tisdag 27 mars 2012

V86 Solvalla 28/3

Hej igen! Har ju gått ett tag sedan vi sågs, bloggen, du och jag! Är ju sedan några veckor tillbaka "tipster" på http://www.stall-travtips.se/ där jag tar hand om vardagstravet de gånger jag anser mig ha något att komma med. V86 är det dock en annan snubbe som ansvarar för och då tänkte jag konkurrera lite om uppmärksamheten, mest för att det är så kul att skriva. Solvalla bjuder på jackpot och då måste man ju bara vara med och hugga. En mycket kortfattad genomgång av respektive avdelning följer härmed:

Avd 1: Sprinterlopp där jag tror mest på favoriten 3 Calvados Crane. Streckar dock alla med udda startnummer, slumpen tar sig märkliga uttryck emellanåt.

Avd 2: Ytterligare en mycket trolig favoritvinst i form av 8 Dreams Take Time. Får dock inte ha en dålig dag för då kan han förlora mot den jag dubblar systemet med, 1 Lillen Sisu.

Avd 3: Ett hederligt gammalt skitlopp som kan få en att kräkas. Har man råd streckar man alla, har man inte det hoppas jag i alla fall ni mäktar med att täcka med de sex jag plitar ned streck för. Ska jag framhålla någon får det bli den från tillägg startande 14 Star Brodde.

Avd 4: Ett stolopp och hyggligt sådant dessutom. Jag spikar 4 Tournesol som jag alltid varit svag för. Årsdebuten är överstökad och här har hon lottats till ett kanonläge bakom startbilen. Tidig ledning hoppas jag på, då bör segern vara nära förestående.

Avd 5: Treåringslopp! Roligt att stifta bekantskap med dessa ungdomar. Svårtippat då man inte vet hur dom utvecklats under vintern. En som i alla fall gått från klarhet till klarhet så här långt är 7 Caviar´s Goldcard. Jag gillade skarpt det jag såg senast. Hästen avgjorde på ett sådant där härligt bestämt sätt med öronen bakåtslickade och med en vilja som gick rakt genom dataskärmen. Möter inga dåliga hästar och en felfri 10 Mygodwhata Face utmanar och kanske till och med slår min spik, men jag gissar att galoppen återigen kommer som ett brev på posten och denna gång är motståndet av sådan art att hon inte hinner reparera sitt misstag.

Avd 6: Ytterligare ett svårlöst lopp som innehåller åtminstone några lovande krabater. Favorit och överstreckad ser 4 Raging Runner ut att bli. Den får i alla fall plats på mitt system men det får inte den andra hästen i loppet som även den kommer bli överstreckad, 6 Tiara Brick. Maken till ovilligt djur har jag sällan skådat. Mina första streck startar från tillägg och heter 10 Lyckes Per och 14 Oregon Trail. Totalt tar jag med sex ekipage på systemet.

Avd 7: 12 Beckman har imponerat på mig på slutet. Taskigt läge minst sagt men han är tillräckligt bra för att kunna fixa det ändå. 4 Inhibited kan ibland göra fantastiska prestationer och avslutningen senast lämnade inget övrigt att önska. Hästen avslutade sista 500 m i 10,5-fart. Loppets spetsluring utnämner jag 1 Nice And A Star till.

Avd 8: 1 Trans Atlantic ska ha bra chans leda det här loppet från start till mål. Distansen känns mer till hans för- än nackdel. Tre varv med samma vinnare som ledare loppet igenom, go Örjan go!

Systemförslaget:

Avd 1: 1-3-5-7
Avd 2: 1-8
Avd 3: 3-5-8-10-12-14
Avd 4: 4 Tournesol
Avd 5: 7 Caviars´s Goldcard
Avd 6: 4-8-10-12-14-15
Avd 7: 1-4-12
Avd 8: 1 Trans Atlantic

864 rader = 216 kr

Jag ber att få önska er alla lycka till!

1 kommentar:

  1. Wow!
    Vi tänker verkligen inte lika idag:) Du går efter dem riktigt stora pengarna idag ser jag. Önskar dig stort lycka till förstås!!

    SvaraRadera