måndag 23 januari 2012

InförSnack V86 Solvalla 25/1

Jag drar igång redan så här måndag eftermiddag med en mindre genomgång av veckans V86. Omgången ser trevlig ut spelmässigt och jag tror mig ha några riktigt roliga drag som är redo att vinna.

Avd 1 Här har jag mitt stora fynd som jag lutar åt att singelstrecka, men det är för tidigt att bestämma sig för det ännu. 5 Scargel såg smällfin ut senast mot ett gäng rutinerade guldhästar, gick bäst av alla till slut tillsammans med One Too Many. Motståndet är den här gången lämpligare och läget mycket bättre. Distansen är inget plus men inte den stora nackdel många tänker sig. Värst emot bör 1 och 2 vara, men bästa hästen råder det ingen tvekan om, det är 5 Scargel!

Avd 2 7 Ritano Freight tippas utan större tvekan etta. Distansen passar perfekt och då värsta motståndaren 1 True Advantage har fått, för henne, ett opassande läge är chansen stor att Björn Goop tidigt kan köra sig till spets. Från den positionen tror jag inte han förlorar. En riktig överrasknning skulle 3 Livi Dancer kunna ställa till med om han gör om prestationen från Axevalla 11/12. Spikar man inte Ritano Freight så bör man nog inte betala för fler än True Advantage och som sagt kanske Livi Dancer.

Avd 32 Caddie Gallant fått ett bra utgångsläge finner jag det naturligt att ge tipsnicken till honom. Han har så smått imponerat på slutet. Förste utmanare blir 10 Panne Du Moteur som senast glänste då han lekte hem ett V86-lopp. Ett tryggt lås, ingen av de övriga göra sig besvär, som det känns i nuläget i alla fall.

Avd 4 Här har jag hittat ytterligare en idé som den här gången ställs mot ett enklare gäng än han vant sig vid på slutet. 10 Friction ska ha bra chans att runda till seger trots ett halvtaskigt utgångsläge. Vill man gardera så känns 7 Dedes Brassie och 12 Sandringham Hanover värst emot, men deras lägen är än sämre än min tipsettas. 3 Jacques blir säkert hårt betrodd på såväl Goop som sitt glänsande yttre, men hästen är vek och vinner ogärna. 1 Zelezny ser jag i så fall som ett större hot om han inte fastnar på innern.

Avd 5 En i nuläget på tok för stor favorit ser vi här i form av 3 Albright. Min analys säger att 7 Lexus Broline tidigt får överta ledningen och vem ska sedan plocka ner Stig-Eriks springare från utvändig position!!?? Jag har svårt att se något annat scenario än att det här är en klassisk spets-och-slut-vinnare!

Avd 6 På läge och kusk får 9 Fille Jubb förstarösten. Ledning efter ett par hundra meter är ingen omöjlighet. Vissa frågetecken för formen dock gör att gardering känns given. Adielsson sitter återigen upp bakom fine 11 Baron Sundance och här lär det inte behövas mycket tur med positionerna för att utmana ända in på linjen. Henrik Svensson har ju som bekant en ordentlig formtopp på såväl sig själv som på sina hästar. Här tar han ut fine 8 Lönshults Leffe som blir högintressant utan för mycket strul i loppet. 6 Say It är en segervan finne som jag har svårt att sätta in i loppet men med tanke på sina segrar känns han spännande även mot svenskt Solvalla-motstånd.

Avd 7 Öppet lopp över korta häcken. Tror 1 Origami kan överraska genom att öppna kvickt och han blir i så fall farlig. 4 Rydens Gilda har både läge och toppform för att vinna. 3 Pascal Laser vann från ledningen senast på Solvalla även om han stumnade betänkligt sista biten in mot mål. 12 Joline Eld har knakform men från det här läget bör det inte räcka ändå. Strecka på är min rekommendation.

Avd 8 Hade jag vetat att 3 M T Felicia skulle trava hela vägen hade jag tippat henne etta, men hon har visat sig mer än lovligt galopplysten upploppet ner. 6 Global Mix och 1 Alexis Boko är oxå tänkbara vinnare. Tilläggshästarna bör få svårt hinna fram. Ska man nämna några där bak med viss chans får det bli 9 Simb Ruby, 10 C C Westside och 11 Turbos Cherie. Storskrällen skull 7 Ferrari In Red kunna tänkas stå för.

Jag återkommer under onsdagen med spelförslag och senaste nytt, om jag nu skulle ha något sådant att komma med. Lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar