fredag 3 maj 2013

V75 Örebro 4/5

Howdy

Det är några veckor sedan jag levererade tips, tankar och idéer till V75 men nu är det dags att ånyo avslöja hur jag ser på världens bästa spel. Örebro bjuder på föreställningen och kronan på verket är självklart långloppet Örebro International. Jag går igenom omgången, avdelning för avdelning. Håll tillgodo!

V75-1) Stor favorit ser 4 Braås Palema ut att bli. Efter insatsen senast är det inte mycket att säga något om. Jag anser det vara bästa spiken i omgången. Motstånd saknas dock inte. Tamla Celeber bör närma sig formen och Pantholops svarade för en bra insats senast. Men favoritspiken känns helrätt!

V75-2) Ytterligare en storfavorit dyker upp i den andra avdelningen, 5 Rapide Marke svarade för en mycket fin insats senast på Solvalla. Nu är distansen kortare vilket jag inte tror gynnar honom gentemot övriga. Spetsen blir svår att nå om nu inte någon lägger sig platt och välvilligt släpper den ifrån sig, men jag hoppas på svar. Enligt mig kan nästan vem som helst vinna och jag streckar vidare. 3 Viking America är en klassig typ som lär komma starkt på slutet. 2 Västerbo Europe gör det bra mest varje gång och bör få en fin resa härifrån. 9 Hermes Laday riskerar hamna en bit bak i fältet om Åke väljer andraspår i starten, har dock en väldigt vass avslutning. 1 T Walls Damien är inte oäven den första biten och det är inte omöjligt att ledningen kan nås.

V75-3) Det mesta talar för spets och slut på 2 Beckman men jag garderar med två då favoriten var väl blek i Olympiatravets final. 4 Bagley gick med i rygg på omöjlige Maharajah senast i redan nämnda final. Att han inte kunde vara med på målfotot den gången är inget att säga något om. Lättare emot nu och han räknas tidigt. 10 I Saw You gjorde det bra på Solvalla bakom Shaq Is Back. Kan spara speeden den här gången och avgöra till slut i stället.

V75-4) Ett fyraårigt orutinerat sto blir klar favorit och det känns som en självklarhet att gardera. Bästa hästen tror jag 10 Skogans Avec är. Formen är dock ett frågetecken liksom utgångsläget. Jag streckar på rejält för att känna mig säker att överleva den här avdelningen. 4 Reina La Caballo har jag ett gott öga till. Klarar han det snäva startspåret kan det bli seger. 3 Ed Rapide är nog ute efter spets, lär få en bra position oavsett. 8 Baretta Boko har slagit värre hästar än det finns i det här gänget och fastnar han inte på innern blir jag inte förvånad om han avgör loppet på speed. Favoriten 7 Malin Tilly räknas givetvis också med chans men frågan är var hon hamnar!? Spår sju är inte alltid lätt att pricka ifrån. 6 Countess V är loppets rysare som kan ställa till med en rejäl smällkaramell.

V75-5) Bakspår på Örebro över 1609 m auto, oddsen är kanske inte de bästa men jag är smått förälskad i 9 Oleander. Det finns förutsättning att tempot blir rejält uppskruvat och då kan det gå vägen, utgångsläget till trots. Så som 8 Democrat såg ut vid vinsten på Solvalla gör att han känns högaktuell även denna gång. Från läget längst ut bakom bilen krävs att Örjan laddar för allt vad tygeln håller. Gör han det det kan det faktiskt bära av till ledningen då hästen är mest att likna vid en katapult den första biten. Från ledningen blir han svår för övriga att rå på, men sannolikheten att han hittar dit är väl i ärlighetens namn inte så stor. Vidöppet är bara förnamnet och jag tvingas ta till stora penseln vilket medför att det blir två singelstreck som avslutar den här omgången. 3 Borga Baron kan överraska från ledningen eller rygg ledaren. 4 Real Showman har formen på topp och bra förutsättningar. 5 On Broadway har två raka oroande galopper i raden men felfri blir han att räkna med. 11 Credit Fayline hoppas på överpace. Gör emellanåt fantastiska insatser och från framspår hade nog Jakobssons springare fått förstarösten. 6 Dragon Tooma kan mycket väl räcka om vettig position hittas. 1 Arazi Boko är en tidig aspirant på segern såvida han inte fastnar på innerspåret. Svanstedt´s Amerika-import 12 Mr Chicago kan jag ingenting om och från det här läget lämnar jag honom utanför systemet även om hästen ser ut att bli en del betrodd.

V75-6) Han har inte vunnit lopp sedan Elitloppshelgen förra året men nu tror jag det är dags igen för 4 Armando Kievitshof att besöka vinnarcirkeln. Hans tid på året är kommen och jag hoppas på tidig ledning och att Ludde sin vana trogen håller tempot uppe för att inte bjuda in 12 Tidied Accelerator.

V75-7) Dagens höjdpunkt stundar, Örebro Inten´l. Jag hoppas och tror att Åke "Guldtanden" Lindblom får segerdefilera framför en entusiastisk hemmapublik med 13 Winning Love. Det låter uppåt framför allt på Figaro Sånna och måhända är det den av övriga som kommer ge tuffast motstånd.

Systemförslag V75 (720 rader = 360 kr)

V75-1) 4 Braås Palema
V75-2) 5-3-2-9-1
V75-3) 2-4-10
V75-4) 10-4-3-8-7-6
V75-5) 9-8-3-4-5-11-6-1
V75-6) 4 Armando Kievitshof
V75-7) 13 Winning Love

Lycka Till! // @TravExperten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar