fredag 7 december 2012

V75 Åby 8//12

 Åby

Howdy!

Dags för V75 att gästa västkusten och Åbytravet. Open stretch finns att tillgå och det är alltid en eller två avdelningar som vinns via snikspåret på den banan. Det känns som jag står inför en omöjlig uppgift då jag vid första anblicken var helt dragfri. Det kanske klarnar något i samband med genomgången som nu stundar, avdelning för avdelning. Håll tillgodo!

V75-1) Jag är osäker på vad startsnabbheten beträffar men skulle Uhrberg lyckas utnyttja springspåret till fullo med 6 New Line och hitta till ledningen tror jag loppet är över. Svanstedt tar ut 4 Beckman som aldrig gör ett dåligt lopp numera. Snävt spår dock. 10 Tidied Accelarator går som tåget. Lär hamna bland de sista och måste återigen svara för en grym prestation om det ska bli seger. 9 Love You More är en av mina personliga favoriter och även om det är hårt emot vet jag vad den här damen kan när hon tävlar på topp. 5 Wiss Pen såg lysande ut vid segern på Jägersro och upprepar han den insatsen kan det räcka även här. 2 Victoria Fame kan möjligen vara den som får glädjen att dra nytta av det extra innerspåret på upploppet och att hon kan speeda fort vet vi sedan tidigare.

V75-2) Jag tror att loppet vinns från ledningen eller rygg ledaren. Jag streckar tre ekipage som bör vara de som gör upp om dessa åtråvärda positioner. 1 Manstones Classic, 2 Remee La Marc och 3 Real Showman. Alla tre kommer med mycket bra insatser från deras senaste framträdanden och samtliga ser således ut att ha formen  på topp.

V75-3) En gulddivision med två elithästar som sticker ut. Väl medveten om 6 Quarcio Du Chene och dennes kapacitet tar jag ställning för 4 Yarrah Boko som jag tror tidigt sitter i ledningen. Dagens första spik är ett faktum!

 Yarrah Boko

V75-4) Grön kusk blir favorit och jag kan inte gå emot utan har hittat mitt andra singelstreck för dagen. 4 Jonathan Palema är snabb ut och tar troligen hand om ledningen. Senast var han trots avsaknaden av lopp i kroppen mycket bra efter en jobbig sistarunda som tillbringades ute i spåren. Fick dela segern med stallkamraten. Böra vara förbättrad i och med detta och jag känner mig trygg i mitt val av spik.

 Jonathan Palema

V75-5) 10 Mill Sienna (struken) fick senast trava sista 800 m i tredjespår. Av placeringen att döma kan man lätt tro hon var långt efter vinnaren i mål men så var inte fallet. Faktum är att hästen ånyo svarade för en mycket bra insats. Vi de två föregående segrarna imponerade hästen och ska ses med mycket bra chans att vinna det här. 1 Aroma Grim galopperade i starten på Axevalla och tappade en hel del på övriga fältet. Avslutningen var dock otrolig och hon satte nosen först strax före mållinjen. Försvaras ledningen blir hon inte lätt att rå på. 4 Working On A Dream lät det uppåt på inför senast och hon känns intressant då hon är lite betrodd och får duktige Ville Karhulahti i sulkyn. 5 G K Alias Ujippa vann från spets senast och från den positionen biter hon ifrån sig bra. Lite betrodd dessutom. Det är svårt förstå att 8 Merlot Broline bara har en seger så här långt i karriären, i synnerhet efter att ha sett hennes avslutning vid segern på Solvalla senast. Kan få en perfekt resa på innerspår och utnyttja open stretch till slut.
***Ändring lördag: P g a strykningen av 10 Mill Sienna tar 14 Sanna Streamline plats på systemet.***

V75-6) Jag streckar nio av tolv hästar. Stallkamraterna 1 Parodie och 3 Latitude Broline tror jag mest på. 9 Opportunity ser ut att bli bortglömd liksom 11 Rasmine Vang. 5 Flowstarter G ser ut att fortsätta utvecklas i Åke´s regi. 12 Bonnies Maggie ger ett piggare intryck än på länge efter sitt tränarbyte. 8 Onice Axe glänser även den för dagen. 6 Elaine är bra för jämnan nuförtiden. 4 Paisley är en skräll som från ett perfekt läge blir att räkna med.

V75-7) Med senaste insatsen i färskt minne känns det omöjligt att försöka fälla den förväntade storfavoriten, 6 Digital Darling. Snabb från start och formen på topp gör att det ser ut som ännu en seger väntar på lördag. Tredje spiken har med andra ord slagits i.

 Digital Darling

Systemförslag V75 (810 rader = 405 kr)

V75-1) 6-4-10-9-5-2
V75-2) 1-2-3
V75-3) 4 Yarrah Boko
V75-4) 4 Jonathan Palema
V75-5) 1-4-5-8-14
V75-6) 1-3-9-11-5-12-8-6-4
V75-7) 6 Digital Darling

 Lördag kväll

Lycka till! / @TravExperten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar