fredag 24 februari 2012

V75 Solvalla 25/2

Kommer med all sannolikhet inte kunna närvara vid Solvalla den här lördagen, surt! Bristfällig planering skulle man kunna säga. Att tillåta en krock mellan grabbens 4-årskalas och V75 på Solvalla är ju milt uttryckt orutinerat! Men , det är bara att gilla läget som alla jobbiga extrempositiva människor skulle sagt!

En kortfattad genomgång av de sju avdelningarna ser ut som följer:

Avd 1: Jag finner ingen anledning att gardera 2 Royal De Crepon. Perfekta förutsättningar och lämpligt motstånd gör att jag utnämner henne till omgångens bästa spik! Enough said!!

Avd 2: Ingen som faktiskt känns chanslös. Jag streckar samtliga. Två som känns lite väl bortglömda är 11 Online D´Amour och 3 Turbo Daylight. Favoriten 1 Crowne anser jag vara överstreckad och är endast fjärde/femte-häst för mig.

Avd 3: Vad gör man när hästen ser bländande ut och dessutom verkar ha stabiliserats..., jo, man garderar 5 Quarcio Du Chene med 7 Clear Sign. Extremt positiva tongångar från stallet har snappats upp och som 6-procentare känns det helrätt att dubbla systemet med den här mycket kapable krabaten.

Avd 4: Min roliga idé återfinns i det här loppet för hästarna i den lägsta klassen. 3 Lillaosåfin är en speedkula med formen i zenit. Kusken orutinerad i dessa sammanhang vilket oroar något. Men tar han det bara lugnt från start och kör till slut tror jag skrällen kan vara ett faktum. Men loppet är svårlöst och vidöppet. Jag streckar nio ekipage!

Avd 5: Nästa storfavorit som kan bli svår att fälla kommer ut här i form av 3 Global Nelly. Hästarna som står start är dock denna gång av betydligt bättre kvalitet än vad som var fallet vid Global Nelly´s senaste triumf. 6 Albright och 5 Hazelmere är nog båda intresserade av att tempot hålls uppe och att favoriten med lite tryckmassage "unterwegs" går säker från en formtoppad 13 Photo Princess är jag inte alls säker på. 13% känns dessutom som rena fyndet och jag väljer att chansspika.

Avd 6: Marcus Lindgren kan mycket väl ta en dubbel på V75! Det luktar spets och slut på 4 Tion Medon Sisu, kanske inte inledningsvis då 2 Gigant Slugger troligen är kvickast första biten, men då hästen är bäst med ryggresa tror jag Goopen ändå tidigt sitter i ledningen. Jag tror Tion Medon Sisu även tål lite tryck under loppets gång och att han håller övriga stången ända fram till checkutskrivningsplatsen! Spik!

Avd 7: Om man någongång skulle kunna ta fel på en häst och en studsboll så var det nog senaste starten för 9 Capello Bob. Som hästen såg ut!!! Dansade undan från dödens på lätta ben och återupprepas den prestationen är det troligt att ännu en seger tillskrivs Lähdekorpis springare. Motstånd saknas dock sannerligen inte. 6 Nino Coger avslutade rykande senast i ett preparélopp inför detta. 5 Jackal Face ser bländande ut. 11 Famous Fayline blir bättre och bättre i regi Lennartsson. 12 Trustworthy Ås skulle kunna ställa till med en rejäl överraskning, kunnandet finns, återstår bara att se om formen är på topp.

Spelförslag:

Avd 1: 2 Royal De Crepon
Avd 2: 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10-11-12
Avd 3: 5-7
Avd 4: 1-2-3-4-5-6-10-11-12
Avd 5: 13 Photo Princess
Avd 6: 4 Tion Medon Sisu
Avd 7: 5-6-9-11-12

Systemet är på 1080 rader och kostar 540 kr att investera i. Något av ett chanssystem skall erkännas men med potential att vara med och slåss om de riktigt stora slantarna. Lycka till!

3 kommentarer:

  1. Ser bra ut ,, vågad spik i 5e men man måste satsa för att vinna ,, Lycka till !! =)

    Ewa

    SvaraRadera
  2. Hej spännande rad själv kör HHH med en spik på 12 Quick Razz. våga vinn eller dumstrut på.

    SvaraRadera
  3. Häftig spik Håkan!! Adielsson sa ju efteråt att han bara vinner nästa lopp han är med i.... Själv kan jag lika väl börja tippa måltipset!!

    SvaraRadera