onsdag 8 maj 2013

V86 Solvalla 8/5

Howdy

Jackpot idag vilket gör att det spelmässigt känns extra intressant. Det ser inte lättlöst ut och några kantbollar lär det nog bli. Det är med andra ord bara att hoppas man väljer rätt lopp att gardera i. Jag väljer att spika i fyra av åtta lopp för att ha möjlighet pricka in hästarna som eventuellt bidrar till att få utdelningen rusa i höjden.

V86-1) Normalt sett anser jag favoriten 2 Opportunity ska ha bra chans att vinna men jag har fått feeling för att 4 Cayenne Käbb kommer utmana rejält. Streckar även 9 Digital Darling och 10 Johnny B Kemp.

V86-2) Jag ställer mitt hopp till Leif Witasp med 1 Stein Daylight. Hästen bör vara tillräckligt startsnabb för att hålla ut övriga i startrusningen och väl i spets är det en mycket bra chans. Dagens första spik är således ett faktum.

V86-3) Fredrik Persson har en blivande kanon med sig till Solvalla. Obesegrade 6 Boys Going In är inte helt olik sin far Going Kronos, om han utvecklas till att bli lika bra är nog för mycket att hoppas på men han har onekligen inlett karriären på bästa tänkbara sätt. Spik nummer två är därmed avklarad.

V86-4) Ett öppet lopp där jag hoppas det ska smälla till och jag streckar på en hel del. Om inte spåret ställer till det lär väl 5 Chivas Boko tidigt bli släppt till ledningen och i så fall är det givetvis hästen att slå. Värsta motståndarna startar från 20 m tillägg och mest tror jag på Svanstedts 11 Blue River Pipe. 14 Dynamaster har hög kapacitet och när Örjan svingar sig upp i jollen känns det extra spännande. 15 Lotus Eld är riktigt bra i sina ljusa stunder. 13 Foal Tooma gör det bra varje gång trots stygga resor. 4 Byebyecya med Björn Goop räknas tidigt om felfri. 2 Baltimore Hawk vann senast Kaj Widell körde och är definitivt inte chanslös den här gången heller.

V86-5) Dags att snåla på strecken återigen men det är inte utan anledning. 8 Donna Del Sole har visat riktigt fint kunnande och jag tror hon visar sig tuffast i det här gänget utgångsläget till trots. Tredje spiken för dagen är alltså nedslagen.

V86-6) Läget är ingen höjdare men jag tror ändå mest på Robert Bergh med 15 No Time To Cry. Hon lär få en tung resa men håller hon bara ordning på benen är hon tuff nog att avgöra i tid. 12 Bear With Me är riktigt bra och motståndet känns inte värre än det hon mött på slutet. 11 Meadow Match har bra fart och bra kusk men snävt startspår. 7 Hey Honey räknar jag med dyker upp i främre träffen om inte läget gör att hon blir fast på innern. 1 Wall Girl är den enda som startar från grunddistansen som jag tillmäter chans att vinna loppet. 14 Miss Golightly har inte de bästa förutsättningarna men fart som räcker. 9 Vilda Gamble vet jag besitter stort kunnande. Tyvärr visar hon det inte så ofta men jag har känslan av att det närsomhelst vankas islossning.

V86-7) Mitt drag i omgången är 3 Jullex Dante. Bortglömd på strecken och även om jag fegar ur och väljer att gardera tror jag mycket på honom då han äntligen på nytt har fått ett perfekt utgångsläge. 11 You Two är också förvånansvärt lite betrodd. Kan bli en svepning sista 500. 2 Ninepoints Charlie var senast ute i ett riktigt rövargäng och gjorde det bra. Betydligt lättare emot den här gången. 6 Kyril Hanover har kunnande som räcker, frågan är var han hamnar. 7 Recation är startsnabb men om det räcker för att komma till spets är tveksamt. Formen är på topp och trots tuffare emot kan det gå vägen på nytt.

V86-8) Sista singelstrecket för dagen basuneras ut i form av 4 Peignoir med Claes Svensson. Hon är riktigt bra och jag tror på spets och slut. Är dock bra nog att vinna även från andra positioner. Det är ett riktigt fint stolopp och det är ingen given vinnare jag spikar men en mycket bra chans.

V86 Systemförslag (980 rader = 245 kr)

V86-1) 2-4-9-10
V86-2) 1 Stein Daylight
V86-3) 6 Boys Going In
V86-4) 5-11-14-15-13-4-2
V86-5) 8 Donna Del Sole
V86-6) 15-12-11-7-1-14-9
V86-7) 3-11-2-6-7
V86-8) 4 Peignoir

Lycka Till! // @TravExperten 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar