 6 Calvados Crane. Skulle ledningen bli ett faktum tycker jag han bör vinna. 9 Going For Gold Zaz återkommer efter en tids frånvaro. Synd på läget men trots avsaknad av lopp i kroppen bör han ses med hygglig segerchans.

V86-2) Med risk för att hästen blir väl stor favorit i förhållande till segerchansen väljer jag ändå att singelstrecka 3 Captivating Ås. Läget är bra och formen likaså. Hade gärna streckat även 1 Benskins, 2 Lexus Broline, 5 Express Step och framför allt 10 Indescribable men då hade systemet blivit dyrare än jag vill det ska vara.

V86-3) Nyblivna treåringar ska göra upp om segern och flera av dom har jag ännu aldrig sett. Jag har hursomhelst fastnat för 10 Right Of Way som senast vann från samma läge fast distansen då var 500 m kortare. Stammen är intressant och hästen blir mycket spännande att följa under säsongen. Jag väljer att singelstrecka och håller tummarna.

V86-4) Ett småtrevligt, inte helt lättlöst lopp väntar. 1 Ferrari Håleryd har jag ett gott öga till. En mycket fin häst som skulle kunna vara ännu ett förslag till singelstreck men då han inte startat på ett tag väljer jag att gardera. 15 Handler är en annan häst jag alltid varit svag för. Även här saknas det lopp i kroppen men jag blir inte alldeles förvånad om han spurtar ner övriga. 8 Twitter har börjat karriären lovande och är ännu obesegrad felfri. 10 Hamras Pirat känns intressant. Kan få en fin smygresa och han kan avsluta mycket vasst. Erik Adielsson sitter upp bakom 7 Oasis Bac. Erik och springspår bärgar för en bra position, kanske bär det  iväg till ledningen och därifrån kan hästen duga. Jag vill även ha med en riktig rensare i form av 3 Siksika Girl som till den här starten förstärks av Kenneth Haugstad i sulkyn.

V86-5) Conrad Lugauer har fin snurr på stallet och med tanke på den långresa han gör lär han vara ute i angeläget ärende med fine 5 Tarport Venus. 2 Cool Dream har vilat ett par månader. En mycket fin häst med stort kunnande som fått ett perfekt utgångsläge. 7 Albright var riktigt fin senast. Nu blir det eventuellt jänkarvagn och trots läget bör hon räknas tidigt då hon trivs ypperligt över den långa distansen. Åke Lindbom har ofta vässat då han besöker Solvalla. 4 Spike De Rabotiere älskar distansen och var senast mycket bra som trea. Jag nöjer mig med fyra streck men känner viss oro för en formtoppad 3 Navigator Sib som jag dock tycker ser ut att bli lite väl hårt betrodd. Även 10 Charlie Sisu har viss chans men jag har fått för mig att han går bäst i ledningen, kan dock vara ute och cykla på den punkten.

V86-6) Jag drar en rövare och chansspikar innerspårets 1 Leonas Yaffa. Tycker hon ska ha hygglig chans att leda loppet från start till mål. Hon möter dock några dugliga tjejer, t ex 2 Global Nirvana som gjort det mycket bra på slutet, 6 Robis Sara som är van tufft motstånd och 9 Gigant Girl som avslutade förra säsongen mycket starkt.

V86-7) Jag tror att 4 Polly Frontline avgår med segern men vill ogärna utelämna 8 Dicey Spicey från systemet. Två streck får räcka och jag känner mig trygg med det.

V86-8) 9 Quality Questioned var senast tvåa från spår 12. Betydligt bättre läge här och hästen har hygglig chans att lägga beslag på sin fjärde seger. 10 Go De Luxe hade jag planer på att chansa bort men då Björn Goop sitter upp måste jag nog tillstå att ekipaget blir att räkna med. Jag hoppas på felfritt lopp av 2 Trailing Edge. Kapacitetsmässigt sett duger han långt. 8 Rooibos är en skräll som gör det bra precis varenda gång. Mycket tufft utgångsläge men jag tycker ändå han känns streckvärd som 5-procentare. Fyra streck hoppas jag klara mig på men spelar man ett större system rekommenderar jag markeringar för 3 Drew Brees som var en liten besvikelse senast och 7 Come Back med Per Lennartsson.

Systemförslag V86 (576 rader = 144 kr)

V86-1) 4-6-9
V86-2) 3 Captivating Ås
V86-3) 10 Right Of Way
V86-4) 1-15-8-10-7-3
V86-5) 5-2-7-4
V86-6) 1 Leonas Yaffa
V86-7) 4-8
V86-8) 9-10-2-8

Lycka till! / @TravExperten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar