tisdag 29 september 2009

Solvalla V64 30/9

Tjabba
Onsdagen får ses som uppvärmning inför lördagens V75-finaler och söndagens drabbningar i Oaks och Kriteriet. Den sportliga kvaliteten inom V64 känns inte märkvärdig men lira kan man ju göra ändå! Lopp För Lopp:

Avd 1) Spik på 4 Staro Allentown är nog bästa sättet att lösa den här avdelningen på. Spelar man ett större reducerat system rekommenderar jag att man även streckar 10 Access Tooma, 3 Mr New Dawn, 9 Paper Moon och 2 Imola November men med favoriten som utgång!

Avd 2) Gardera för allt vad tygeln håller! Jag streckar följande enligt min ranking: 15 Cash Or Credit, 14 Mose D´Asolo, 13 Double Harly, 7 Ebonize, 1 Verrazano Party, 5 Citius, 3 Barals IT och 4 Count Tooma.

Avd 3) Jag låser loppet på en trolig spetshäst och på en totalt bortglömd högkapabel outsider! 2 All Of My Life tar ledningen och håller länge. 9 Lotto kan jag inte låta bli tt strecka då den ser ut att bli helt bortglömd. Bästa hästen i grunden.

Avd 4) Troligen vinner 1 Bronx Sisu efter att ha fått bestämma efter behag framme i ledningen. Vill dock även ha med 12 Virago Hebre, 13 Blackclear samt en kuse som blev fast med rubbet sparat senast, 7 Andy Farming. Står tufft inne i loppet och att vinna blir svårt men hästen är i princip ostreckad så jag chansar och tar med honom på mitt system.

Avd 5) Jag känner mig ganska säker på att loppet är täckt med de tre jag streckar: 4 Rulle Ru, 5 Alvena Pampas och 1 Nimbus Hackstable.

Avd 6) Här tror jag 4 Ninotchka är bästa hästen och avgör i god tid före mål trots att det finns risk för dödens på 3 Nellie Vingboons. För den som letar tänkbara skrällar ber jag att få höja ett varningens finger för 9 Lea som har tokform och kan bli den som profiterar på ett för högt tempo framme i täten.

Systemförslag V64 Solvalla 30/9:

Avd 1) 4 Staro Allentown
Avd 2) 15, 14, 13, 7, 1, 5, 3, 4
Avd 3) 2, 9
Avd 4) 1, 12, 13, 7
Avd 5) 4, 5, 1
Avd 6) 4 Ninotchka

Systemet är på 192 rader och kostar det samma att investera i. Jag ber som vanligt att få framföra ett stort; Lycka Till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar