onsdag 29 juli 2009

V75 Skellefteå 1/8

Halloj
Det blir återigen en kortfattad genomgång av stundande V75:a. Jag hoppas verkligen Bes läser noga och följer mina råd och ideér, det är nämligen han som står för fiolerna denna veckan vad bolagsspelet beträffar. Lopp för Lopp!

Avd 1) Normalt sett vinner 4 Scargel, men någongång måste det väl ta emot efter den extrema klassklättring hästen gjort på kort tid!? Jag råkar veta att 2 G Moll är ruggigt vässad inför lördagens uppgift och jag väljer därför att låsa loppet på dessa två!

Avd 2) Kallblodslopp där segraren troligen återfinns bland de mest streckade, 11 Lome Stjernen, 7 Stamping, 3 Locke och 1 Källdals Brauten. Jag vill ändå ha med någon riktig stänkare, eller rättare sagt två. Det blir 4 Vildvitter och 12 Wikvinn.

Avd 3) Alla hästar med vettiga utgångslägen och med startsnabbheten som sitt främsta vapen har ingen form över huvud taget, med ett undantag, favoriten 6 Bob Hope. Trots debut i högsta klassen lär han vinna med en gäspning, om nu inte någon idiot får för sig att köra i spets med något formlöst djur!? Om så skulle bli fallet kan 9 Bobtail profitera på detta. Hon var riktigt bra senast och vann skvättlätt trots att första varvet gick i trakterna av 1, 11!!

Avd 4) Efter uppvisningen senast är det svårt att gå emot favoriten 10 Bring Me Luck U S. Det enda orosmolnet stavas Open Stretch! Men hon är å andra sidan speeden personifierad så det blir en tråkig favvospik!

Avd 5) Idel okända hästar, nästa i alla fall. Favoriten 7 Trotteur har bra chans om Bergh prickar från start. 3 Badger gjorde ett mycket bra lopp vid segern senast men ser trots det ut att bli väldigt lite streckad. 2 Santino Amber har jag sett och jag gillar den här hästen. Janne Norberg brukar alltid lyckas vinna något V75-lopp på dessa breddgrader. 11 Maro Khan har jag sett ett flertal gånger och om han inte ödslade så mycket krafter p g a sina aktionsproblem skulle jag nog ha rankat honom etta. 12 Muscles Rose, Örjan + Stig H i samarbete är en lockande kombination, streckas trots läget.

Avd 6) Fungerar 9 It´s A Face som han ska vinner han överlägset, men tyvärr är det ju sällan han gör det. 2 Focus Ås kan nog sitta i ledningen tidigt och utmanar. 4 Electrum har härligt löphuvud och är stark och rejäl. 3 Jackpot Gelj avgjorde på snyggt sätt senast.

Avd 7) 4 G Q Man vann på ett övertygande sätt senast. Får dock svårt att nå ledningen då 3 O´brian Index alltid öppnar som en raket. 11 Mutola Bob har taskigt läge men är inte golvad. 6 Einar Celeber verkar vara på retur eller slutat att utvecklas, farlig ändå då motståndet denna gång är betydligt svagare än det han ställts mot på slutet. 2 Fia Fiktiv hade en positiv avslutning i vida spår sist och blir totalt bortglömd, kraftfull varning utfärdas. 5 Victory Sund gör emellanåt riktiga fantomlopp, de duggar allt glesare dock.

Systemförslag V75 Skellefteå 1/8:

Avd 1) 2, 4
Avd 2) 1, 3, 4, 7, 11, 12
Avd 3) 6 Bob Hope
Avd 4) 10 Bring Me Luck U S
Avd 5) 2, 3, 7, 11, 12
Avd 6) 2, 3, 4, 9
Avd 7) 2, 3, 4, 5, 6, 11

Systemet är på 1440 rader och kostar 720 kr att investera i, mer behöver det inte kosta för att bli miljonär! Vilken vågar du plocka bort Bes??? Systemförslaget är nämligen något större än bolagets. Vågar du spika G Moll i första? Man eller mus, jag bara undrar!?
Jag ber som vanligt att få önska er alla, Lycka Till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar