fredag 11 december 2009

V75-Jackpot Bergsåker 12/12

Hey Ho Lets Go!
V75 på Bergsåker, förr om åren en garanti för hög utdelning, men på senare tid har det varit mer favoritbetonade omgångar. Den här gången borgar jackpoten för att det i alla fall inte blir rekordlåg utdelning, även om jag tycker mig se relativt starka favoriter i flera av avdelningarna. Dags för lite InförSnack!

1) 12 Clear Sign börjar äntligen se ut att ha funnit sig till rätta hos Robert Bergh. Läget till trots lockar det att spika då hästen känns på tok för lite streckad i förhållande till vinstchansen, men jag fegar ur och garderar. 10 Sharapova kan få loppet då det troligen kommer köras tufft där framme inledningsvis i jakten på positioner. Hon har en vass speed att tillgå om hon slipper göra för mycket grovjobb på vägen. 9 Speedy Gold kan vinna om han presterar lika bra som vid segern på Solvalla tidigare i höstas. 1 Staro Gold Carat har verkligen inte infriat förväntningarna efter derbyt. Galopper och åter galopper ses i programraden. Skulle han dock hålla sig till rätt gångart är han bättre än de flesta i detta gäng. 5 Infiniti Broline känns något överstreckad men skulle han nå ledningen kan han hålla övriga stången. 8 Junction är nerstruken två hack och bör med hjälp av detta kunna hitta en bra position direkt.
Ranking: 12 10 9 1 5 8

2) Överlägsen kapacitet besitter 10 Quassia Lascaux. Tveksamt dock hur hon agerar från ett snävt startspår i volten!? Hon utmanas i första hand av Svanstedt med 6 Miss Black Beauty som tack vare ett perfekt utgångsläge känns som den hetare av dom två. 12 La Bonne har styrkan och formen i zenit. Läget behöver heller inte vara helt fel. 7 Royal Sensation har gått mycket bra på slutet. Adielsson i sulkyn borgar för en pangstart, kanske så pass att han kan få överta ledningen efter några hundra meter!? 8 Bachelores Dream kan mycket i grunden och kommer från formstall.
Ranking: 6 10 12 7 8

3) Jag tvingas till att spika favoriten 4 Global Investment, men hade gärna streckat 5 Year In Review också. Favoriten har dock fördel av spår invändigt och bör sitta i spets efter kort bit av loppet. Bra chans!

4) Fint försök för klass III. Flera hästar som säkerligen kommer klättra raskt genom klasserna under 2010. Tipsnicken till 2 Never Again som ser ut att vara en stjärna i vardande. Långresa, hårdare emot och orutin gör dock att jag garderar. 4 Staro Dow Jones fullbordar ett staket i raden vid vinst. Han har sett mycket fin ut en längre tid och utmanar tipsettan ända in i mål. 1 Miskos Padus är ruskig de dagar han håller ihop aktionen. Han är rask iväg och kan vinna från ledningen. 3 Trotteur har också mycket inom sig. Med rätt resa är han i striden. 5 Robin Ru tycker jag är helt bortglömd och 11% känns som en skänk, tackar.
Ranking: 2 4 1 3 5

5) Ett ihåligt kallblodslopp där jag streckar tre troliga och en rolig. 2 Solkvick lär ta ledningen och dra i ett tufft tempo. 15 Stamping är givetvis bästa hästen men att ta in trippla tillägg är ingen lätt uppgift. 10 Vildvitter avslutar alltid sylvasst med klaff på bitarna. 11 Trönder Svarten har knallform och är streckad på 2%, mumsigt! Kul streck!
Ranking: 2 15 10 11

6) Här ser vi en bra favorit i form av 7 Zyrano Boko. Om inte orutinen och resan spelar honom ett spratt bör vinsten vara ett faktum efter de två varven på Bergsåkers-ovalen, spik! Utmanas i första hand av 2 Kung Bravur.

7) Här ser det ut att kunna bli en fartfest utan like, åtminstone till en början. En häst sticker ut och det är favoriten 7 Bamse Gema, som han ser ut för dagen!!! Men, från innern startar en pånyttfödd 1 Latitud. Senast öppnade han under 09 första 500 och varvet gick på 1.11,5, ändå höll han de andra bakom sig, imponerande. 2 True Q vann över lång distans senast. Bra förutsättningar här och kanske får vi se en klassisk Svanstedt-sändning på sista bortre lång!? Jag vill ha med en stänkare för att krydda anrättningen ytterligare. I kryddhyllan hittar jag en streckvärd smakstark sak i form av 10 Lea. Hon kan avsluta mycket vasst om hon får sitt lopp på rulle, men överpace krävs!
Ranking: 7 1 2 10

Systemförslag V75 12/12:
Jag spelar med utgångshästar för att reducera systemet till en mer lämplig insatsnivå. Utgångshästarna återfinns i avd 1 (12 Clear Sign) och i avd 2 (6 Miss Black Beauty) och markeras nedan inom " ". Kravet är att minst en av dessa hästar måste vinna!

1) "12" 10 9 1 5 8
2) "6" 10 12 7 8
3) 4 Global Investment
4) 2 4 1 3 5
5) 2 15 10 11
6) 7 Zyrano Boko
7) 7 1 2 10

Ramen är på 2400 rader men reduceras med ovanstående krav till att omfatta 800 rader till en kostnad av 400 kr. Jag rekommenderar varmt att ni ryggar mig den här gången då det känns som jag är helt rätt ute i mina tankar och ideér. Jag ber att få önska er alla ett stort, Lycka Till!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar