onsdag 22 augusti 2012

V86 V5 V4 DD Solvalla 22/8

Schwungelischwung på er!

Semestern är över för denna gång och vardagen har åter infunnit sig. I detta nu känns det oändligt långt till nästa semesterperiod. Nytt jobb väntar dock och det kanske kan göra den annalkande mörka tiden att upplevas något ljusare.

Derbyuttagningarna avgjordes under tisdagen på Jägersro och jag har lite svårt att avgöra vem som imponerade mest. Jag sätter nog ändå min slant på att Pato avgår med segern. För övrigt tycker jag det var väldigt kul att se Perfectly Enough prestera på topp igen och jag utnämner han till förste utmanare.
Stoderbyt tror jag står mellan Askens Valencia och Indescribable med fördel den förstnämnda då hon hade mest tur i spårlottningen.

Solvalla/ATG tar i och med denna onsdag nya tag för att höja omsättningen på spelet. Inom ramen för V86 finner vi inte längre enbart V5 och DD utan även V4. Framtiden får utvisa om det är rätt väg att gå. Personligen tycker jag V5 är det mest tilltalande streckspelet under onsdagarna. En krona raden gör att man kan få ett hyfsat slagkraftigt system utan att det behöver kosta alltför mycket.
Jag ska än en gång försöka leda er rätt i jakten på miljonerna och jag gör det genom att avhandla avdelning för avdelning.

Håll tillgodo!

V86-1) Favorit i nuläget är Svanstedt med 4 Gossip´s Winner. Jag har inte imponerats av hästens insatser på slutet och väljer att utelämna honom från mitt system. Jag streckar i första hand 9 Rano som jag tycker ser bättre och bättre ut. Kan komma igenom fint från start då han kan rygga fältets mest startsnabba häst, 2 Brasse Kebell. 3 Traveling Man har bibehållen form och kan bli en svår nöt att knäcka. Tredje och sista strecket till 6 Bagley som stångats mot mycket bra hästar på V75 på slutet.

V86-2) 7 Michel November bör vinna ett lopp av den här kalibern men jag litar inte helt på honom då det brikar gå grus i maskineriet när Stall Kolgjini gästar Solvalla. 5 Zoccer Scott vann skvättlätt senast efter ett lopp i rygg på ledaren. Såg mycket fin ut och kan helt klart utmana den stora favoriten. 2 Tip Top CK tror jag spetsar initialt. Kan få en fin resa, kanske rygg på favoriten. 10 Rico Follo har inlett bra i nya regin. Med överpace kan vi få bevittna en Svanstedtare.

V86-3, V5-1) Jag nöjer mig med två streck i detta högklassiga lopp. 12 Increased Workload tror jag är bästa hästen men har tyvärr dragit nitlotten i spårtombolan. 4 Chelsea Boko gör första starten efter den imponerande insatsen i E3-finalen på Färjestad tidigare i somras.

V86-4, V5-2) Vidöppet och här gäller det att strecka på en del. Skulle 6 Frankie Ale kunna utnyttja springspåret och ta hand om ledningen är nog loppet över. Hästen ger dock inte intrycket av att vara så explosiv inledningsvis och det kan bli vingelresa till en början. Stallkamraten 3 Peak State Kronos gjorde det bra från dödens senast som tvåa bakom Charlie Trotter. Går han iväg felfritt kan det bli seger. Stig H har även en tredje häst med i loppet, 5 Quick Freeze med Örjan i jollen, streckas. Björn Goop sitter upp bakom Jörgen Westholm-tränade 7 Obelix M. Det räcker som argument för att strecka tycker jag. 13 Young Mystic måste tas på största allvar trots läget. 11 Lord Of The Star har kunnande för att skrälla. 8 Star Cross gjorde det bra vid segrarna och den här gången sköter Svanstedt tömmarna. 15 Recation och 14 Lapella Star får bli mina sista streck då båda har hög grundkapacitet.

V86-5, V5-3, V4-1) Svårlöst lopp för treåringarna. Jag vill framför allt framhålla 12 Dream Duo som har sett jättefin ut i sina samtliga starter. 2 Falcon Håleryd tror jag kan bli riktigt bra. Intressant läge här. 1 For Pleasure As är i nuläget favorit men då jag tror det kan bli svårt att komma iväg felfritt från innerspåret chansar jag bort honom från systemet. Vid felfri avgång tror jag risken är stor att han fastnar invändigt. 3 Arctic Bullet kan vara en rysare från spets.

V86-6, V5-4, V4-2) Dagens första singelstreck hittar jag här i form av favoriten 11 Aristocat Boko. Jag tror Svanstedt tar en safetystart för att sedan kliva fram i dödens så fort som möjligt och därifrån tror jag han reglerar fältet efter behag. Det finns dock en vass utmanare som startar 20 m framför, 6 Socrate Du Noyer. Men senast var han ingen rolig syn. Låt vara att kusken som körde den gången är orutinerad och inte riktigt var uppgiften mogen men jag vill se hästen trava ordentligt innan jag ställer min tillit till honom. En tredje utmanare kan möjligen 13 Star Brodde tänkas vara.

V86-7, V5-5, V4-3, DD-1) Kostar på mig tre streck. Det kan mycket väl bli ännu en triumf för Åke Svanstedt med 6 Pine Alone men  fortfarande vågar jag inte ta bort 2 Ghetto Blaster som återigen får Jorma Kontio i sulkyn. Felfri ses han med mycket bra chans. 11 Joker Stursk är en av mina absoluta favoriter på travbanan och senast fick han äntligen åter vinna lopp. Har han en bra dag kan han slå nästan vem som helst, om ni tillåter mig överdriva en aning.

V86-8, V4-4, DD-2) Det saknas inte motstånd och hon ställs onekligen inför sin tuffaste uppgift hittills i karriären men jag tror hon vinner ändå och jag väljer att spika. Den jag talar om är favoriten 5 Xena Brick. Värst emot anser jag 8 Ready Steady Go och 1 Mygodwhata Face vara.

Systemförslag V86 Solvalla 22/8 (1296 rader = 324 kr):

Avd 1) 9-3-6
Avd 2) 7-5-2-10
Avd 3) 12-4
Avd 4) 6-3-5-7-13-11-8-15-14
Avd 5) 12-2
Avd 6) 11 Aristocat Boko
Avd 7) 6-2-11
Avd 8) 5 Xena Brick

Systemförslag V5 Solvalla 22/8 (162 rader = 162 kr):

Avd 1) 12-4
Avd 2) 6-3-5-7-13-11-8-15-14
Avd 3) 12-2-3
Avd 4) 11 Aristocat Boko
Avd 5) 6-2-11

Systemförslag V4 Solvalla 22/8 (81 rader = 162 kr):

Avd 1) 12-2-3
Avd 2) 11-6-13
Avd 3) 6-2-11
Avd 4) 5-8-1

Systemförslag DD Solvalla 22/8 (valfri insats):

Avd 1) 11 Joker Stursk
Avd 2) 5-8-1

Lycka till! / @TravExperten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar