fredag 17 augusti 2012

V75 Gävle 18/8

Hunkalabunka på er!

Gävle står som värd för veckans andra V75:a. Den första avgjordes ju som bekant på Solvalla i onsdags i samband med Jubileumspokalen. Solvalla hade lyckats få till ett mycket bra evenemang och nästa år hoppas jag verkligen publiksiffran tar sig ett rejält skutt uppåt, den tävlingsdagen förtjänar det verkligen!
Vad spelet beträffar gick det över förväntan. Jag knåpade ihop en V4 som satt klockrent och utdelningen stannade på drygt 9400 kr. V75-systemet jag presenterade här på bloggen genererade tre femmor som totalt utbetalade 1155 kr. På Gävle hoppas jag så klart bräcka dessa siffror med råge.

Jag försöker leda in er på rätt bana i jakten på miljonerna genom att som vanligt avhandla avdelning för avdelning.

Håll tillgodo!

V75-1) Ett svårlöst lopp som jag väljer att lösa med ett singelstreck. De bästa hästarna startar samtliga från bakspår. Storfavoriten 11 Perfect Toll tror jag inte överdrivet mycket på. Däremot 9 Ardi Boko, som senast galopperade direkt i starten, tillmäter jag betydligt större vinstchans. Hästen imponerade stort vid sina två vinster och jag tror han speedar ner samtliga till slut. Gävles korta upplopp är aningen oroande men spelvärdesmässigt kan jag inte annat än finna det vara en lämplig spik att inleda omgången med.

V75-2) Här streckar jag på en del. Favoriten 4 Candor Hall imponerade senast och såg smällfin ut, befogad favorit. Det finns dock några intressanta motbud som dessutom är väldigt lite streckade. 5 Strong Reasons kan eventuellt komma till spets för att släppa per omgående och få rygg ledaren. Från den positionen kan skrällsegern från tidigare i somras åter bli ett faktum. 6 Makes People Talk tror jag är först framme för att ställa frågan om spetsövertagande. Släpps han dit biter han ifrån sig bra. 3 Verrazano Field får Björn Goop i sulkyn för första gången och på strecken känns han mycket spännande. En ständigt underskattad häst som jag har ett gott öga till är jätteskrällen 2 Lönshults Lilly. Med bilens hjälp tror jag på felfri avgång och jag blir inte chockad om Tony Wallin lotsar den här tvåprocentaren först över mållinjen. 8 Hallelujamoment F var jag lite besviken på senast men samtidigt hade han fått öppna rätt så tufft även om han inte var direkt inblandad i någon spetskörning. Löper han upp till sitt fulla kunnande kan han vinna trots spåret längst ut bakom vingen.

V75-3) 6 Beanie M.M fullföljde fint bakom Amaru Boko vid andraplatsen senast. Något förslag till singelstreck är han dock knappast då han inte imponerat så här långt i år. 4 Zlatan Blou har chans att hitta till ledningen och därifrån blir han farlig. Erik Adielsson sitter upp bakom 7 Micro Mesh som har kunnandet och med ny kusk kanske hästen vaknar till liv, kan emellanåt öppna hysteriskt snabbt. 8 Monster Drive ställs mot ett mer ljummet gäng än på slutet och trots läget går han inte att räkna bort. 10 Thrustworthy Ås upplever sitt livs form och sättet han speedade till seger på näst senast imponerade.

V75-4) Jag känner mig övertygad om att 9 Super Karma står för klassen i gänget och trots bakspåret med medföljande risk att hamna långt ner i fältet väljer jag att singelstrecka Untersteiners läckra fyraåring.

V75-5) Dax för mina kallblodiga vänner igen, vilka jag älskar att se men avskyr att spela på. Hästarna på tillägg får vara bra om de ska hinna på de två betrodda som startar på första volten, 3 Bottem Faks och 4 Cali Maks. Favoriten 8 Edolles Malte stångas med ett snävt fjärdespår i starten men vann på ett läckert sätt senast. 15 Höstbo Fredrik känns mycket tidig denna gång. Står bra inne på pengarna och får dessutom Kontio bakom sig den här starten. 14 Rigel Odin har tre raka med Ove A Lindqvist och har han bara lite flyt unterwegs kan det bli fjärde raka segern för ekipaget. 12 Lärkan har ett knepigt åttondespår att handskas med i startögonblicket, dessutom från tillägg, men formen är den rätta och kunnande att duga har han.

V75-6) Jag tycker det låter väldigt uppåt från Stall Timo Nurmos angående 4 Casanova Boko´s chanser och då hästen är blixtrande första biten gör jag en liten chansning och spikar. Motstånd saknas sannerligen inte, eller vad sägs om hästar som 2 Pojke Kronos, 3 Noble Knight, 1 Global Offshore och 9 Quid Pro Qou!?

V75-7) Ett lopp som har förutsättning att bli en riktig fartfest, åtminstone till en början. 1 Parkin har hyggliga chanser att hålla upp ledningen men då 3 Mellby Sambuca´s chans att vinna loppet ligger i att ta sig till spets lär det laddas så det står härliga till. Jag streckar båda men nöjer mig inte med det utan tar med några roliga rensare oxå. 2 Francais Du Gull har formen på topp och är i det närmaste garanterad en fin resa från spår två. 4 Ricardo Des Ecus spurtade storstilat till andraplatsen på Axevalla. Björn Goop upp och ett perfekt utgångsläge men likväl endast streckad på 7 procent. 9 True Advantage är ju den som själv brukar få sätta upp tempot. Den här gången lär han få hjälp med detta och att han går ända in i mål har han ju bevisat många gånger om. 8 Nantucket har ett jobbigt utgångsläge men känns ändå bortglömd på sina 12 procent.

Systemförslag V75 Gävle 18/8 (1080 rader = 540 kr):

Avd 1) 9 Ardi Boko
Avd 2) 4-5-6-3-2-8
Avd 3) 6-4-7-8-10
Avd 4) 9 Super Karma
Avd 5) 3-4-8-15-14-12
Avd 6) 4 Casanova Boko
Avd 7) 1-3-2-4-9-8

Lycka till! / @TravExperten

2 kommentarer:

  1. Tokfräcka spikar! Önskar dig stort lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack detsamma. Tänkte precis jag skulle in och kika på ditt systemförslag. Trevlig helg!

      Radera