lördag 8 juni 2013

V75 8/6 Östersund

Howdy

Har egentligen ingen inspiration alls att ta mig an veckans V75-omgång men gör det ändå. Vad analysarbetet beträffar kan jag föräkra er om att stora brister föreligger. Spelförslaget blir lite av ett "första-känslan-förslag" och vem vet, det kanske är melodin för den här gången... Håll tillgodo!

V75-1) Två hästar sticker ut streckmässigt och normalt sett ska någon av dom vinna. 5 Caddie Gallant vinner troligen om galoppskorna lämnats i stallet. 6 Up Up And Away utmanar och hade varit en spik om distansen varit 500 meter kortare. Tredje strecket till 3 Pampas S.I.R som det var en hel del surr om inför senaste starten. Formen är god och med lite flyt på vägen kan skrällen vara ett faktum.

V75-2) Favoriten 1 O.P´s Flirt men Erik Adielsson har goda chanser att led runt om. Möjligen kan 6 Hankypanky Pagan utmana i spetskörningen om Bergh prickar, I så fall är det hästen att slå. 3 Emerald Express ståtar med två raka segrar efter att Svanstedt tog över. Kan bli en tredje seger i och med detta. 8 Narold Vox kan få en fin resa i rygg på favoriten.

V75-3) Jag väljer att singelstrecka den norske gästen, 12 Gylden Balder. Jag tror ingen orkar stå emot honom under slutvarvet.

V75-4) En chansning är det men jag litar på att Daniel Olsson med 1 Masquerade Face tar hand om ledningen och håller den hela vägen in till mål. Spets och slut med andra ord.

V75-5) Från dubbla tillägg startar favoriten 15 Metior Easy och jag anser hon ska runda det här gänget utan att behöva förta sig. Spik!

V75-6) Dagens höjdpunkt, Jämtlands Stora Pris! Ingen lättlöst historia och det krävs några streck innan jag känner mig nöjd. 4 Amaru Boko tar nog hand om kommandot och blir inte lätt att plocka ner. 8 Sanity riskerar få gör grovjobbet utvändigt ledaren men skull han redan ha hittat toppformen så kan det gå ändå. 10 Shaq Is Back är en härlig travarare med bra speedresurser. 1 Marlon O.M kommer från Italien och är ett oskrivet kort, fågel eller fisk!? 3 She Loves You har inte startat i ett riktigt lopp på länge men blir att räkna med per omgående. 5 Bagley har gjort det bra mot tuffa hästar en längre tid.

V75-7) Jag avslutar med att gardera den stora favoriten 6 Mr Chicago som ändå får förstarösten. 10 Credit Fayline hade jag nog singelstreckat från framspår men nu krävs en del tur på vägen. 8 Tidied Accelerator är tuff som få och jobbiga resor bekommer honom inte nämnvärt. 4 Twigs Tarzan har ett stort kunnande men blir snudd på ostreckad som det ser ut.

Systemförslag V75 (288 rader = 144 kr)

V75-1) 5-6-3
V75-2) 1-6-3-8
V75-3) 12 Gylden Balder
V75-4) 1 Masquerade Face
V75-5) 15 Metior Easy
V75-6) 4-8-10-1-3-5
V75-7) 6-10-8-4

Lycka Till! // @TravExperten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar