måndag 27 maj 2013

V64 Eskilstuna 28/5

Howdy

Nu är det dags för något så ovanligt som tips till V64. Tomrummet som alltid infinner sig dagarna efter Elitloppet måste fyllas och jag fyller på med ännu mera trav! Omgången kryddas av en jackpot och jag ser med tillförsikt fram mot tisdagskvällens övningar på Sundbyholms Travbana. Mina sju rätt från i söndags vittnar om form för dagen och det är bäst att ta tillfället i akt.

Systemförslag V64 28/5 (288 rader = 288 kr)

V64-1) 13-5-9-10
V64-2) 3 Örbäckens Marion
V64-3) 1-13-10
V64-4) 13 Lyckliga Lotta
V64-5) 4-6-3-9
V64-6) 5-4-11-10-12-1

Spikarna: Örbäckens Marion är en snabbstartare som jag tror tar hand om taktpinnen redan från start och med ett lopp innanför västen bör chansen vara hygglig att äntligen få en etta i resultatraden. Lyckliga Lotta hoppas jag gör mig lycklig och ser man till dagsformen bör önskan kunna gå i uppfyllelse. Senast såg hon smällfin ut vid fjärdeplatsen på Solvalla. Efter en spårsnål resa passerades mållinjen med gott om krafter i behåll. Utgångsläget kunde givetvis varit bättre men jag tror hon löser det hela tillsammans med duktige Oskar J Andersson.

Varning utfärdas: Crazy In Love bör komma iväg hyggligt och då det råder tveksam form på flera av konkurrenterna blir jag inte förvånad om Classe Svensson avgör loppet genom en vass avslutning. Blue Rock har ett snävt fjärdespår att hantera och felfri bör han vara med på målfotot, bör faktiskt vara ensam på bilden t o m om han är vid sunda vätskor. Heart Lini tror jag frontar. Kämpar bra från den positionen och kan ta karriärens andra spetsseger.

Notera: Amanda Celeber, mamma till Tamla Celeber, ser här sin tredje avkomma starta i form av Katla Celeber. Hon avgjorde på ett imponerande sätt vid segern på Åby. Tufft läge men kunnande har hon som räcker.

Lycka Till! // @TravExperten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar