onsdag 29 maj 2013

V86 Tingsryd 29/5

Howdy

Om V75 är världens bästa spel så är nog V86 världens svåraste spel. Till råga på allt ska vi nu lägga våra surt förvärvade pengar på spel till en milebana vi sällan får äran att stifta bekantskap med, vilket självfallet inte underlättar saken. Jag gillar milebanor då hästens kapacitet i större utsträckning fäller avgörande och jag hoppas tävlingsdagarna på Tingsryd framöver blir fler och mer bevakade. Låt "mission impossible" ta sin början, jakten på åtta rätt... Håll tillgodo!

Systemförslag V86 Tingsryd (840 rader = 210 kr)

V86-1) 1-7
V86-2) 6 New Moon Face
V86-3) 2-3-9-10-11
V86-4) 3-5-12-15-7-6-13
V86-5) 8 Playing Tua
V86-6) 3-1-8
V86-7) 3-11-4-10
V86-8) 12 Charmör Band

Spikarna: New Moon Face är en riktigt högkapabel treåring som än så länge haft förtvivlat svårt att hålla ordning på benen. Enda felfria loppet hästen gjort resulterade i en överlägsen seger och utan galopp lär vi få se ungefär samma segermarginal den här gången. Playing Tua har ett lopp innanför västen och har förhoppningsvis gått framåt rejält till den här starten. Ett öppet lopp som egentligen är streckkrävande men jag tar ställning för den jag tror är bästa hästen. Tveksamma löpskallar och dåliga formkurvor på flera av konkurrenterna ledde fram till beslutet. Charmör Band har varit ute mot tuffa hästar på slutet och avslutningen senast lovade mer. Uruselt läge men just på Tingsryd´s milebana spelar det inte lika avgörande roll och jag tror hästen visar sig starkast till slut, men att singelstrecka är att beteckna som en chansning.

Drag: Elaine har inte övertygat så här långt den här säsongen men löper hon upp till sitt fulla kunnande är hon ett fynd, streckad på endast 14%. Laurel America svarade för en bländande insats på Kalmar senast och trots stenhårt motstånd tror jag på bra chans. Ofattbart lite streckad som jag ser det, 4%!

Lycka Till! // @TravExperten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar