onsdag 5 maj 2010

V64 Solvalla 5/5

Howdy,
Så är våren 2010 invigd. Majbrasan värmde skönt och fyrverkeriet gladde såväl stora som små. Bara några veckor kvar till försommarens stora höjdpunkt, Elitloppet! Årets upplaga ser så här långt ut att kunna bli något alldeles extra, mycket tack vare flera deltagande ekipage från Nordamerika. Lucky Jim lär nog inte bli så lätt att tas med men jag höjer ett varningens finger för flera svenska kusar. Brioni, Torvald Palema, Beanie M M och Quarcio Du Chene är samtliga hästar med kapacitet att utmana om segern m.fl.
Hög tid att påbörja Tipssurret!

Spik 1: Avd 5 nr 8 Noras Bean (tror jag kommer få en mycket fin säsong, bättre än sina konkurrenter här och enda molnet på himlen är utgångsläget)

Spik 2: Avd 4 nr 9 Salinity (bör närma sig toppformen och då 8 Roadshow är en bit ifrån densamma ser jag startspåret som det enda riktiga hindret mot ny seger)

Drag 1: Avd 1 nr 9 Housequake (mycket bra på slutet, tror jag mycket på i det här sällskapet)

Drag 2: Avd 2 nr 6 Yankee T L (startsnabb som försöker lugga favoriten på ledningen, farlig om taktiken lyckas, van tuffare motstånd)

Skräll 1: Avd 1 nr 10 Give To Get (mycket bra comeback senast efter långt uppehåll, streckvärd)

Skräll 2: Avd 2 nr 12 Jodyvin (speedig sak som förstärks i sulkyn av Per Lennartsson)

Systemförslag:

1) 1 5 6 7 9 10
2) 1 2 6 8 13
3) 1 2 3 7 9
4) 9 Salinity
5) 8 Noras Bean
6) 1 4 6 8 10


Systemet är på 750 rader och kostar detsamma att investera i. Jag ber som vanligt att få önska alla ett stort, Lycka Till!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar