onsdag 16 december 2009

V64 16/12

Tjabbalabba,
Vilka lopp Solvalla bjuder på denna SuperOnsdag! Ett vintrigt omgivande landskap är att vänta, dock inget ytterligare snöfall utan i stället hög, klar och kall luft plus en stenhård bana. Smakar mumma för en sådan som Acclaim i den sista avdelningen. Dags för InförSnack!

1) Veckans stallskrik ser ut att bli 5 Mind Your Head. Jag tillåter mig påverkas av de positiva rapporterna och väljer att spela med 5 Mind Your Head som utgång. Jag fyller på med 2 Barals It, 3 Jetchip Hulton samt 4 Jeans Broline.
Ranking: 5 2 4 3

2) Jag plockar bort favoriten 4 Linday då jag inte får någon känsla för honom inför den här starten. Tuffare emot och jag tror inte det hjälper ens med Örjan i jollen. Det låter mycket positivt kring 6 Finn Knight som kan tänkas sitta i ledningen tidigt, svårslagen i sådana fall och han får bli utgångshäst på mitt system. Jag streckar även 3 Igloo Skift, 2 Pronto Ribb och 10 Maffia.
Ranking: 6 3 2 10

3) 10 Hell Of A Kemp har verkligen utvecklats fint på slutet. Många konkurrenter börjar bli slitna efter en lång säsong, men Untersteiners treåringsstjärna har toppform. Jag dubblar dock med 5 Alvena Pele som garanterat tar ledningen. Håller han sig lugn kan det räcka hela vägen, men han har förtvivlat lätt för att hetsa upp sig och går dessutom bäst bakifrån, men i det här gänget tror jag inte Lennartsson har lust att släppa till någon.
Ranking: 10 5

4) Långlopp över tre varv. Jag tror inte hästarna på tilläggsvolterna hinner på dom som står på start, trots många fina namnkunniga hästar där bak. Jag streckar tre och väljer att spela utgång med 4 Axelite som verkligen imponerat så här långt sedan han kom i Nurmos regi. Jag vågar dock inte utelämna 6 Winner Farming som emellanåt svarar för riktigt starka prestationer. Håller han sig till rätt gångart och lyckas ta ledningen bjuder han i alla fall favoriten på en match. Streck även för 1 Nelle D´Amour som svarade för en fenomenalt bra insats senast efter galopp.
Ranking: 4 6 1

5) Mycket fint lopp! Ledningen ligger öppen för 4 Yanantin Boko, från den positionen är han hästen att slå. Om 1 Spring Erom lyckas hitta ut i andraspår kan han mycket väl vinna från dödens, så bra är han och jag streckar båda dessa årgångstoppar.
Ranking: 4 1

6) Öppet lopp för högsta klassen. 11 Acclaim har, som jag skrev inledningsvis, perfekta yttre förutsättningar. Tycker också att han sett riktigt taggad ut i starterna på slutet och han få bli utgångshäst. 6 Jodas Julia är en tuff dam som går såväl bakifrån som i ledningen. 4 Evidence Ås höll förbättrat i sin senaste start, kan öppna riktigt vasst emellanåt. 7 Dust All Over har fått lopp i kroppen, kan också öppna pilsnabbt om man väljer att ladda. 5 Earl Tilly återkommer efter lång frånvaro, behöver loppet!? 2 Access Tooma ställs inför tuffare motstånd än tidigare men hästen imponerade senast och har tokform. 9 Crown Kemp tar jag med på Nurmos och Goop plus att hästen gjorde några svettiga lopp då han var ny i Nurmos regi.
Ranking: 11 6 4 7 5 2 9

Systemförslag V64 16/12:
Jag har ingen spik den här veckan men däremot har jag som krav att minst två av mina utgångshästar måste vinna. I förslaget nedan syns utgångarna markerade i röd färg.

1) 5 2 4 3
2) 6 3 2 10
3) 10 5
4) 4 6 1
5) 4 1
6) 11 6 4 7 5 2 9

Ramen är på 1344 rader men reduceras i och med angivna krav med 75% till att omfatta 336 rader till en inlämningskostnad av det samma. Systemet skrivs ut på 6 kuponger. Jag ber som vanligt att få avsluta med att önska er alla, Lycka Till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar