onsdag 25 januari 2012

V86 Solvalla 25/1

Jaha, då var det dax att försöka sy ihop analys, synintryck och tränare/kusk-kommentarer till ett V86-system med potential att vara med och kriga om degen denna afton!
Jag tror inte på någon jätteutdelning då många lopp ser ojämna ut på förhand men osvuret är bäst. Jag tar ställning i avd 3 och spikar nr 2 Caddie Gallant där alla bitarna verkligen fallit på plats. Min analys, mina synintryck samt tränarens kommentarer pekar sammantaget mot en tämligen enkel victoria, kvällens bästa enkelstreck som jag ser det! Singelstreckar även i nästkommande avdelning, dock efter stor tvekan då hästens moral kan ifrågasättas något. 10 Friction möter ett sällskap som han normalt ska runda och då värsta konkurrenten (som jag ser det) fått spår långt ut på vingen (7 Dedes Brassie) måste vinstchansen ses som tillräckligt god för att spika. Hyggliga startryggar dessutom gör att Örjan bör kunna bjuda sin springare på en bra position. För att reducera systemet något spelar jag med utgångs-hästar och dessa återfinns i avd 2 i form av nr 7 Ritano Freight och i avd 6 ställer jag främsta hoppet till 11 Baron Sundance. Två kuponger krävs för att vi ska kunna lämna in ovan beskrivna systemkonfiguration och de båda kupongerna ser ut som följer:

Kupong 1:
Avd 1: 1-2-3-4-5
Avd 2: 7 Ritano Freight
Avd 3: 2 Caddie Gallant
Avd 4: 10 Friction
Avd 5: 3-7
Avd 6: 8-9-11
Avd 7: 1-3-4-6-11
Avd 8: 1-3-6-9-10

Kupong 2:
Avd 1: 1-2-3-4-5
Avd 2: 1-2-3
Avd 3: 2 Caddie Gallant
Avd 4: 10 Friction
Avd 5: 3-7
Avd 6: 11 Baron Sundance
Avd 7: 1-3-4-6-11
Avd 8: 1-3-6-9-10

Total kostnad för systemet uppgår till 375 kr (1500 rader).

Hur mycket jag och dom som eventuellt ryggar får hämta ut återstår att se!
Jag ber som vanligt att få önska all ett stort lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar