måndag 23 november 2009

V64 Solvalla 25/11

Tjabba,
Vilka lopp, vilken kväll! Skönt att värma sig med lite högkvalitativ travsport så här i höstrusket. Vi drar igång med lite InförSnack!

1) Ett sprinterlopp för stoeliten inleder. På förhand ser vi fem segerkandidater bland de tolv startande. Jag rankar dessa fem enligt följande och streckar dom på min V64-bong; 8 Bobtail, 11 Swept To Victory, 1 Dame Arrow, 2 Reding Lady och 9 Jodas Julia.

2) Försök i klass III över lång distans. Fem streck även här. Hade 3 Caddie Comet haft spår innanför 1 Rea Montana hade jag dock spikat denne. Streck efter min ranking; 3 Caddie Comet, 10 Staro Conch, 1 Rea Montana, 7 Karbo Cake och 12 Midninght Ås.

3) Kanon-race uppkallat efter forne fantomen From Above. Jag streckar två hästar som bör vara dom som gör upp om segern; 2 Zyrano Boko och 11 Alvena Pampas.

4) Fint lopp för de treåriga stona. Jag låser loppet på tre. För övrigt tror jag Peter Untersteiner har en blivande stjärna i 12 My Lindy Star, vilket vi får vänta med att bevittna till nästa år då hon förhoppningsvis kan starta mer kontinuerligt och erhålla den hårdhet som krävs för att vinna de större årgångsloppen. På mindre system spikar man henne, men jag kletar alltså på med ytterligare två streck; 12 My Lindy Star, 3 Vitesse D´Inverne och 2 Naughty But Nice.

5) Jag hoppas och tror att de två senaste loppen bara är en inledning på en enda lång triumfmarsch! Jag spikar Per Lennartsson med dennes råämne som i säsongens elfte timme äntligen verkar hittat sig själv igen; 6 Ibiza Broline.

6) Wow, final av Solvalla Grand Prix för de fyraåriga topparna. Den enda som saknas är kungen själv, Maharajah! 6 Nu Pagadi ser i nuläget ut att bli jättefavorit. Jag gillar Stig H:s läckre fux skarpt, men han tar sig inte förbi 3 Yield Boko från start och då jag tror att Nurmos springare tidigt sitter i ledningen väljer jag att strecka även honom. Om Nu Pagadi plockar Yield Boko från utvändigt ledaren får jag väl bara lyfta på hatten för en fantastisk häst och prestation, men första strecket för min del hamnar alltså på; 3 Yield Boko följt av 6 Nu Pagadi.

Systemförslag V64 25/11:

1) 8 11 1 2 9
2) 3 10 1 7 12
3) 2 11
4) 12 3 2
5) 6 Ibiza Broline
6) 3 6

Systemet omfattar 300 rader och kostar detsamma att investera i. Jag ber som vanligt att få avsluta med att önska er alla ett stort; Lycka Till!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar