tisdag 21 juli 2009

***Dubbel-Jackpot V64 22/7***

Hejsan
Äntligen är vi åter på Solvalla. Äntligen får vi oxå en dubbeljackpot att ro hem! Vi drar igång direkt med "Lopp för Lopp.

Avd 1) Kommentarer utöver följande är överflödiga: Spik på 3 Yield Boko!!!
Ranking: 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3...

Avd 2) Många surrar om 12 Papiljott i det här tråkiga loppet, det gör inte jag. Klassen i gänget, om det nu över huvud taget finns någon, står 10 Beauty Sund för. Lyckades inte kvala in till Stochampionatets final men ställs nu inför en betydligt lättare uppgift. Loppet är dock öppet och det känns inte riktigt nära att spika henne.
Ranking: 10, 9, 11, 1, 12, 5, 4, 8, 6, 3, 2, 7

Avd 3) Mitt bästa drag i omgången!? 12 No Big Deal tror jag rundar samtliga bara nu inte Örjan sover bort det hela. Jag hoppas och tror att han tidigt avancerar fram mot dödens och sedan reglerar fältet från den positionen. Öppet bakom, tuffast emot är nog den troliga favoriten 3 Caballion, men även 1 Staro Dynamite och 2 Caddie Eagle är värda respekt. En riktig smällkaramell kan 4 Classic Knight vara som stött på tufft motstånd i samtliga sina starter.
Ranking: 12, 3, 1, 2, 7, 11, 4, 5, 9, 10, 6, 8

Avd 4) Svårlöst, men 5 Go On Top har jag magkänsla för, om inte spåret ställer till det. Många dugliga hästar som inte visat mycket av sitt kunnande på slutet men som ser ut att bli fullständigt bortglömda, då skyndar jag att fynda. Bland dom jag tänker på återfinns 15 Flamingo Broline (2 %), 7 Jarl Sherona (4 %) och 11 Greger The Great (4%). Mitt råd är att strecka på!
Ranking: 5, 1, 8, 9, 10, 3, 15, 7, 11, 4, 2, 6, 12, 13, 14

Avd 5) E3-vinnaren 8 Red Hot Dynamite visar upp sig i detta lopp. Taskigt utgångsläge försvårar uppgiften något, men inte tillräckligt för att få mig att "gadda". Efter uppvisningen senast vore det tjänstefel att inte spika kullens troliga etta!
Ranking: 8, 7, 3, 4, 6, 2, 1, 9, 5

Avd 6) 2 Dear Jackie fick jag feeling för direkt då startlistan ögnades igenom som hastigast. Den känslan har stärkt under de senaste dagarna och hon kan vara en tänkbar spik. Ställs dock denna gång mot hingstar och gardering behöver inte heller vara fel. 10 It´s A Face kan allt ibland. Presterar han på topp vinner han det här loppet. 11 Vector Du Ling är högkapabel även han. Skrällvarning utfärdas för 8 Son Of Brodde, 9 Riccione Ås och 6 Spirit Amadeus. 4 Bart Sjöhammar blir hårt betrodd men jag tror inte mycket på honom till den här starten.
Ranking: 2, 10, 11, 8, 9, 6, 4, 1, 3, 5, 7, 12

Spelförslag 22/7 Solvalla:

1) 3 Yield Boko
2) 10, 9, 11, 1, 12, 5, 4, 8
3) 12 No Big Deal
4) 5, 1, 8, 9, 10, 3, 15, 7, 11
5) 8 Red Hot Dynamite
6) 2, 10, 11

Systemet är på 216 rader och kostar detsamma att investera i. Tänk på att endast spela V6 och inte V64! Anledningen till detta är än större då det är Jackpot och i synnerhet nu då det är dubbel sådan. Jackpot-pengarna tilldelas endast 6-rättspotten, om jag är korrekt underrättad.
Jag ber som vanligt att få avsluta med ett stort; Lycka Till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar