lördag 16 juni 2012

Midnattstrav med V75-Jackpot 16/6 Boden, Peab-travet

Tjenixen!
En tung dag! Har svårt att acceptera förlusten från igår mot England. Bra och spännande match men med ett fruktansvärt resultat med blågula ögon sett. Tur att det finns V75 att fokusera på, kanske gör det lättare att glömma/förtränga...
En öppen jackpot-omgång är det som Peab-travet i Boden bjuder på. Hoppas på lite semesterpengar, mycket behövligt kan jag meddela...
Vi tar oss an omgången genom att avhandla avdelning för avdelning.
Håll tillgodo!

V75-1) Vi inleder med ett sprinterlopp för silverdivisionen. 2 David Sisu lär inte kunna undvika att ta hand om ledningen, väl där är det hästen att slå. Jag är dock inte helt övertygad om att han står hela vägen hem utan väljer att gardera då han nu ställs mot ett lite tuffare gäng än på slutet. 8 Bagley är fältets klart mest kapabla häst och från ett bättre läge hade jag spikat. Nu kan det bli problem att tidigt hitta en bra position, men han är inte borta ur segerstriden oavsett. Tredje och sista strecket till innerspårets 1 Flicka Rigas. Hamnar hon inte för långt ner i fältet från start har hon hygglig chans att speeda ner övriga med fritt till slut.

Ranking: 2-8-1-10-4-3-7-6-5-9-11-12

V75-2) Här har man att ta ställning för en eller många! Jag väljer att spika och singelstreckar favoriten 5 Drillbit Ås. Hästen har imponerat stort och som jag ser det är startspåret enda molnet på himlen. Det mest troliga scenariot är nog ändå att han sitter i spets efter några hundra meter och vem som sedan ska slå honom kan åtminstone inte jag klura ut!

 Ranking: 5-3-9-15-7-2-6-1-8-13-12-11-14-4-10

V75-3) Dax för gulddivisionen och jag chansspikar 9 Caballion. Han har fått gå ett välgörande kvallopp och nu hoppas jag få se honom prestera ett felfritt lopp. Distansen talar mer för Caballion än för Sanity och Orecchietti som jag ser det, men risken för att det åter blir ett tungt lopp för min spik är överhängande. Jag behöver dock spara på strecken till längre fram och tvingas ta ställning för den jag tror är bästa hästen.

Ranking: 9-3-7-2-5-6-1-8-10

V75-4) Ett öppet lopp! Jag tror att 11 Remember My Name är bästa hästen men läge och kusk är minusfaktorer. 5 Center Min är en häst som knappt vet hur det känns att förlora, 7 segrar på 9 starter!!! Här det främst kusken som oroar, men även spåret kan ställa till det. Den av 6 Banker´s Office och 7 Max De Lux som prickar starten bäst sitter säkerligen i ledningen och därifrån kan det räcka hela vägen. 4 Foolish Beat har flyttat norrut och ser ut att trivas ypperligt. Segern togs på ett mersmakande sätt och kommer de bästa bort kan skrällen vara ett faktum. Hårt betrodd är 12 Zlatan Sisu som kommer med på visad form och Johnny Takter.

Ranking: 11-5-6-7-4-12-9-8-3-1-10-2

V75-5) Dax för kallblodslopp, svårlöst som vanligt tycker jag. 6 Rigel Odin har brakform och blir befogad favorit som jag ser det. Läget är oxå hyggligt och det mesta talar väl för tidig ledning, därmed ses även vinstchansen som mycket god. Jag vill dock även strecka två för mig oskrivna finska kort som ser ut att ha fart och form att räcka långt. 3 Kertova har läge, form och kusk som plusfaktorer, om hästen sedan räcker återstår att se. Även 4 Marat  kommer med visad form. Kusken känner jag inte till men 12 % på strecken lockar då hästen är relativt segervan.

Ranking: 6-3-4-5-14-9-1-7-2-11-12-15-10-13-8

V75-6) Varje avdelning känns väldigt streckkrävande tycker jag, därmed även denna. 1 Made At Home är mer startsnabb än man tror men jag har ändå svårt se honom svara ut 2 Rite Key den första biten. Skulle han dock hålla spets eller komma ut i andraspår tror jag på bra vinstchans, bara aktionen flyter bättre än senast. 3 Giacometti har en skalle av guld och läget gör att jag håller honom som förstahäst i loppet. Favoriten 2 Rite Key köper jag inte alls utan tar bort den från systemet. Låset känns inte starkt men som ett måste...

Ranking: 3-1-9-11-7-6-2-4-12-5-8-10 

V75-7) Fyra streck anser jag mig ha råd med i sista. Inte heller här betalar jag för favoriten. Bort alltså med 5 Montgomery Gel. 4 Flip A Coin är draget. Han trivs över distansen och har fått ett bra läge. 3 Anthony Webb är lite svår att sätta in i sällskapet men jag tror han duger långt. 2 Pandora Girl flög fram sista biten i det lopp som under elitloppshelgen vanns av Mr Picolit, bra form. 11 All In F I är en finsk gäst som känns helt bortglömd på sina 4 %.

Ranking: 4-3-2-11-12-10-5-7-8-9-6

Systemförslag V75 (432 rader = 216 kr):

Avd 1) 2-8-1
Avd 2) 5 Drillbit Ås
Avd 3) 9 Caballion
Avd 4) 11-5-6-7-4-12
Avd 5) 6-3-4
Avd 6) 3-1
Avd 7) 4-3-2-11

Lycka till! / @TravExperten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar