fredag 2 mars 2012

V75 Axevalla 3/3

Klurigt värre denna lördag! Tur då att man är en av de mest pålästa och tillförlitliga travskribenterna som finns att tillgå. (Blygsamhet är en dygd!!)

Avd 1) Man är väl rökt som vanligt då man vill försöka jobba bort favoriten i inledningen. Tveksamheter har dock hörts i veckan beträffande 2 Montgomery Hill och dennes vinstmöjligheter. Sist 3 Rano var ute på V75 gav jag honom epitetet "omgångens mest överstreckade". Den här gången är läget nästan det omvända och han är mitt förstastreck i loppet. Fyller på med 9 I Saw You som det låter väldigt uppåt på trots årsdebuten, 1 Ridgehead Cahore som Ludde varit helnöjd med på slutet, 7 Capello Bob som ju stod för en mycket imponerande insats på Halmstad för en tid sedan, 8 Wee Catch Diamond som den här gången "slipper" gå i ledningen och vänta på de andra och så klart favoriten 2 Montgomery Hill.

Avd 2) Här sprider sig starka underbara dofter över startlistan likt en nyss ur duschen stigande ungmö! Lugn och fin, jag syftar enbart på nykomlingen hos Stall Svanstedt, 5 Hyacint. Tredje starten i Svanens regi och nu vankas det barfotakörning, för första gången om jag är korrekt underrättad. Men singelstrecka vågar jag inte riktigt ge mig på då spår fem kan innebära vissa problem i startögonblicket. 11 Hurricane Blue är klart bästa hästen och tillika klar favorit. Lite problem med voltstart plus att jag inte tyckte han såg som bäst ut senast vid segern gör att han rankas tvåa i loppet. 8 Pampas S I R verkar bli draget alla pratar om denna vecka. Står på tur för att vinna ett V75-lopp och det kan mycket väl ske i och med denna start.

Avd 3) Här har jag lust att köra om alla andra V75-lirare! Jag växlar ner, låter varvantalet öka, trycker på gaspedalen, mätaren går upp mot rött... TURBO!!! 6 Turbos Cherie från perfekt utgångsläge med nydokumenterad form får bli utnämnd till omgångens bästa spik! 12 Operett Ribb är nog en bättre häst i grunden, men bara marginellt och då hon fått sämsta läget av Madame Tombola är valet av förstahäst lätt i det här fallet. Kajsa med sin Turbo blir släppta till spets efter några hundra meter och sedan glider man ifrån övriga lika ståtligt som en Roll´s Royce parkerar utanför Buckingham Palace!

Avd 4) Lärlingar och ston, usch och fy och senapsgas. Kan ingen komma på någon annan mix, det här blir ju snudd på hopplöst vecka efter vecka!
7 Miss My Money har jag hört flera uttrycka sig positivt kring senaste tiden. Startsnabb dam som gynnas av distansen men som saknar ett lopp i kroppen eventuellt. 1 Braås Palema kan det vara spets och slut på, men hon är inte helt att lita på. 12 Password har ett taskigt läge men kusken känner hästen och lär säkert servera sin springare ett passande lopp. Safety-start för att tidigt söka sig fram mot dödens och försöka avgöra på råstyrka är min gissning. 9 Lindsey Tror har gått bra en längre tid och jag plitar ner ett "sista-chansen-streck" på henne här. 11 Natural Grace kommer med som sista häst. Känner inte för henne men kusken gör sig allt som oftast gällande i dessa sammanhang!

Avd 5) 6 Fantoccini var jag länge och väl inne på att spika men då jag fått veta att hästen varit sjuk efter senast är det bara att glömma, skit oxå! 2 Harpos Hitsville skulle skulle kunna vara en fullgod ersättare som singelstreck då man är väldigt uppåt på den från stallets sida men jag behöver fler streck. 5 B B S Mandarino ställs mot ett mer ljummet gäng än i finalerna senast, snabb ut. 4 Super Ferrari har varit nästan lika bra och fin som han ser ut på slutet. Det här trodde jag skulle bli en kanon då den började sin karriär men av någon anledning planade utvecklingskurvan ut tidigt. Nu verkar det återigen gå åt rätt håll och här luktar det spets o släpp. Lucka till slut och skrällen kan vara ett faktum. 8 Fighter Gull känns som ett fynd då man tittar på strecklistan och trots läget tycker jag chansen är relativt god.

Avd 6) Dunder och granater, vafalls!? Här kan upploppet komma se ut som en hagelsvärm med hästar som kommer från alla håll. Jämnt så det förslår och jag tror löpningsförloppet fäller avgörandet. Jag tror 6 Art On Line tidigt sitter i ledningen och är i och med det hästen att slå. Väl i spets tror jag ingen kommer förbi honom och jag spikar. Lätt lösning på ett svårt problem, jag vet, men jag tror det kan gå!

Avd 7) Här passar det utmärkt med mitt tvåhästarslås. Ludde låter väldigt uppåt angående 14 Juggle Face och dennes chanser, men det är inte några dåliga hästar som står start och så som 3 Goofy Bermon avslutade senast måste den bara få plats på mitt system.

Vi syr lite här och lite där, kanske lappar vi och stoppar lite oxå innan det är klart men troligen kommer systemet se ut som följer:

Avd 1) 3-9-7-1-2-8
Avd 2) 5-11-8
Avd 3) 6 Turbos Cherie
Avd 4) 7-1-12-9-11
Avd 5) 6-2-5-4-8
Avd 6) 6 Art On Line
Avd 7) 14-3

Systemet är på 900 rader och kostar 450 kr att investera i.
Är du inte rädd om pengarna så avstår du från att lämna in!!!
Lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar