tisdag 8 december 2009

V64-Jackpot Solvalla 9/12

Halloj,
En öppen Jackpot-omgång står för dörren, och sällan känns väl en eventuell vinst mer välkommen än i stundande juletider som denna. Jag kommer fokusera till 100% på 6-rättspotten då det är där samtliga jackpotpengar är placerade, med andra ord spelar jag endast V6 med 2,5 gånger 6-rättsutdelningen. Dags för InförSnack!

1) 3 Warner Hill är i sitt livs form liksom kusken Tony Wallin. Bra läge och vinstchansen får ses som tämligen god. 10 Pamona ser fortsatt formstark ut. Är i behov av ryggresa för att komma till sin rätt, får hon sin löpning blir hon svår att stå emot över upploppet. 7 Caminetto ställs mot lite enklare motstånd den här gången men har ett jobbigt utgångsläge lång ut på vingen. 4 Luckyline France är utan seger så här långt i år, men har i flera starter ställts mot tuffast tänkbara konkurrens i årgångsloppen. Bra läge. 5 Turbina kan öppna raskt men tar sig aldrig förbi innerspårets 1 Preko Bob. Kommer få ett lopp i den främre träffen hur som helst och räknas. 11 Jagmi lovade mycket i de första starterna för Nurmos men har inte presterat på topp på slutet. Björn Goop i sulkyn och bara streckad på 10% gör att jag streckar. 8 Count Harry har snudd på sämsta läget men säkert högst kapacitet av samtliga. Inte startat på ett tag men Örjan får säkert bra snurr på hästen med de rätta ryggarna.
Ranking: 3 10 7 4 5 11 8

2) 3 Eaglehawk har läge och toppform. 6 Quattro Composite har duktige Kenneth Haugstad i sulkyn och möter lite lättare motstånd den här gången. 12 Tingby Kungen trivs bra över den långa distansen och formen är åter i antågande. 10 Bang In Line är segervan och märkligt nog har kusken Joakim Sternsjö lyckats vinna ett par lopp på slutet. Fyra streck får räcka i detta lärlingslopp som ingår i Travrondens Guldklocka.
Ranking: 3 6 12 10

3) Otroligt att kunna samla så många talanglösa hästar i ett enda lopp! Blunda och peka är säkert ett lika bra tillvägagångssätt som att försöa analysera fram en vinnare. 5 Charm Hammering spurtade riktigt vasst senast mot dugliga hästar. Full form och jag tror Sternsjö har goda möjligheter att ratta in den här fyraåringen till seger. För att hålla nere kostnaderna tvingas jag spika. Rolig spik då han inte ser ut att bli överdrivet hårt betrodd.

4) Den bästa hästan i grunden tror jag faktiskt 10 Singing Matilda är. Mycket märkligt att hon bara är streckad på 3% i nuläget! Vet att man hade stora förhoppningar på henne inför säsongen men hon har tyvärr galopperat bort mycket pengar. Lyckas Roger N Olsson bara lyfta iväg henne felfritt ifrån start tror jag hon har goda chanser att runda samtliga. 3 Hippie Queen startade inom V64 så sent som för en vecka sedan. Då trodde jag en hel del på henne och gör så även denna gång. Spår tre med Örjan borde kunna innebära spets initialt och troligen rygg ledaren efter ett par hundra meter. Farlig med lucka. 6 Starobrno ser ut att bli jättefavorit tack vare ett par ettor i raden och Björn Goop i vagnen. Vinsterna till trots har hon inte imponerat på mig. Senast gjorde hon vad man kunde begära av henne då hon vann på Åby efter att ha gått i rygg ledaren hela loppet. Hon avgjorde säkert men det spratt inte av löpglädje direkt. Om hon får bestämma i ledningen kan hon dock rinna undan.
Ranking: 10 3 6

5) Jag gillar vad jag sett av Jim Frick och hans 5 Västerbo Realkiss. Hästen har varit stabil utan galopper trots snäva startspår och formen ska vara intakt. Jag hyser störst respekt för 7 Ridgehead Emil, 1 T M Continental och 2 Cosmopållen.

6) Spännande fint lopp. Ledningen tar nog 1 Beijing Man men då han trivs bäst över 1640 m släpper han säkert. Först fram är 2 Yankee Challenge eller 5 Dude Kemp. Den senare har varit borta länge och känns därför inte stekhet. Yankee Challenge har även han laddat batterierna ett tag och formen är difus på den fronten också. Jag har två roliga drag i loppet. 3 Sir Remington som ibland är hur bra som helst. Har fått ett lopp i kroppen och han blir livsfarlig med lopp på rulle. 7 Orso har även han fått ett lopp innanför västen och är han som då han klättrade genom klasserna blir han tuff att stå emot. 11 Scargel är den sjätte i loppet som startar med vinstchans och jag streckar alla sex.
Ranking: 3 7 11 1 2 5

Systemförslag:

1) 3 10 7 4 5 11 8
2) 3 6 12 10
3) 5 Charm Hammering
4) 10 3 6
5) 5 Västerbo Realkiss
6) 3 7 11 1 2 5

Systemet är på 504 rader och kostar detsamma att investera i. Jag ber som vanligt att få önska er, Lycka Till!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar