lördag 11 maj 2013

V75 Bjerke 12/5

Howdy

Äntligen dags för Oslo Grand Prix! Efter det startar den verkliga nedräkningen inför Elitloppet. En rejäl jackpot kryddar söndagens anrättning ytterligare. Många, för de flesta okända hästar finns med i startlistorna och bidrar till att försvåra världens bästa spel ytterligare. Nu följer ett systemförslag samt korta kommentarer angående mitt val av spikar och varför jag anser dragen vara just drag. Håll tillgodo!

Systemförslag V75 (504 rader = 252 kr)

V75-1) 4-2-7-8-11-10-12
V75-2) 1 Tekno Odin
V75-3) 3-10-5-2
V75-4) 3 Ravenna
V75-5) 12-11-3-1-7-2
V75-6) 4 Sebastian K
V75-7) 11-8-1

Spikarna: Tekno Odin är i mina ögon det bästa kallblodet. Nu ryktas det dessutom om att det blir en ny sulky till den här starten vilket ska göra honom ännu bättre. Spåret kan bli en fälla men jag tror Öystein Tjomsland ser till att tidigt hitta ut i andraspår och köra sig till spets. Ravenna imponerade vid segern på Vaggeryd om än i billigt gäng. Det glänste dock om hästen och här har nog Åke hittat ännu en som på sikt kommer hävda sig även i högsta klassen. Sebastian K kommer troligen att lägga beslag på ledningen och då värsta motståndaren Maharajah har ett sämre utgångsläge tar jag ställning och spikar Svanstedts glänsare.

Dragen: Svårt säga om det rör sig om drag då det ännu inte finns någon streckfördelning att tillgå. Jag har heller inte tagit del av andras tips så vet inte hur hästarna rankas över lag. Miss Shape kommer köras i ledningen om man kommer dit. Fin form och hästen för övriga att slå. Manalapan har jag haft ett mycket gott öga till under dennes hela karriär. Hästen är stark och rejäl och formen bör vara på topp med två lopp i kroppen.

Lycka Till! // @TravExperten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar