fredag 30 november 2012

V75 Bergsåker 1/12

Howdy!

Lagom till första advent har ett underbart vackert snötäcke lagt sig över Knivsta och julstämningen infinner sig sakta men säkert. Själv kommer jag tillbringa helgen på jobbet så mycket till adventsfirande lär det knappast bli tal om.
Julmånaden inleds med att V75-cirkusen gästar Bergsåker utanför Sundsvall och på grund av att jobbet kräver mycket av min uppmärksamhet tvingas jag hålla min genomgång av loppen kortfattad. Det blir ett litet system, ganska tråkigt sådant dessutom, tyvärr.
Vi tar dock som vanligt avdelning för avdelning, håll tillgodo!

V75-1) 5 Udo´s Oiler, imponerande senast. Kortare distans nu dock och garderas. 1 Good Speed, farlig om ledningen nås. 3 Chip Dealer, formtoppad spurtfantom som förtjänar en seger. 2 Rite Key, av mig ständigt underskattad men jag har gjort min läxa. Kan få en fin resa.

V75-2) 1 Digital Ink, lyckas Örjan ta sig till spets bör loppet vara över. Dubblar med 5 Max De Lux som var dunderfin vid överlägsen seger senast.

V75-3) Många startraketer med spetslägen. 2 I Won´t Dance, perfekta förutsättningar. 4 Timetosaygoodbye, naturtravare som kan både öppna och speeda till slut. 6 Caddie Comet (struken), vass sprinter.
Tillägg fredag kväll: 12 Simb Ruby tar plats på systemet efter strykningen av Caddie Comet. Var mycket bra senast och kommer in i matchen om tempot blir högt.

V75-4) 3 Faksen J.R, på väg att ta över som Sveriges bästa kallblod. 4 Lix Mollyn, mycket bra för dagen och trolig vinnare om favoriten kommer bort.

V75-5) Två hästar höjer sig något över mängden. 8 Claes Boko är mycket bra men har ett knepigt läge. Reser dessutom lite längre för första gången. 5 Sugar Boy har som så många andra utvecklats mycket sedan han kom till Svanstedt, bra chans. Tar med två skrällar också i form av 3 Amaro K.S och 11 Tiltmenot.

V75-6) 7 Increased Workload ska bara vinna det här. Blir banan smetig bör han dock garderas.

V75-7) Chansar och går kort i sista avdelningen. Bästa hästen är 12 Stay The Night men har ju fått sämsta läget. extra intressant med Örjan. 2 Allaballakaitoz tror jag sitter i ledningen och ska slås därifrån.

Systemförslag V75 (384 rader = 192 kr)

V75-1) 5-1-3-2
V75-2) 1-5
V75-3) 2-4-12
V75-4) 3-4
V75-5) 8-5-3-11
V75-6) 7 Increased Workload
V75-7) 12-2 

Lycka till! / @TravExperten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar