fredag 17 maj 2013

V75 Gävle 18/5

Howdy

Dax för V75 att bege sig mot Gävle och hade det inte varit för att jag jobbar hela förbannade helgen hade jag nog förärat Gävles travoval med ett besök. Framför allt är det så klart den tredje avdelningen som tilldrar sig det största intresset på grund av jakten på de sista platserna till årets upplaga av Elitloppet. Då det vimlar av V75-omgångar för närvarande får ni åter endast hålla till godo med ett systemförslag och några kortfattade kommentarer kring spikar och fynd.

Systemförslag V75 (480 rader = 240 kr)

V75-1) 2 Rocky Winner
V75-2) 9-8-3-10-4-6-1-12-5-2-7-11
V75-3) 1-3-5-6-10
V75-4) 10 Qvintette
V75-5) 1-13-2-12
V75-6) 8 Falcon Håleryd
V75-7) 11-3

Spikarna: Rocky Winner har man höga tankar om och stämmer tankarna överens med verkligheten ska det vara spel mot ett mål. Qvintette vidhåller jag inom en snar framtid kommer tillhöra den absoluta toppen av landets ston. Bör bara vinna ett lopp av den här kalibern. Falcon Håleryd gjorde det bra på Solvalla senast. Läget är lite chansartat men hittar han ut från innerspåret tror jag ingen står emot hans slutvarv.

Fynden: Dijon Zon har fart som räcker och blir över. Knepigt utgångsläge men med en resa i andraspår tror jag han har goda chanser att runda gänget till en streckprocent som inte ens är i närheten av att vara rättvisande i förhållande till hästens segerchans. Indigo Broline gav ett helläckert intryck i debuten för Claes Sjöström. Jag är väl medveten om att motståndet är tufft men som han såg ut senast måste han ändå anses vara ett fynd i ett lopp där formen är något tveksam på flera ekipage.

Lycka Till! // @TravExperten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar