tisdag 20 november 2012

V86 Solvalla 2111

Howdy!

Det är onsdag igen och dags för V86. Full av revanschlusta efter motgångarna senaste tiden tar jag mig än en gång an utmaningen att försöka pricka in åtta rätt. Jag har hittat några luringar som jag hoppas ska få värdet att dra iväg en aning. Tyvärr har det inte funnits tid att gå igenom varje lopp så noggrannt som jag önskar. Det är lite av ett "första-känslan-får-styra"-system som jag med andra ord presenterar. Jag håller igen lite med spelet så här dagarna innan löning och väljer att endast fokusera på V86. V5, V4 och DD lämnar jag tills vidare därhän.
Låt mig ta er med genom omgången, avdelning för avdelning. Håll tillgodo!

V86-1) Vi ser samma storfavorit i den första avdelningen som förra veckan, 4 Tidied Accelerator. Mycket bra chans återigen. Jag spikar men utfärdar en liten varning för en formtoppad 10 Kendrick´s Victory. Om favoriten mot förmodan hamnar på vingel kan han överraska.

V86-2) Öppet och svårlöst lopp. 2 Herbie Ås har mött tuffa hästar en längre tid, lite enklare emot den här gången. 6 Mind Your Face vann ett liknande lopp senast efter smörresa. 12 Pine Cool har stångats mot kanoner, knepigt utgångsläge. 9 Satisfied La Marc kan mycket, glöms bort!? 1 Quite A Fall har inte startat på länge och återfinns numera i regi Cattis Lundström, spännande. 3 Maffioso Face får Björn Goop i sulkyn, brukar ha positiv effekt. 5 Bubba Sting lovade mycket men har inte levererat på slutet. 8 Nagini, måhända en late bloomer!? 4 Robis Sara har perfekt läge men tufft motstånd.

V86-3) 6 Sith Lord tror jag blir släppt till ledningen efter en kort bit av loppet och är därmed hästen att slå. 3 Geir Burge är startsnabb och kan vara den som spetsar initialt. Vann från spets under Jubileumspokalkvällen på snyggt sätt. Låser på dessa två men den som har råd streckar på ytterligare.

V86-4) Fixar 4 Benskins spåret tror jag på spets och han kan i sådana fall leda runt om. 2 Lexus Broline och 6 Jaguar Ruda är övriga två på startfållan jag betalar för då de har hyggliga utgångslägen. Från tillägg markerar jag 12 Calamara Donna som satt fast med segerkrafter i gulddivisionen senast på Halmstad. 14 El Sueco har inte startat på ett bra tag men är bra nog att runda det här gänget oavsett lopp i kroppen eller ej. 15 Simb Ruby speedar alltid snabbt till slut med ryggresa in i det sista.

V86-5) Rekommendationen är att strecka samtliga men plånboken säger tyvärr ifrån. Jag får hålla mig till följande åtta streck. 2 Teaser Å ska jag jaga tills hon tar sin första seger. 10 Fragola har ett lopp innanför västen, hög kapacitet. 12 Nina Ruda har bra form och van tuffare motstånd. 13 Nirvana Grif tar trippen från Halmstad till huvudstaden, Widegren bör ha att köra med. 1 Plum Wise As har läget och Björn Goop, vann ett billigt lopp senast. 9 Divine Razz kan mycket och kan vinna. 14 Recation har gjort flera bra insatser på slutet, Jansson upp nu och med tur på vägen kan det gå. 15 Starlight Brizard vann senast ett överpacat lopp men gjorde det bra mot tuffare hästar.

V86-6) Jag spikar Fredrik B Larsson med 2 Insert Sock. Hästen vann på ett övertygande sätt i sin senaste start och från ett bra läge tror jag på andra raka, gillar distansen.

V86-7) 9 Pampas S.I.R. trodde jag mycket på inför en tilltänkt start på Solvalla för några veckor sedan. Blev då struken utan att jag vet orsaken. Jag hoppas formen är intakt och i sådana fall ska chansen vara hygglig till ännu en seger. Rensar fint på strecken och jag chansspikar.

V86-8) Draget i omgången är utan tvekan 3 Qvintette som vant sig vid betydligt tuffare motstånd än det här. Jag tror hon vinner utan att förta sig. Märkligt nog endast streckad på 8% i skrivande stund (tisdag förmiddag), men det lär nog öka "tråkigt" mycket innan spelet stänger.

Systemförslag V86 (864 rader = 216 kr)

V86-1) 4 Tidied Accelerator
V86-2) 2-6-12-9-1-3-5-8-4
V86-3) 6-3
V86-4) 4-2-6-12-14-15
V86-5) 2-10-12-13-1-9-14-15
V86-6) 2 Insert Sock
V86-7) 9 Pampas S.I.R.
V86-8) 3 Qvintette

Lycka till! / @TravExperten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar