lördag 11 juli 2009

***V75-Jackpot Årjäng 11/7***

Goddagens
Ännu en svårlöst omgång att försöka bena ut. Trots att det nu är jackpot för femtioelfte veckan i rad, efter favoritbetonade omgångar med utebliven fem-rättsutdelning har jag inte lyckats speciellt bra i mina tips. Nu känns det dock på allvar som om vinden har vänt och jag har klockrena drag att bjuda på till lördagen. Jag försöker hålla mig så kortfattad som möjligt i min analys, här kommer "Lopp för Lopp".

Avd 1, Silverdivisionen 2640 Auto:
En eller många! Jag tror innerspårets 1 Victory Love får problem att försvara ledningen. Utifrån satsas det från 3 Sir Remington och 4 Iceland. Tuff körning att vänta inledningsvis. Jag väljer att spika nr 4 Iceland då jag tror att han tar hand om taktpinnen strax efter start. Dessvärre har jag inte lyckats få fram info ang hästens tilltänkta balans. Vid barfota runt om vinner han sannolikt utan problem, med skor på kan det bli tuffare. Hittar han till ledningen ser jag dock ingen motsåndare, oavsett balans som ska kunna plocka ner honom.
Ranking: 4, 1, 3, 10, 11, 12, 8, 5, 2, 9, 7

Avd 2, Stolopp 2140 Volt:
Öppet så det förslår! En mjukis är favorit då hon är spetsfavorit. Den jag menar är 6 Grace Southwind. Blir hon bara synad minsta lilla tror jag inte hon står ända hem. Mitt förstastreck tillfaller i stället 11 Reality Pride. Näst senast imponerade hon men vid det sista framträdandet spolierade en galopp alla segerförhoppningar. 9 Marta Da Silva låter det riktigt uppåt på. Hade chansen till spets funnits där kunde man nog rent av spikat henne. 7 Sallymede har varit ifrån en tid. Hon har hög kapacitet och hittar man ner i vettig position kan hon avgöra. 2 Ixis Pearl har ännu inte vunnit lopp men visat prov på fina fartresurser vid flera tillfällen. I ett lågklassigt stolopp som detta kan hon mycket väl avlägga sitt maiden. 1 Crazy Love A F är snabb nog att hålla upp ledningen men här deklarerar man klart och tydligt att det är ett rygglopp som gäller. Farlig med fritt i tid. Hans Adielsson har alltid hästarna i härlig befattning då dom kommer ut till start och det är säkerligen inget undantag vad 10 Ronda Brick beträffar. 14 Rouge har vunnit V75 tidigare från liknande läge och Björn Goop borgar för att hästen i alla fall bjuds en ärlig chans. 4 In Bloom Face spurtade vasst till seger från hopplöst läge senast.
Ranking: 11, 9, 6, 7, 2, 1, 10, 14, 4, 3, 12, 8, 5, 13

Avd 3, Klass I 2140 Auto:
4 Trim får tipset på att han troligen spetsar. 6 Elin´s Pride såg dunderfin ut i årsdebuten och utmanar. 7 Toulouse vann direkt i debuten för Åke Svanstedt. 9 Isak C D har toppform och kusken likaså. 2 Lavenir har äntligen börjat vakna till liv och kan kliva in i handlingarna om det skulle bli högt tempo där framme. 11 Louisville Ås känns totalt bortglömd som enprocentare, har mött mycket tufft motstånd på slutet. 3 Eva Bulwark är något kuskförstärkt (Örjan i stället för Ivo Malmgren).
Ranking: 4, 6, 7, 9, 2, 11, 3, 5, 10, 8, 12, 1

Avd 4, Klass III 1640 Auto:
En häst jag gillar högt och rent är 8 Notice. Hästen kommer köras offensivt och jag tror på bra chans. 4 Schwerin Boko blir svår att slå om han luggar 1 Baht Launcher på ledningen. 9 Mind Your Head har visat prov på fin uppfattning och från framspår hade han varit förstarankad. 10 O F Sara Esclans bibehåller toppformen och kan profitera på ett ev högt utgångstempo.
Ranking: 8, 4, 9, 1, 10, 2, 5, 6, 7, 12, 11

Avd 5, Kallblodslopp 2140 Volt:
15 Lome Stjernen har ett tufft utgångsläge att tampas med, men jag tror han har goda segermöjligheter ändå. Främsta motbudet startar från grunddistansen, 5 Nordblomma. Hästen har sett mycket fin ut på slutet och vunnit utan att ha behövt bottna sig. Spetsar och håller länge. 12 Odin Tabac kan utmana de andra två med tur på vägen.
Ranking: 15, 5, 12, 7, 6, 11, 14, 10, 1, 2, 13, 3, 4, 8, 9

Avd 6, Bronsdivisionen 2140 Auto:
Fint lopp med flera tänkbara vinnare. 9 Jay Jay Okocha väntar jag på ska få vinna. Kan få fint lopp härifrån och Torbjörn Jansson är skicklig. 1 Q Forty Five bör klara av att hålla ledningen, svår att passera i sådana fall. 3 Einar Celeber ställs mot ett något enklare gäng känns det som denna gång. Fäller många över upploppet. 10 Voodoo Hornline är mycket bra för dagen och en Svanstedtare på sista bortre lång känns inte osannolik. 11 Verdi Boko har knallform och har så haft en längre tid. Måste ha mycket tur. 5 Juan Carlos vann V75 från dödens senast. 6 Sharapova är en kanon i grunden. 4 Energy Ås är i fint slag för dagen. 2 Revenue J R har varit ute i tuffa lopp på slutet, härdats.
Ranking: 9, 1, 3, 10, 11, 5, 6, 4, 2, 12, 7, 8

Avd 7, Årjängs Stora Sprinterlopp 1640 Auto:
Kanonlopp! Vilken fartfest det har förutsättning att bli. 8 Standpoint riskerar dödens. Jag tror dock Stig H har vässat hästen så pass att han plockar ned ledande 1 Scarlets Aino och även håller övriga fältet bakom sig, chansspik. 11 Jaded har tråkigt utgångsläge men hästen är stenhård. 9 Finders Keepers kan möjligen hålla ryggen på Scarlets Aino från start och med lucka till slut vet vi att han är hypersnabb. 6 Giant Superman visar fortsatt form. Kan bli andra ut och har styrkan att kunna utamana upploppet ned.
Ranking: 1, 11, 9, 8, 6, 10, 5, 3, 7, 4, 2

Spelförslag V75 Årjäng 11/7:
Avd 1) 4 Iceland
Avd 2) 11, 9, 6, 7, 2, 1, 10, 14, 4
Avd 3) 4, 6, 7
Avd 4) 8, 4, 9, 1, 10
Avd 5) 15, 5
Avd 6) 9, 1, 3
Avd 7) 8 Standpoint

Systemet är på 810 rader och kostar 405 kr att investera i. Jag ber som vanligt att få framföra mina lyckönskningar genom att avslta med: Lycka Till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar