onsdag 12 augusti 2009

V64 Solvalla 12/8

Dax igen!
En ovanligt öppen och spelvänlig omgång ser ut att stå för dörren den här onsdagen. Jag hittar bara en riktig "klaring" i form av 3 No Big Deal i den fjärde avdelningen, honom spikar vi på allt vi kan tycker jag! Nu är det dax att dra igång en kortfattad version av "Lopp för Lopp"!

Avd 1) 10 Max Arvinge ser fortsatt mycket bra ut och gör starka prestationer mer eller mindre varje gång han startar. Bra chans på nytt. Har varit inne och gluttat i det finska lopparkivet och sett 8 Back of Slim i dennes senaste framträdanden. Det verkar inte vara någon bluffhäst och kommer han bara till i loppet blir han att se upp med. 1 Universell tycker jag ser ut att vara en häst med utveckling i. Från det här läget blir jag inte förvånad om han leder runt om. Utan rejäla störningar i de två senaste loppen skulle han haft tre raka ettor i resultatraden och hade då oxå säkerligen blivit stor favorit i detta lopp! 9 Dennis The Menace har inte startat på länge och körs säkert väldigt försiktigt, men han får ändå plats på min kupong med tanke på vad han visade i våras.

Avd 2) Här tror jag mycket på 3 Anthon Bris. Han har mött mycket bra hästar på slutet och går nu ner i klass, är dessutom startsnabb och från ledningen säljer han sig dyrt. 2 Victoria Fame avslutade starkt senast och skulle ha vunnit i starten dessförinnan om inte en galopp förstört det hela. 7 My Life Pointer är i princip alltid ute i årgångsloppen och stöter där på tuffast tänkbara konkurrens. Betydligt sämre emot denna gång och streckprocenten (4%) känns löjligt låg på den här grundkapabla damen. 1 Elit Farming är en hårding som nu har ett lopp innanför västen. Läget riskerar bli en fälla, men med fritt i tid är han tung att stå emot sista biten. 11 Peach Penny är van att starta från tråkiga utgångslägen. Hon är vass på speed och med rätt ryggar vet man aldrig.

Avd 3) 1 Tropical Sun vinner om ledningen nås. 4 Oscar De La Hoya imponerade senast och utmanar. 8 Zackary laddas trots läget. Fick ge sig mot min tipsetta senast men häxar det från innern kan yttern avgöra. 5 Daredevil är min knappa spetsfavorit. Kan skrälla om övriga inte tävlar på topp.

Avd 4) 3 No Big Deal blir megafavorit, inget att säga något om. Hästen är överlägsen sina motståndare och bara en galopp a´la grande kan sätt käppar i hjulet.

Avd 5) 6 Reveur Sand blir berättigad favorit, tycker ändå inte att han var som allra bäst senast på Tingsryd. Han har ett löphuvud av guld och distansen ser jag som ett plus, men jag garderar ändå. 5 Caddie Drink är stark och tål göra grovjobb, offensiv kusk i Daniel Olsson. 7 Najo streamline får Björn Goop i sulkyn. Häromdagen körde Björta åt Selin (Lea) och det blev seger, repris denna gång? Hästen gillar den långa distansen. 8 Blacklear håller tokform och trots läget kommer han med på systemet. 3 Montana D K har vunnit över längre distanser än detta och har ett bra utgångsläge. 1 Jetset Baylight lovade mycket i karriärens början, på gång igen? Erik och innerbricka, intressant. 9 Riccione Ås har smygläge med mästersmygaren Örjan i vagnen!

Avd 6) 4 Campari Akema gillar jag, spets och slut!? 7 Sundbo Lava har utvecklats markant i år och är streckvärd i hårdare gäng än detta. 1 Rea Montana får ett bra lopp från innern, spets eller rygg ledaren. 12 Islay Broline var det skrik på senast, bortglömd nu. 10 Lancaster Font trivs bättre om han är med där framme från början, hoppas han gillar läget. 5 Blue Rock har bra läge och blixtrar till emellanåt, intressant på strecken.

Systemförslag:

1) 10, 1, 8, 9
2) 3 Anthon Bris
3) 1, 4, 8, 5
4) 3 No Big Deal
5) 6, 5, 7, 8, 3, 1, 9
6) 4, 7, 1, 12, 10, 5

Systemet är på 672 rader och kostar detsamma att investera i. Jag ber som vanligt att få önska er alla Lycka Till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar