fredag 25 januari 2013

V75 Halmstad 26/1

Howdy!

Halmstad står som värd för veckans V75-omgång. Banan brukar erbjuda valfri balans, snudd på oavsett rådande väderlek. Vi får hoppas det blir så även denna gång. Jag tror mig ha hittat några roliga ideér att bygga systemet kring och litar blint på min analys!
Jag leder er som vanligt genom omgången, avdelning för avdelning.
Håll tillgodo!

V75-1) Vad bär djävulen den här gången...
Ett inte helt lättlöst lopp inleder. På läget ger jag 1 Prada Secret förstarösten. Jag är inte helt säker på att han kan hålla upp ledningen men gör han det kan det räcka hela vägen. Rygg ledaren med lucka till slut vore kanske en ännu bättre lösning. 4 Mr Fitch bör närma sig den absoluta toppformen med två lopp innanför västen. Är nog dock allra vassast över kort distans. 5 Breedlove vann på ett mycket bra sätt senast och ställer inte spåret till det kan han ta ytterligare en V75-seger. 3 Elit Håleryd står rätt så hårt inne i loppet men Untersteiner bör pricka starten då det är hemmabana och skulle ekipaget nå spets släpper de knappast. 8 Notre Crown (struken) hade nog gärna sett att loppet var ett varv ytterligare men såväl kusk som häst har toppform. Jag har ingen feeling för favoriten 7 Candor Hall (kommer dock med på systemet efter att nr 8 strukits) utan plockar bort honom från systemet.

V75-2) Blommor och bin bidrar till segerns sötma...
En eller alla är känslan jag får vid första anblicken. Jag gillar 5 Taste Of Honey skarpt och tror han tar ledningen. Hoppas Sjunnesson kör i den positionen i sådana fall. Släpper han gäller det att ha Fru Fortuna på sin sida. En liten chansning är det men jag behöver strecken på annat håll, spik it is!

V75-3) Joke Face struken och jag tar ställning för ett muskelpaket...
Tråkigt att Joke Face uteblir men hoppas han snart är tillbaka på banan. I hans frånvaro bör loppet stå mellan 5 Strong Boy och 9 Saston. Jag tror Strong Boy tar ledningen per omgående och att han sedan inte släpper någon förbi sig. Om Saston skulle komma upp utvändigt i tidigt skede kan det vara idé att släppa. Med Saston i täten lär tempot bli högt och min spik bör kunna hitta fritt på upploppet.

V75-4) Här känner jag för en republikan, bara han inte blir uppäten av en gädda...
Lärlingslopp och här kan det smälla till. 8 President Bravur såg lysande ut vid sin comeback senast då han blev fast med gott om krafter i behåll. Läget är inte roligt men med lite flyt hittar han en hyfsad position och då är han i alla fall med dom på linjen. 2 Pike River är stor favorit och ses med mycket bra chans. Läget är bästa tänkbara, hästen är tuff och kusken rutinerad. 9 Gambrinus Degato är en relativt färsk V75-vinnare. Gör sällan ett dåligt lopp och kan få en fin resa härifrån. 11 Renate Bowl spurtar alltid vasst och trots att det rör sig om lärlingslopp är kusken närmast att betrakta som en förstärkning. 12 Jullex Dante hade varit ett mycket tidigt streck från framspår. Nu krävs extremt mycket tur men kapacitet att vinna har han.

V75-5) Lugn och fin, det här löser jag på fem...
Ett chansartat läge försvårar uppgiften men som min förstahäst såg ut senast bör chansen ändå vara god. 13 Nice And Easy glänste vid vinsten och är formen konserverad kan skrällen vara ett faktum. 12 Bailey Sweet Grim är riktigt bra och blir det inte vingel från start blir hon svår att stå emot. 3 Remember Laser blir jättefavorit men då jag inte känner till hästen särskilt väl ses hon av mig bara som ett garderingsstreck. 8 Peters Lucky Day får Örjan i vagnen vilket känns mycket spännande. Inget fel på formen men frågan är om segerviljan finns där. En skräll som kan vara farlig att räkna bort är 9 Tärnan då det känns som utvecklingskurvan pekar brant uppåt.

V75-6) Jag hoppas charmen räcker...
Dags för ännu ett singelstreck. Erik Adielsson får förtroendet bakom Svante Båth´s 2 Quite Charming och jag tycker det luktar spets lång väg. Då han nu dessutom ställs mot något enklare motstånd än vad fallet varit på slutet anser jag han ska ha god chans att leda loppet från start till mål.

V75-7) Vem sluggar sig fram till seger...
Jag rundar av med ett trehästarslås men önskar jag haft råd med ytterligare ett par streck, minst! 10 Gigant Slugger såg ut att gå mot segern senast då 4 Capello Bob dök upp via snikspåret och avgjorde via en virvlande avslutning. Båda två hör hemma på kupongen efter dokumenterad form. Örjan har fått äran att ta sig an ytterligare en Jocke Wallin-häst. Här är det 8 Nimbus Hackstable han ska försöka lura först över linjen. Om det inte vore för det urusla utgångsläget hade det till och med kunnat vara en chansspik, nu endast ett garderingsstreck.

Systemförslag V75 (375 rader = 187,50 kr)

V75-1) 1-4-5-3-7
V75-2) 5 Taste Of Honey
V75-3) 5 Strong Boy
V75-4) 8-2-9-11-12
V75-5) 13-12-3-8-9
V75-6) 2 Quite Charming
V75-7) 10-4-8

Lycka Till! / @TravExperten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar