söndag 23 december 2012

V75 Dan före Dopparedan på Solvalla

Howdy!

Inledningsvis passar jag på att önska alla en riktigt God Jul! Ta det försiktigt på vägarna, väntas ju riktigt busväder i södra Sverige åtminstone. Ta det lite lugnt med julsnapsarna också, för allas trevnad!
Gårdagens V75-tips vet jag inte vad som hände med!? Jag hade lagt ut tipsen och såg att det publicerats enligt konstens alla regler. Senare på dagen när jag var inne på sidan såg jag att allt var borta, lika bra det kanske men ändå lite lustigt... Sorry!
Nu är det dags att göra ett försök med dagens V75:a från Solvalla. Jag tror inte på någon hög utdelning och nöjer mig med ett litet system. Med så många V75:or på kort tid gäller det att hålla igen på insatserna, helst då det inte vankas jackpot. Har hittat några kantbollar som skulle kunna få värdet att skjuta i höjden, jag håller tummarna.
Så här lyder dagens extremt kortfattade genomgång, avdelning för avdelning.
Håll tillgodo!

V75-1) Två hästar kan vinna som jag ser det, 1 I Saw You och 2 Caddie Comet.

V75-2) 8 Open Mind Bi höll mycket tappert senast och blir svår att stå emot. 5 Ginger Belle var läcker senast och har toppform. 10 Notorious Bi är i fint slag för dagen och är loppets mest streckvärda häst i nuläget.

V75-3) Jag håller 6 Brasil Boko som den mest kapabla i detta lopp och då han även fått det bästa utgångsläget av de betrodda väljer jag att spika honom..

V75-4) 9 A Hannibal är överlägset bästa hästen men riskerar få långt fram till övriga och en tung resa i spåren är att vänta. 7 Västerbo Paymyday är en snabbstartare som jag tror tar hand om ledningen. Håller han sig lugn kan han bli svår att plocka ner. 2 Madoff With Money är bra och har ett bra läge samt Björn Goop i sulkyn.

V75-5) 1 Orderly blir svår slagen om ledningen skulle nås eller om han hittar ut i slagläge. 15 Noir De Cherie är fältets bästa häst men läget uruselt. 12 Mellby Venus ser fin ut för dagen men även här riskerar läget bli en fälla. 5 Svana Line har jag alltid haft förkärlek till. Underskattad som från ett bra utgångsläge kan skrälla till fint odds och mycket låg streckprocent.

V75-6) 5 Stein Daylight är som jag ser det omgångens bästa singelstreck.

V75-7) 2 Insert Sock har toppform. Från ledningen säljer han sig dyrt, bara han håller sig till rätt gångart. 8 Clouds Above är förvånansvärt lite betrodd. Van möta tuffa hästar och här kan det smälla till. Tycker även 15 Kick Party står bra inne i loppet och emellanåt svarar hästen för riktigt vassa insatser. Trivs mycket bra över den långa distansen.

Systemförslag V75 (216 rader = 108 kr)

V75-1) 1-2
V75-2) 8-5-10
V75-3) 6 Brasil Boko
V75-4) 9-7-2
V75-5) 1-15-12-5
V75-6) 5 Stein Daylight
V75-7) 2-8-15

Lycka till! / @TravExperten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar