fredag 4 december 2009

V75 Halmstad 5/12

Howdy,
Halmstad står som värd för V75. Vinklad startbilsvinge och open stretch är något man inte bör förglömma då man analyserar loppen! Det blir en kortfattad genomgång av respektive avdelning i form av lite InförSnack!

1) Taskigt läge, inte van det tuffa motståndet, men vinner troligen ändå. Jag syftar på storfavoriten 11 Wiona med Kihlström. Med tanke på just utgångsläget får hon dock endast agera som utgångshäst på mitt system. Jag täcker upp med; 5 Lobby La Marc, 2 Fiona Southwind, 1 Mulliga Ullis, 3 Indra Pine samt 8 Indiana Brave.

2) 58% på favoriten 3 Axelite känns som en skänk. Han vinner loppet oavsett position. Silverdivisionen till Påsk!?

3) Öppen lågklassig gulddivision där 4 Strong Boy D E ska slås från ledningen. Distansgynnad men i tveksam form ser vi 2 Infatti November som förste utmanare. 5 Kassio Roland låter det uppåt på. 10 Go On Pale är stallets bästa chans i omgången påstår Kari. 11 In Cap´N Gown möter något enklare gäng än brukligt, räds heller inte distansen. 7 Classic Grand Cru kan räcka om hjälp på vägen.

4) Från ledningen tror jag 1 Pinepower Rose vinner tämligen enkelt, men når han den positionen? Jag är inte helt säker utan väljer att gardera den klara favoriten med följande två kusar; 3 Ridgehead Cahore och 10 Stensro Julius.

5) Vidöppet! 2 Ravello har tänt till på slutet och klarar han spåret har han en bra uppgift framför sig. 9 Kaliber surras det mycket kring, var bra senast och trivs över den längre distansen. 6 Late Speed kommer troligen braka till ledningen, intressant med Örjan men hur är det med viljan att vinna? 3 P G Ville ser ut att bli favorit men står hårt inne i loppet och det är upp till bevis som gäller. 4 Rich vann V75 på Romme för en tid sedan, uppgiften ser inte svårare ut nu än då!

6) Jag lirar med utgångshäst i form av loppets mest kapable springare, 5 Glory Southwind. Mycket lättare emot den här gången. vad som oroar är den långa säsongen han haft och att formkurvan normalt sett borde vara på väg att ändra riktning!? Bakom favoriten täcker jag upp med; 4 Dresscode, 3 Giddson, 6 Start Brodde, 2 Skip Dimanche, 1 Giddman och 7 Simon Starlight.

7) 2 Local Conch älgar på uppåt i klasserna. Det här vinner han tämligen enkelt trots att det finns en hel del dugliga hästar med i loppet. Till försommaren skulle jag tro att han startar som en av favoriterna till slutsegern i Harper Hanovers.

Systemförslag V75 Halmstad 5/12:

1) U=11 Wiona B=5 2 1 3 8
2) 3 Axelite
3) 4 2 5 10 11 7
4) 1 3 10
5) 2 9 6 3 4
6) U=5 Glory Southwind B=4 3 6 2 1 7
7) 2 Local Conch

Kravet är att minst en av utgångshästarna i avdelning 1 eller 6 måste vinna. Ramen är på 3780 rader. Systemet reduceras med ovanstående krav till att omfatta 1080 rader till en inlämningskostnad av 540 kr. Jag ber som vanligt att få önska er alla ett stort, Lycka Till!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar