tisdag 15 september 2009

Jackpot V64 Solvalla 16/9

Tjabbalabba
Jag är ledsen att lördagens V75-tips uteblev, jobbet tog för mycket tid och ork. Som tur är har jag återfått mina krafter och inför onsdagens Jackpot-omgång är tipsen glödheta! Vi drar igång med det så uppskattade blocket, Lopp För Lopp!

Avd 1) V64:an inleds med ett stolopp som håller hyfsad kvalitet. Jag behöver inte fundera särskilt länge över hur strecken ska placeras i den här avdelningen. 10 Jagmi ser för dagen ut som en kanon, hon har utvecklats ordentligt sedan hon kom i träning hos Timo Nurmos. Hon möter dessutom lite enklare motstånd än vad fallet varit på slutet. Garderar man bör 1 Carmenere få ett streck, likaså 2 Dear Jackie, även om formen på den kanten är tvivelaktig. Loppets rysare utnämner jag 7 Global Kyanite till som den här gången inte blir speciellt betrodd.

Ranking: A= 10 B= 1, 2, 4, 8, 7, 6 C= 3, 9, 5, 11, 12

Avd 2) Öppet! 1 A S A Riverdance är mycket kapabel, tyvärr har hästen stora aktionsproblem emellanåt och lätt för att hetsa upp sig. Lyckas han hålla upp innerspåret ses vinstchansen som mycket stor. 14 Cowboy Tooma är troligen fåltets bästa häst men var hamnar han med så många konkurrenter på startvolten (9 st)? En som ser ut att bli väldigt bortglömd är 10 Clouds Above. Han har inte varit som bäst på slutet men kapacitet finns så det räcker och blir över. 7 Dodge Caliber får Björn Goop i sulkyn och tränas av Timo Nurmos, vad mer behövs för att strecka!? Här kan jag leverera en riktig smällkaramell i form av 9 Naram, jag kan inte påstå att jag tror han vinner loppet, men då han endast är streckad på 1% av kupongerna måste jag ta med honom. Mitt råd är att gardera så långt plånboken räcker!

Ranking: A= 1, 14 B= 10, 7, 6, 12, 5, 9 C= 13, 3, 2, 8, 4, 11

Avd 3) Fint lopp som jag löser med hjälp av tre streck. 4 Quantum Oliver är mycket bra för dagen och blir svår för övriga att stå emot över upploppet. 11 Omega Boko är jag tämligen övertygad om är bästa hästen, men avsaknaden av lopp i kroppen oroar. Loppets luring är utan tvekan högkabable 2 Winner Farming. Han hade haft mycket mer pengar på sitt konto om han inte hade haft så lätt att ta till galopp. Senast såg han dock riktigt fin ut och måhända har Raffe Karlstedt hittat rätt metod i träningen för att den här krabaten ska bli stabilare på benen, pass upp!

Ranking: A= 4, 11, 2 B= 7, 9, 5, 1 C= 3, 10, 6, 12, 8

Avd 4) Kallblod= blunda och peka!!! Skämt åsido, här har jag inte mycket koll men jag ska ändå försöka komma med lite matnyttig information. 11 Jilly har tydligen tänt till ordentligt efter att hon börjat tävla barfota. Startsnabb och bör kunna få en fin position tidigt i loppet. 9 Knalltöff är upp och ner i sina prestationer. Har han en bra dag är han långt framme. 10 Mana Grabben gillar jag och han blir än mer intressabt då Erik Adielsson sitter upp. 3 Stommens Adolf får kallblodens mästarkusk i vagnen, Jorma Kontio. 1 Lannem Janna känns intressant på såväl läge som kusk (Daniel Olsson). 7 Silvergutten, fint kallblod från vårt västra grannland, kusken ett frågetecken! 12 Åkres Jon får också plats på systemet, hyggligt läge med formstark kusk (Roger N Olsson). 4 Guldsvarten tränas av Jan-Olov Persson och körs av Ulf Ohlsson, den kombinationen har skördat framgångar förr.

Ranking: A= 11 B= 9, 10, 3, 1, 7, 12, 4 C= 6, 15, 2, 8, 14, 5, 13

Avd 5) Kvällen roligaste lopp! 12 Local Conch utmanade självaste Västerbo Paradise i sin senaste start. Hästen ser ut som en stridsvagn och formen är i zenit, här får dom andra vara mycket bra för att stå emot Flemmings kanon! 9 Black Gold är i ljusa stunder en mycket bra häst. Bortglömd den här gången och jag skyndar att fynda. Jag låser loppet på dessa två. Vill man gardera mer bör man strecka 3 Start Brodde som är riktigt bra och har ett smaskigt utgångsläge tillsammans med Björn Goop. 4 Bamse Gema ser ut att stå på taggtrådsdiet för dagen! Hästens senaste prestationer har onekligen etsat sig kvar på näthinnan, men då det nu handlar om medeldistans känns han sårbar.

Ranking: A= 12, 9 B= 3, 4 C= 5, 7, 11, 1, 2, 6, 8, 10

Avd 6) Här skulle jag vilja markera samtliga ekipage, men det går ej av kostnadsskäl. Har i stället hittat tre stänkare som jag ska onda bort favoriten 13 Hobbe Skift (som jag för övrigt tror felar bort sig) med! 14 Blackclear gillar jag skarpt Han är här ute över sin favoritdistans. Han kommer tas lugnt från start men lär sändas framåt tidigt i loppet. Kan avgöra den tunga vägen. 7 Andy Farming tror jag är rejält på G. Skulle Pasi Aikio kunna sno åt sig ledningen kan det räcka hela vägen in i mål. 15 Sergeant Scott är en speedkula som kan fälla allt med de rätta ryggarna sista varvet. Dessa tre hästar är i skrivande stund streckade på 8, 5 respektive 3 % av kupongerna. I like it!

Ranking: A= 14, 7, 15 B= 13, 2, 5, 10, 3 C= 8, 1, 4, 6, 9, 11, 12

Spelförslag V64 Solvalla 16/9:
(Krav: Minst en A-häst måste vinna)
1) 10 Jagmi
2) A= 1, 14 B= 10, 7, 6, 12, 5, 9
3) 4, 11, 2
4) A= 11 B= 9, 10, 3, 1, 7, 12, 4
5) 12, 9
6) 14, 7, 15

Ramen är på 1152 rader och reduceras med ovanstående krav med 66% till 396 rader utskrivet på två kuponger.

Modige Smålänningens System:
1) 10 Jagmi
2) 1, 14, 10
3) 4, 2
4) 11, 9
5) 12, 9, 3
6) 14, 7, 15

Systemet är på 108 rader och lär ge duktigt med flis om det sitter!

Försiktige Smålänningens System:
1) 10 Jagmi
2) 1, 14, 10, 7, 6
3) 4, 11
4) 11 Jilly
5) 12, 9, 3, 4
6) 14, 7, 15, 13, 2, 10

Systemet är på 240 rader och av den lite fegare karaktären, men pengar är pengar som Smålänningen säger!

Jag ber som vanligt att få önska er alla Lycka Till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar