fredag 21 augusti 2009

V75 Mantorp 22/8

Goddagens
Inte någon lättlöst omgång på förhand, men jag har bra ideér med lite streck på sig. Vi drar igång med Lopp För Lopp!

Avd 1) Troligen är loppet heltäckt med streck för de tre favoriterna, 2 Space Hoss, 3 Toulouse och 10 Galax Trot. Jag vill ändå pusha lite för en häst som snart måste få utdelning på sin fina form. Den jag menar är 4 Splendido Star. Han är riktigt snabb den första biten och lyckas han inte ta en längd på hästarna innanför hoppas jag att han kan hitta ner i rygg på trolige ledaren Space Hoss. Med fritt in på upploppet spurtar han vasst!

Ranking: 2, 3, 10, 4, 7, 5, 6, 11, 1, 8, 12, 9

Avd 2) Högst kapacitet av alla har 2 Practical Joke. Hästen är dock svår att hålla fräsch och startar relativt sällan. Felfri blir han svår för övriga att tas med. 10 Caddie Drink vann på ett bra sätt senast på Solvalla. En motsvarande prestaion den här gången duger långt. 4 Virago Hebre gör andra starten för Timo Nurmos. Debuten slutade med seger. Kan vara ytterligare ett förvandlingsnummer av den flygande finländaren. 7 Sundbys Gidde kan öppna raskt och kommer från Svanstedts formstall. 3 Bluesaint V D avslutade rykande senast. Spurtslog en så pass bra häst som Prins Isidor då. 1 Baht Launcher känns aningen distanssvag och är inte tidig för mig. 5 Staro Bobcat är det bättre förutsättningar för då han är stark och rejäl. 6 Quantum Spoon är ytterligare en av alla i detta lopp som gillar distansen. Bra läge med Torbjörn Jansson.

Ranking: 2, 10, 4, 7, 3, 5, 6, 1, 8, 9, 12, 11

Avd 3) Gulddivisionen avgörs över 1640 m. Som alltid kommer det säkerligen gå undan rejält den första biten då flera startsnabba hästar dragit spår långt ut på vingen. 9 Korvet Klintholm kan komma igenom fint då han har rygg på startsnabbe 2 Smashing Klipp. Jag väljer att chansspika Danmarks bästa häst men känner mig inte säker. Garderar man krävs det många streck, 5 Teaser Elegance, 6 Paul November, 7 Arras, 8 Rune U S och 10 Jewish Banker tänker jag på närmast.

Ranking: 9, 5, 7, 6, 8, 10, 2, 3, 1, 4

Avd 4) Låt vara att 1 Vitesse Söndervang har gjort det bra på slutet mot tufft motstånd, men att hon ska vara favorit över fel distans köper jag inte. Min roliga idé är 2 Victoria Fame som det var ett väldans surr om då hästen gästade Solvalla i förra starten. Blev då nerstruken till ett för henne ofördelaktigt innerspår. Får hon behålla bricka två den här gången kan hon avgöra via ett starkt avslutningsvarv. Ytterligare en är löjligt lite streckad i förhållande till kapacitet, 3 Rouge. Perfekt läge och duglig kusk för att vara i dessa lärlingslopp. 6 Nellie Vingboons har verkligen piggnat till efter att man började köra henne barfota. Är den balansen möjlig även denna gång räknas hon tidigt. 5 Indiana Brave besitter stort kunnande och likaså kusken. Bra läge även här. Favoriten blir rolig att onda bort och hon får inte ens plats på mitt system trots att jag garderar.

Ranking: 2, 3, 6, 5, 1, 4, 7, 9, 11, 10, 8

Avd 5) Alla skriker ut 6 Indira G som vinnare av det här loppet. Kan mycket väl bli så om David Källgren förvaltar springspåret på rätt sätt. Hästen är riktigt startsnabb då det handlar om autostart vilket indikerar att det är upp till kusken om huruvida det blir ledning eller ej. Jag tvivlar på att ekipaget lyckas, framför allt då landets startsnabbaste kusk startar från det andra springspåret, Erik Adielsson med 6 A Bit Of Heaven. Jag tror det kan vara spets runt om för den Stig H-tränade hästen. 2 Crazy Love A F har absolut toppform och kapacitetsmässigt håller hon jämna steg med de bästa i detta lopp. 15 Ottens Julia är en stridsvagnslik krigare. Påminner en hel del om Queen L i sitt rörelsemönster och hon tål göra jobbet själv, bortglömd.

Ranking:7, 6, 2, 15, 14, 10, 3, 9, 4, 1, 5, 8, 13, 11, 12

Avd 6) Svåranalyserat, men jag tror 5 Sir Remington är den som får överta spets efter några hundra meter från 2 Tom Raider. Därav rankar jag honom etta. 6 Victory Love återkommer efter en tids väldförtjänt vila. Har han hittat tillbaka till försommarformen vinner han säkert. 2 Tom Raider aviseras det spet och släpp med. Lucka till slut kan leda till seger. Tre streck får räcka.

Ranking: 5, 6, 2, 7, 1, 11, 10, 12, 4, 3, 8, 9

Avd 7) Är det någon kusk jag har förmåga att hamna fel på så är det Björn Goop. Men skam den som ger sig! Den här gången har jag tänkt mig att han ska leda runt om med 5 Manhattan Sassy. Det kan dock bli svar från någon innanför, i första hand är det 3 Fast Marke jag oroas av. Skulle loppet bli överpacat bäddar det för Svanstedt med speedkulan 9 True Q.

Ranking: 5, 9, 10, 6, 4, 3, 1, 2, 7, 6, 12, 11

Systemförslag V75 Mantorp 22/8:

1) 2, 3, 10, 4
2) 2, 10, 4, 7, 3, 5, 6
3) 9 Korvet Klintholm
4) 2, 3, 6, 5
5) 7, 6, 2, 15
6) 5, 6, 2
7) 5 Manhattan Sassy

Systemet är på 1344 rader och kostar 672 kr att investera i. Jag ber som vanligt att få önska er alla ett stort Lycka Till!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar