onsdag 18 november 2009

V64 Solvalla 18/11

Tjenixen,

Oj Oj Oj vad nära det var i lördags! Försökte i min jakt på de riktigt stora slantarna onda bort Adielsson med favoriten i avd. 2, vilket visade sig kostsamt! Sex stycken sexor och en hel drös med femmor blev det i alla fall för dom som ryggade och ett plusresultat till syven och sist. Vi glömmer och ser framåt. Lågklassigt denna afton på Solvalla, men spelet brukar å andra sidan bli mer intressant sådana omgångar. Då kör vi igång med lite InförSnack!

Avd 1) Jättefavorit i 6 Bamse Gema. Hästen har imponerat enormt i sina senaste starter men har inte startat på ett tag och med några startsnabba innanför sig riskerar öppningen bli av det svettigare slaget. Jag garderar med 9 Vulcan Sund och 11 Ganador.

Avd 2) Jag gillar 14 Nisse Bean. Struligt läge dock och loppet känns vidöppet. Bakom Nisse streckar jag 1 Västerbo Realkiss, 3 Calgiari, 9 Mamoros Tapper, 11 Middle East, 12 Quiway D´Heripre och 13 Unix Brodde.

Avd 3) Uttagningslopp till Svensk Uppfödningslöpning för de tvååriga krabaterna. Det känns som en eller alla. Jag tar ställning och spikar Lennartsson´s jättelöft tillika storfavorit, 6 Mahagony. Är han lika bra idag som han varit tidigare borde segerchansen vara god.

Avd 4) Streck för tre hästar i detta stayerlopp över 3140 m! 4 Roadshow, 7 Go Fly A Kite och 11 Storm Brodde. Skulle velat strecka 1 Afrodite Run och 15 Quasimodo Face men systemet blir då för stort.

Avd 5) Kvällens andra spik hamnar på Ludde´s 4 Juggle Face. Här känns det som om toppformen infunnit sig på allvar, medans många andra i fältet ser ut att börja lida efter en lång och hård treåringssäsong. Har man råd streckar man även Lennartsson´s 2 Alvena Pele.

Avd 6) Första strecket till 12 Omega Neo. Med tanke på läget känns dock garderingen given. Jag streckar även 1 La Bellouet, 2 Michelle Perry och 9 Simb Ruby. Försöker onda bort favoriten 3 Jullan som gjort mig besviken flera gånger på slutet.

Systemförslag V64:

1) 6 9 11

2) 1 3 9 11 12 13 14

3) 6 Mahagony

4) 4 7 11

5) 4 Juggle Face

6) 1 2 9 12


Systemet är på 252 rader och kostar detsamma att investera i. Lycka Till!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar