fredag 24 juli 2009

V75 Hagmyren 25/7

Morsning
Nästan skönt att slippa jackpot på V75, åtminstone allt tjat om det. Hagmyrens omgång ser intressant ut och jag går ut hårt och spikar redan i den första avdelningen. Här kommer "Lopp för Lopp".

Avd 1) 9 Ecco Flax var inte långt efter Yield Boko i näst senaste starten och avslutade då under 1.08 sista 500m. Tycker det räcker som förklaring till varför jag spikar Frick´s glänsare. Räcker det inte för dig så titta på loppet senast.

Avd 2) 9 Järvsöfaks gör sista starten på hemmabanan. Jag vågar dock inte singla utan dubblar med 3 Fakse som har tokform.

Avd 3) Bästa hästen 3 Beanie M M riskerar få ett tungt lopp i dödens då dom är startsnabba innanför. Det finns fem hästar som har kapacitet att vinna ett sådant här race och jag streckar alla fem. 1 S J´s Photocopy, 2 Yorktown Gunner, 3 Beanie M M, 5 Evidence Ås och 6 Harmonic Silvio.

Avd 4) Klar förstahäst är 7 Klondike B B. Hoppas han fixar voltstartsmomentet utan galopp. Vågar inte spika utan streckar flera som varit bra på slutet. 1 Windy Cape, 5 T M Investment, 7 Klondike B B, 9 O F Sara Esclans och 12 Nemo Lavec.

Avd 5) Flera startsnabba hästar med bra utgångslägen. Jag tror att ledaren heter 2 Vinnalt Herkule. Bör ta sig förbi innerspårets 1 Glory Southwind. Utifrån laddar 4 Centenary Tooma. Jag streckar fem hästar varav jag hoppas mest på någon av bakspårshästarna, då blir det nämligen korsdrag i kuponghögen. Fr a vill jag varna för 9 Notice. Mina streck hamnar på 2 Vinnalt Herkule, 4 Centenary Tooma, 6 Next Lavec, 9 Notice samt 10 Bonnie Rich.

Avd 6) Öppet värre, strecka så många ni har råd med! Jag gillar 1 Manos General skarpt och förstastrecket hamnar därför på honom. 12 Dontfencemein är streckad på 1 %, vilket är på tok för lite. Med på kupongen är 1 Manos General, 4 Juan Carlos, 6 Power Nap, 11 M T Buffet och 12 Dontfencemein.

Avd 7) Veckans drag, tillika veckans chansspik: 2 Master Växus. Jim Frick får alltså rama in min V75:a. Jag hoppas han förvaltar mitt förtroende och sitt pund på bästa sätt.

Systemförslag V75 Hagmyren 25/7:

1) 9 Ecco Flax
2) 3, 9
3) 1, 2, 3, 5, 6
4) 1, 5, 7, 9, 12
5) 2, 4, 6, 9, 10
6) 1, 4, 6, 11, 12
7) 2 Master Växus

Systemet är på 1250 rader och kostar 625 kr att investera i. Jag ber att få önska er ett stort, Lycka Till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar