fredag 3 april 2009

*** V75 Eskilstuna 4/4 ***

Fredag kväll, det lider mot natt. Här sitter jag och försöker reda ut trasslet bland startlistorna. Inte lätt att bestämma sig för vilka spikar man skall luta sig emot. Hur sinnessjukt det än kan tänkas vara så är jag inne på att spika i kallblodsloppet, avd 4. Jaha tänker ni, det är väl inget konstigt med det, det gör ju alla andra också!? Jo, det är sant, men alla andra spikar Järvsöfaks, medans jag planerar att singla nr 2 Moe Brage. Vad säger ni nu då? Här ska det ges chans till stordeg! Innan jag avslöjar systemet i sin helhet presenterar jag stolt min enkelrad:

1) 2 Ladys Nalle 41%
2) 4 Middle East 52%
3) 3 Commander Crowe 69%
4) 2 Moe Brage 12%
5) 4 Hilda C D 34%
6) 10 Teaser Elegance 70%
7) 9 Western Heikant 31%

För att över huvud taget komma fram till ett spelförslag utan att kostnaden skenar iväg väljer jag att reducera mitt system med hjälp av utgångshästar, en i avd 1 (2 Ladys Nalle) och en i avd 7 (9 Western Heikant). Spikarna placerar jag ut i avd 2 (4 Middle East) och i avd 4 (2 Moe Brage). Systemet ser då ut som följer (utgångshästarna ramas in med *Hästnamn*):

Avd 1) *2 Ladys Nalle*,7,5,6,11,12
Avd 2) 4 Middle East
Avd 3) 3,9,2,1
Avd 4) 2 Moe Brage
Avd 5) 4,1,2,9
Avd 6) 10,6,7,8,9
Avd 7) *9 Western Heikant*,6,4,10,2

Ramen är på 2400 rader men reduceras, i och med kravet på att minst en av utgångshästarna måste vinna, till 800 rader. Systemet är utskrivet på två kuponger och total inlämningskostnad uppgår till 400 kr.

Och som vanligt; Lycka till o Go´natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar