tisdag 28 februari 2012

V86 Solvalla 29/2

Nu börjar det bli hög tid att visa hur en slipsten ska dras. Tyvärr är jag ingen hejare på just det men däremot guidar jag er gärna rätt längs den knixiga vägen i jakten på miljonerna!
Solvalla står som vanligt värd för onsdagens V86-omgång och jag har hittat flera spikar jag känner mig trygg med plus några riktiga stänkare som med lite flyt kan göra att utdelning når en hyfsad nivå i alla fall.

Avd 1: Inget att diskutera. Spiken är säker! 4 Steel Pepper förlorar inte det här loppet med de förutsättningar som erbjuds.

Avd 2: Ett trevligt lopp där några hästar höjer sig en del över övriga. Bästa hästen är säkert 12 Navajo Lavec, men utgångsläget är dåligt och det saknas lopp i kroppen, kusken utgör inget plus heller. 3 Bolt har visat på slutet att han har en fin säsong framför sig förutsatt han får vara frisk och skadefri, toppform och kanonläge. 7 Notorius Bi imponerade senast och lyckas han göra om den prestationen har han chans även här.

Avd 3: Ett öppet stolopp där jag tillmäter 13 Motivated Hanover och 6 Tour Moa bäst chanser. 15 Freija Bear är en jätteskräll som jag tror har betydligt bättre vinstchans än vad streckprocenten antyder. Streckar dock på för fulla muggar och mina tre nämnda får agera utgångshästar.

Avd 4: Jag väljer att singelstrecka en notorisk galoppör... 8 Engla Håleryd tror jag hade fixat segern senast om hon inte galopperat på upploppet. Björn kör på nytt och förhoppningsvis har han lite mer koll på hur hästen fungerar.

Avd 5: 12 To And Fro tror jag mycket på trots läget. Distansen ser jag som ett plus och från det här läget gäller det bara att ta det lugnt och sedan glida fram i dödens. Jag spelar med To And Fro som utgångshäst. Bakom målar jag på rejält och vill varna lite för 6 Sing Of Mars som näst senast gjorde en mycket strong insats, blir lite streckad dessutom.

Avd 6: Jag nöjer mig med de två springspårshästarna här. 6 Knifetown Lady har perfekt läge. Erik Adielsson är hur säker som helst från springspår och ledningen lär ekipaget nå. 7 David Nalan har knallform och då han i nuläget är väldigt lite streckad väljer jag att dubbla systemet med honom.

Avd 7: Här streckar jag på lite och vill framför allt höja ett varningens finger för två stycken som älskar distansen och som är väldigt lite streckade. 4 Blackclear och 11 Extas.

Avd 8 Sista singelstrecket plitas ned på 4 Caddie Gallant. Han såg ju inte alls bra ut inför en tilltänkt start för några veckor sedan men nu har nog Nurmos koll på läget och normalt sett ska det här loppet vinnas enkelt.

Kupong 1:

Avd 1: 4 Steel Pepper
Avd 2: 3-7-12
Avd 3: 6-7-8-9-10-11-12-13-14-15
Avd 4: 8 Engla Håleryd
Avd 5: 12 To And Fro
Avd 6: 6-7
Avd 7: 4-7-8-11-12
Avd 8: 4 Caddie Gallant

Kupong 2:

Avd 1: 4 Steel Pepper
Avd 2: 3-7-12
Avd 3: 6-13-15
Avd 4: 8 Engla Håleryd
Avd 5: 1-3-4-6-8-9-11-12
Avd 6: 6-7
Avd 7: 4-7-8-11-12
Avd 8: 4 Caddie Gallant

Kupong 1 kostar endast 75 kr att investera i och kupong 2 180 kr.
Utgångshästarna i avd 2 och 5 reducerar ner systemet från 600 kr.
Lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar