tisdag 14 februari 2012

V86 Solvalla 15/2

"Vi Vinnares" bolagsstämma den gångna helgen i Norge var som vanligt mycket trevlig. Öl, vin, whisky, trav, bubbelpool och cigarrer förgyllde tillvaron ytterligare. Men nu är det återigen dax att ta tag i veckans V86. Kommer om allt går som planerat vara på Solvalla för att bevittna tävlingarna live. Nedan följer en kortare genomgång och ett litet spelförslag, håll tillgodo!

Avd 1: Av någon anledning har jag hittills kommit helt fel på det i första avd.en. Spikar jag favoriten vinner den inte, garderar jag vinner den... Hoppas verkligen jag fixar biffen den här gången! 4 Nino Coger, mycket imponerande vinst senast på V75. 6 Carmel, comebacken avklarad, hoppas loppet tagits på rätt sätt, farlig om bara lite form. 8 Tom Raider, är väl den i loppet som ser ut att bli lite bortglömd, van motstånd tuffare än det han ställs mot här.

Avd 2: 10 Panne De Moteur ser ut som en blivande stjärna och är han så bra som jag tror kan bara en galopp hindra honom från ytterligare en seger. Jag spikar. Garderar man tar man med 6 Disney Tooma och 3 Quick Razz.

Avd 3: Fungerar 10 Wannabe Kemp som han ska blir han inte lätt att rubba för övriga men jag vågar inte lämna honom ensam på systemet. 5 Space Yankee har jag alltid varit svag för och med ett spännande läge kommer han med på kupongen. Jag kan heller inte låta bli att strecka 2 Disco med Patrik Nygren som reser ner till Solvalla från Umeå med endast en häst från det egna stallet. En så lång resa gör man inte om man inte tror man har mycket att åka med. Troligen chanslös men en rolig storskräll om den skulle gå in.

Avd 4: Usch, ännu ett talanglöst vidöppet lopp, man hittar alltid något sådant inom ramen för V86. 12 Fran Ebo möter ett betydligt mer ljummet gäng än han brukar tycker jag, streck. 6 Moviestar måste bara ha bra chans i ett sådant här lopp. stig H har ju pratat sig småvarm för hästen och förr eller senare ska det väl lossna. 3 Lovely Tilly och 4 Aktris Amok är dugliga hästar som dessutom hunnit vinna lopp. 7 Serrez Maniana kommer från ett riktigt formstall, Anna Forssell´s.

Avd 5: Flera ekipage som i nuläget är ungefär lika hårt betrodda men jag väljer att ta ställning och spika. 5 La Zona Broline har toppform och toppkusk samt äntligen ett bra utgångsläge. Jag gillar vad jag sett av hästen så här långt och önskar inte bli besviken imorgon. Såväl 1 To And Fro som 2 Streetwise kan mycket väl utmana och vill man känna sig hyfsat säker garderar man min spik med dessa två.

Avd 6: Jag väljer att strecka hästarna från spår ett till 7. Bästa hästarna och kuskarna i loppet återfinns där med något/några undantag. 1 National Hero, 2 Super Pelle, 3 Super Fly Rung, 4 Max Credit, 5 Motivated Hanover, 6 Air Gunner och 7 Walk To Remember.

Avd 7: Kan vara så enkelt att 9 Dicey Spicey vinner det här men jag garderar med några streckvärda. 2 Frenchise bör ha god spetschans, bra chans från den positionen. 5 Vendi har ett härligt löphuvud och kommer med ett lopp i kroppen. 6 M T Devil känns väldigt bortglömd den här gången. Korsdraget blir 11 Ekets Patrik, har mycket kunnande, hoppas Lennartsson hittat nyckeln nu.

Avd 8: Första känslan brukar ju vara den rätta och jag hoppas att fallet så ska vara även denna gång. Jag singelstreckar 1 Pay Attention med Örjan. Hoppas han kan hålla ut hästarna utifrån och leda runt om. Många bra hästar i detta lopp och segeraspiranterna är många.

Systemförslag V86:

Avd 1: 4-6-8
Avd 2: 10 Panne De Moteur
Avd 3: 2-5-10
Avd 4: 3-4-6-7-8-12
Avd 5: 5 La Zona Broline
Avd 6: 1-2-3-4-5-6-7
Avd 7: 2-5-6-9-11
Avd 8: 1 Pay Attention

Systemet är 1890 rader och kostar 472,50 kr att investera i!
Lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar