tisdag 14 maj 2013

V86 Solvalla 15/5

Howdy

Elitloppshelgen närmar sig med stormsteg och Stefan Hultman har äntligen lämnat klartecken för Maharajah´s deltagande. Under onsdagskvällen kommer säkerligen åtminstone ytterligare en lägga beslag på en biljett till världens förnämsta sprinterlopp. Jag tror det blir I Saw You eller Friction som får mottaga det positiva beskedet från Elitloppsgeneral Tore, vi får vänta och se. V86 ser som vanligt knepigt ut och här följer mitt systemförslag med kortfattade kommentarer kring spikar och fynd, håll tillgodo!

Systemförslag V86 (840 rader = 210 kr)

V86-1) Rolling Stones
V86-2) 2-3-6-8-4-11-15
V86-3) 5-1-8-12-11
V86-4) 7 Callela Loyalty
V86-5) 1 I Saw You
V86-6) 7-1-6-8
V86-7) 2-6-3-4-7-5
V86-8) 4 Global On Fire

Spikarna: Rolling Stones har ännu inte stött på någon motståndare som visat sig vara bättre än han själv och jag tror inte han gör det den här gången heller. Tidig ledning är nog att anta och att han ska förlora från den positionen finner jag föga sannolikt. Överstreckad möjligen med tanke på orutinen men jag behöver strecken i andra lopp. Callela Loyalty har ett hyggligt utgångsläge jämfört med de svåraste konkurrenterna och med Björn Goop i sulkyn tror jag han fixar biffen. Ingen klaring men ändå en vettig spik som jag ser det med tanke på vad hästen visat på slutet. I Saw You jagar en Elitloppsinbjudan och från det här utgångsläget känns chansen till seger god. Ingen bör ta en längd på honom från start och Formula One vill nog bara ha en lagom genomkörare inför sista söndagen i maj. Friction har dessutom fått bakspår och lär återigen få göra grovjobbet. Amaru Boko lär nog söka ryggen på min spik (om han mot förmodan inte lyckas ta sig förbi från början) och kan bli farlig med lucka tll slut men det krävs en hel del tur i sådana fall. Global On Fire gav ett läckert snärtigt intryck vid segern senast. Goda rapporter från stallet och trots tuffare motstånd tycker jag den här skrällen ska ha vettig chans att avgå med segern.

Fynden: Albright känns mycket intressant som storskräll. Hon är mycket bättre än de tre procent hon i nuläget är streckad på. Karls Filippa har inte imponerat så här långt men den här gången tycker jag det ser mycket intressant ut med ny kusk och springspår över korta häcken. Från ledningen bör hon kunna överraska även om det verkligen inte rör sig om någon kanon.

Lycka Till! // @TravExperten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar